nauwkeurigheid van gewicht bij echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door safian78, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hallo,

Ik vraag me af hoe nauwkeurig ze het gewicht van de baby kunnen schatten bij de echo. Ze meten het hoofdje, de buik en een beentje en dan krijgen ze een schatting van het gewicht, weten jullie of het nauwkeurig is. Ik heb net een echo gehad en het gewicht wordt geschat op 4300 gram en ik ben benieuwd of dit ook zo is.... Moet alleen afwachten want ik zal het zeker weten als het kindje op de weegschaal ligt...
    Misschien hebben jullie ook zo'n echo gehad en weten jullie het?
    Gr safian

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Bij mijn eerste heb ik vlak voor de geboorte nog een echo gehad en het zat er zo'n halve kilo naast, dus ben er wel achter dat dat weinig zegt ;)

Succes met de laatste loodjes!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb 2 weken terug zo'n echo gehad. Mijn gyn. heeft er heel expliciet bijgezegd dat het een schatting is. Het heeft alleen waarde om te kijken of je baby het juiste gewicht/maten heeft voor je zwangerschapsduur binnen bepaalde marges. Het echte gewicht weet je pas na de geboorte.

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Bij mij klopte het als een bus. De gynaecoloog had aan de hand van de echo's voorspeld dat ze 3500 gram zou wegen op de uitgerekende datum. Ze is drie dagen later geboren en woog 3550 gram.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb toendertijd ook een groeiecho gehad omdat Iman te klein was.
    Ze zaten er 400 gram naast (gelukkig positief). De kinderarts vertelde mij toen dat een groeiecho er 500 gram naast kan zitten (naar boven en helaas ook naar beneden...)

Deel Deze Pagina