Afgelopen week heb ik met 7 weken en 2 dagen een echo gehad. Op de echo was volgens de echoscopiste een dooierzak te zien van 6 weken en 3 dagen.Het vruchtje kon ze niet goed in beeld krijgen,want dat had zich heel erg aan de zijkant verstopt.Ik weet zeker dat die 6 weken en 3 dagen niet kunnen,omdat ik weet wanneer ik mijn eisprong had en dan zouden we voor de innesteling positief getest hebben,dus onmogelijk. Maar nou is mijn vraag dus.....hoe nauwkeurig kun je aan een dooierzak zien,hoever de zwangerschap is.Want ze bleef heel stellig in die 6 weken en 3 dagen. Als ze gelijk heeft is het nml gewoon echt mis....maar omdat ik alleen de dag erna wat roze heb gehad (maar ze heeft ook behoorlijk gewroet met dat apparaat)en verder niets meer verloren ben en mijn misselijkheid niets afneemt,ben ik toch aan het twijfelen of ze er niet gewoon een paar dagen naast zat.
ik heb er nog nooit van gehoord, aan de grootte van een dooierzak de termijn kunnen ontdekken. Ik zou een meting vragen van het vruchtje. Je kunt deze site aanhouden, werkt erg goed: CRL table
maak je niet ongerust meid, ze kunnen pas vanaf 9 weken tot ong 12 weken goed de termijn bepalen.. heeft te maken dat in t begin de groei verschilt per kind en vanaf 9 weken ongeveer gelijk is. Ik ga er ook vanuit dat de vk wil dat je nog een echo krijgt tussen de 9 en 12 weken om de termijn goed te bepalen.. komt helemaal goed meid!
Het is nog niet nauwkeurig met die termijn. Ik heb een echo gehad met (volgens mijn huidige uitgerekende datum) 6w5d. Toen kwam de meting uit op 5w5d. Precies een week verschil dus! De vk gaf toen al aan dat de mening nog niet betrouwbaar was. Het kan dus nog gewoon goedkomen! Roze verlies na een inwendige echo is ook normaal.
Ze kunnen inderdaad pas met 12/13 weken een termijnecho maken. Dan klopt het ook niet eens altijd. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap 2 weken terug gezet nav de termijnecho, terwijl ik de datum van de bevruchting precies wist..... De echo met 7 weken is zeker niet betrouwbaar, ik zou vragen of je er nog een mag met 13 weken. Ik heb er ook 1 gehad bij 7 weken en 1 dag, bij mij heeft ze toen geprobeerd om het vruchtje op te meten, maar dat ging echt niet omdat het dan nog zo 'opgerold' zit. Ik heb toen trouwens we een kloppend hartje gezien, jij ook?