(Te) veel cadeaus kopen voor feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Magnolia29, 1 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik ben vaak ruim op tijd al bezig om cadeaus te kopen voor de feestdagen. Voor ons gezin voor Sinterklaas en Kerst, maar ook voor onze families als we lootjes trekken, we sturen pakketten naar mijn schoonfamilie en stiefdochter in Portugal enz. En ik vind het echt geweldig om dat te doen!

Maar ik kan me zo moeilijk aan eventuele budgetten houden... :oops: Zie dan toch net weer iets leuks wat heel passend is of denk dat het niet genoeg is, er nog wat bij moet enz :rolleyes:

En nu vroeg ik me af; ben ik de enige die daar last van heeft? :|

Moet er wel bij zeggen dat we het prima kunnen betalen wat ik 'extra' koop en het echt niet gaat om honderden euro's ofzo. Ik hou gewoon zo van cadeaus weggeven haha!

2. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.923
    5.838
    113
    Nee, je bent niet de enige:p! Maar zolang het financieel kan en het geen overdaad wordt waarbij het niet leuk meer is of het kopen om het kopen wordt, geniet ik er gewoon van:D.

Ysabella, nizzie86, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.898
    113
    Vrouw
    Join the club :roflmao:
    Hier ook echt wel, voor mijn neefjes dan :D ben in juni begonnen voor sinterklaas en ik vergeet dan wat ik al allemaal heb.

Voor de rest doen we eigenlijk niet veel aan cadeaus, niet voor kerst voor elkaar, niet voor onze verjaardagen ofzo (man en ik dan)
    En voor ouders leg ik samen met broers dus daar word ik geremd door hen

Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.269
    113
    Geen last van omdat we niet zoveel plek hebben.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.016
    113
    Dit:thumup:

nizzie86, Philou en Magnolia29 vinden dit leuk.
  6. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Ieder jaar zeggen we weer ; dit jaar halen we niet veel cadeaus in huis. En je raadt het al. Ieder jaar lijkt het hier net de plaatselijke intertoys. :o:

Catou, nizzie86, chantal1985 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Nee daar heb ik eigenlijk geen last van.

Vindt het wel leuk toen de meiden nog klein waren om kadootjes te kopen maar nu vindt ik dat lastiger.

Catou en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ik had een lijstje met 4 cadeaus voor in de zak.
    En 3 kleine cadeautjes voor het schoen zetten en 2 Choco dingen.

Maar sint komt bij de buurtvereniging dus daar ook maar een extra cadeautje voor. Alleen vriend kun niet kiezen dus die heeft 4 extra dingen meegenomen :roflmao:
    Dus nu hebben ze 6 cadeautjes in de zak.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Hier gaat het wel om 100en euro's extra :oops: Ik noem het maar een cadeau voorraad. Ik vind het wel steeds makkelijker om dingen een jaar door te schuiven. Ik koop geen trend gevoelig speelgoed of dingen die later niet meer in trek zijn. Ik heb een Lego voorraad wat snel aantikt. Spellen waar ze nog net niet aan toe zijn etc. Het zijn geen prullen die in de wacht staan. We hebben een tijdje moeten teren op een voorraadje. En ik merk dat ik het gevoel dat we berekend moeten zijn op inkomsten verlies niet zo makkelijk los kan laten. Daarbij kreeg ik zelf bijna niks als kind. En raak ik zelf daardoor ook wat enthousiast van sommige dingen die wij wel willen bieden.

owly en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.998
    113
    Nou de plek is hier een beetje beperkt dus ik probeer me in te houden en vooral geen frutsels maar echt inzetbaar.

Alleen dan is t stapeltje ook weer zo lullig en denk ik bij mezelf " daar past vast nog wel een autootje bij".

Bakken vol duplo te pakken gekregen voor een leuke prijs, bedoeld voor Sint. Maar dat krijg ik niet voor elkaar om dan achterover te drukken tot die tijd, wetende hoe blij ze er mee zijn. Dus dat haalt de Sint dan weer niet. Aan de andere kant, we hebben al uuuuuuuren bouwplezier gehad tussen broer en zus, dus ach.

En ik vind t sowieso lastig in een tijdsbestek van nog geen 30 dagen zijn ze jarig, sint en kerst. Dus hier komt tussendoor ook nog t nodige als ik wat zie of merk dat ze op dingen uitgekeken zijn of behoefte hebben aan wat anders.

Al wil ik t wel enigzins gaan beperken door bijv. 1 moment bij t begin van de zomervakantie ofzo te nemen voor wat cadeautjes ipv alles in 1 maand of continue van alles tussendoor.

11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.673
    6.569
    113
    Vrouw
    Normaalgesproken zou ik volmondig JA roepen, maar dit jaar houd ik me in. Gelukkig kan ik straks ook niet zomaar even gaan shoppen na de keizersnede :roflmao: dat scheelt al een hoop.

Het eindigt hier altijd met allerlei 'leuke' dingen die vervolgens nooit meer aangeraakt worden dus dit jaar me voorgenomen om echt selectief te shoppen.
    Maar wie weet ga ik nog wel hebbedingetjes scoren :rolleyes:
    Heb wel mijn moeder de wacht aangezet, ik bestel namens haar! Zij is namelijk nog erger :roflmao:

Vero0504 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Herkenbaar.

En vandaag gedeeltelijk opgelost door ze nu alvast een cadeau te geven uit de voorraad :oops:

(Waren knutselspullen).

Magnolia29 en Nummer4 vinden dit leuk.
  13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nee. Ik ben zelfs al bijna klaar. Zeker omdat ik het zonde vind dat ik de afgelopen jaren (duur) speelgoed heb gekocht waar of niet mee gespeeld is of binnen korte tijd kapot is gemaakt.
    Daarnaast kan ik al die troep niet kwijt in ons huis. Dus dit jaar is het met kerst 2 cadeau's geworden wat betreft speelgoed en daarnaast haal ik wat nuttigs. Een leuk dekbedovertrek, een coole trui etc. Ben er een beetje klaar mee inmiddels.

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee hoor daar heb ik ook “last” van. Ik geniet ervan om iedereen blij te maken en hou van volle Sint zakken en heel veel pakjes onder de boom. Daar word ik gelukkig van en de feestdagen zijn er toch voor om gelukkig te zijn!

Luna86, Sado, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Had ik vroeger ook altijd. Vooral de oudste kreeg als kind extreem veel cadeaus. Bij jongste ook wel los gegaan maar hij doet bijna nergens wat mee.
    Dit jaar vieren we niets. Oudste kan een keer wat boeken krijgen, jongste krijgt de kerst en sinterklaasmuizen van het muizenhuis en het kerstboek. En man zijn naam in chocoladeletters maar we vieren dus helemaal niets. Ook geen kerstvakantieoverlevingspakketten meer. Speelkamer staat vol om te overleven, oudste wil 2 weken alleen maar lezen en met jongste ga ik allerlei experimentendozen etc gebruiken en verder knutselen aan ons muizenhuis.
    Had nooit verwacht van mezelf dat ik deze omslag zou kunnen maken maar het staat me allemaal zo tegen... Dus hier wordt alleen maar geld besteed aan boeken of Lego voor onze stad (vooral kleine accessoires bij een tweedehands winkel, tikt alsnog wel aan maar goed:oops:). Maar dat dus niet met de feestdagen maar tussendoor.

owly en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    De jongste is nu 10 jaar, en ze gedraagt zich ook als een tiener. Oftewel het wordt steeds moeilijker om cadeautjes uit te kiezen.
    Denk maar dat we dit jaar, het beroemde Sinterklaas spel gaan inzetten.
    Maar ja, je gaat daarin ook snel boven het afgesproken budget zitten. Maar geen grote bedragen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik heb dat ook. Zoveel leuke dingen.

Maar dit jaar heb ik het anders bedacht. Ik heb 16 dozen gekocht. Zwarte dozen bij de Hema. Die waren in de aanbieding en 4 sterren bij de Action. ( gouden sterren doosjes)

De dozen ga ik na de kerst gebruiken als opbergruimte want dat heb ik nodig in een kast. ( niet de sterren)

Ik mag alleen cadeautjes kopen voor het aantal wat ik heb gekocht aan dozen.

2 voor mezelf, 2 voor mijn man en dan 6 cadeautjes voor de kinderen. Meer niet.

En ook geen rotzooi. Vooral mijn zoon zei dat hij geen plastic prullen meer wil.

Magnolia29 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier andersom. Een niet heel ruim budget maar tot nu toe nog weinig ideeën om te geven.
    Dus heb wel 2 escaperoom spellen voor thuis gezocht die ze dan in de vakantie kunnen doen evt met vriendinnen. Neemt geen ruimte in en leuk vermaak.

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik merk dat de kinderen steeds minder weten te vragen. Er zullen uiteindelijk wel wat kadootjes liggen, maar geen bergen. Voor ons zelf (man en ik) weet ik het ook niet.

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier ook. Heb me voorgenomen om dit jaar niet teveel geld uit te geven en vooral nuttige dingen te kopen en dingen die mensen echt leuk vinden.

Deel Deze Pagina