grote baby!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door makey, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik was vandaag bij de gyn en kreeg weer een echo,
    Ze heeft alles gemeten en en was behoorlijk boven het gemiddelde hij was al 5 pond :confused: , hoofdje paste wel precies bij duur van zw. maar de rest was wat groter (wel gezond hoor :) ) maar ben nu zo bang dat t een heeeel groot kind word mn zus had een 10 ponder gekregen en zij is kleiner van postuur als ik ben (normaal ben ik 50 kilo en 167).

Het rare is ik heb als ik geweoon rechtop sta of zit denken mensne dat ik minder ver zwanger ben ,of ze zeggen o dat wordt een 6pondertje :(
    nou dat ga ik nie tmeer redden aangezien die al 5pond is :confused:

bij wie is dit ook zo gemeten en hoe groot is t toen uiteindelijk geworden?

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    bijna 11 jaar geleden had ik dta ook.
    Het werd een 8 ponder.

Ik vond haar toen nog steeds een klein guppie hoor. En ja de bevalling was zwaar maar dat had niets met haar gewicht te maken.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    met 8 pond kan ik leven hihi, maar om er een 10 ponder uit tekrijgen lijkt me toch geen pretje

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Die schatting van hoe zwaar bij een echo zit er vaak heel erg naast, bij ons hebben we echt verschillende schattingen gehad en geen een die echt dicht bij het echte gewicht zat (bijna 9 pond) En het gewicht zegt ook niets over de bevalling. Mijn schoonzusje is ook maar een klein meissie en heeft nu een dikke 9 ponder gekregen en na een stortbevalling van 1,5 uur maar een schoonheidshechtinkje en ze stond ook weer zo naast haar bed.. komt dus allemaal vast helemaal goed ;)

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ach ja dat ois ook zo.

ik maak me verder geen zorgen om de bevalling

6. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ook bij mij werd een flinke baby voorspeld(bij mijn eerste dan hé?!) maatje 50 hoefde ik niet in huis te hebben daar zou hij/zij toch niet in kunnen..en wat denk je heel mooi gemiddeld en maatje 50 was de eerste week mooi te GROOT :)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn dochter was niet supergroot maar het hoofdje weer wel! Nou, daar heb je meer 'problemen' mee dan met een groter lijfje hoor ;)

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    groot hoofdje is lastig, maareh... mijn dochter had een gewoon hoofdje met hele brede schoudertjes.
    Dacht ik fijn niet uit te scheuren ,maar de schoudertjes maakte alsnog vijf hechtingen noodzakelijk.

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wisten jullie dat Chinese vrouwen gemiddeld kinderen baren van ruim 7 pond? (en daar hoort 8 en meer pond dus ook bij ;) )

Groet van Kiki

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm...ik kreeg met de zwangerschap van me dochter te horen dat ze te klein was (woog 3900 gram bij geboorte...12 dagen te laat maar keurig gewicht)
    Bij m'n zoontje zeiden ze ook...groeit niet goed...is te klein (woog 4300 gram bij geboorte....5 dagen te laat...pfff dat heb ik geweten)
    En deze groeit volgens hun helemaal zoals het hoort.
    Ik merk het wel.
    Mijn gevoel zegt dat deze 3e hummel rond de 3500 gram zit rond m'n uitgerekende datum.
    Dit mede eigenlijk doordat ik nog steeds m'n eigen kleding draag en ik tot nu toe maar 2 kilo ben aangekomen.
    Kwam omdat ik in het begin 6 kilo ben afgevallen.
    Dus ben daarna weer in totaal (tot nu toe) 8 kilo weer aangekomen en zit dus nu maar 2 kilo boven m'n normale gewicht.
    Maar goed...we zullen er vanzelf wel achterkomen.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bij de 1e zeiden ze....je mag blij zijn als hij/zij de 6 pond haalt.
    Hij was 9,5 pond. Ze hadden het goed mis dus.
    Alle 3 mijn kinderen waren lang en zwaar bij de geboorte (lang zijn ze nu nog, oudste=bijna 18 en tegen de 2 mtr)
    Bevallingen liepen allemaal goed en snel, alleen wel bij alledrie ingeknipt.

12. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Volgens mij valt het nog wel mee toch?
    Mijn zoontje was over de zes pond en is met 34 weken geboren ;)

Dat hadden ze ook niet verwacht.. (wel dat ie iets groter was, maar niet zoooo groot) en dat hoofdje ging erheel erg moeilijk door.. hij had niet veel groter moeten zijn of..

Maar goed, je weet nooit! ze houden je toch vast wel in de gaten? mocht de baby echt TE groot worden, gaan ze je vast wel iets eerder inleiden lijkt mij toch?

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bij de jongste kreeg ik een indicatie om naar het ziekenhuis te gaan, omdat ze dachten dat die wel heel erg groot zou zijn en dat er misschien problemen zouden kunnen ontstaan. Ik werd dus niet vroeger ingeleid.
    Gelukkig ging het zonder problemen, en was het ziekenhuis achteraf niet nodig geweest.

14. Gisimino

Gisimino Lid

24 aug 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo,

Ook bij ons wordt er gezegd dat ons kindje te groot is. Hiervoor zijn we doorgestuurd naar een gynaecoloog. Zij wil ons gaan inleiden met 38 weken omdat het kindje anders te groot is bij een bevalling op 40 weken en het dan moeilijk zal worden en teveel risico's met zich mee brengt voor mij en voor de baby.

Groetjes,
    Gisimino

15. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    volgens mij valt het ook wel mee, met 32 week kreeg ik mijn 1e extra echo omdat ze een groot kind verwachten, toen was het al zo'n 2500 gram, nu met week 40 is het geschat op 4300 gram,ook weer via een echo en metingen, ik ben benieuwd hoe nauwkeurig het is, altijd nauwkeuriger dan alleen voelen aan de buik denk ik...

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Vaak schatten ze er naast hoor ;) zou ook een 7 of 8 ponder krijgen!
    Nu had ik heeeeeeel veel vruchtwater en Zara was mar 5 en een half pond! (2740 gr) dus gewoon afwachten ;)

jessica

17. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Maar hadden ze dat geschat aan de hand van je buik of via metingen en een echo? Want daar zit nogal verschil in lijkt me....

Deel Deze Pagina