NAV ander topic. Hoe belangrijk is jouw financiële/ sociale status voor je.

Discussion in 'De lounge' started by Amare, Dec 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Dat kan, ik kan niets met mijn kind ondernemen dus daar kan ik ook niet over oordelen. :)

2. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Grappig dat iedereen zegt dat het niet belangrijk is. Wij merken dat het in de praktijk vaak anders is (helaas).
    Wij hebben niks met status, maar anderen ontlenen wel eens status aan ons. Ze hebben vooraf een mening als ze van ons horen en dan blijken wij heel normaal te zijn. Verdienen modaal en doen ons behoefte op dezelfde wijze als ieder ander: ja zelfs als de koning en koningin.

Dus wat is status nou eigenlijk???

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Mijn partner studeerde nog dus wat het ging worden met lang leve de lol wist ik niet. Ik hecht totaal geen waarde aan status. Ben wel blij dat we het financieel goed hebben en dat we daar geen zorgen om hebben.
    Maar niks is voor altijd er komt weer een ontslag golf aan dus we moeten nog maar zien of hij zijn baan houdt.
    Zo niet dan ga ik er via de flex meer bij werken.
    We smijten niks over de balk, hoeven geen merkkleding enzo.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Precies dit, behalve dan dat ik niet specifiek kostwinner ben daar echtgenoot ook een riant inkomen heeft. Ik vind het heel fijn om financiëel onafhankelijk te zijn en te weten dat ik dit altijd zal zijn, ik zal altijd mijn eigen broek kunnen ophouden. Dit wens ik later ook voor al mijn kinderen, zowel de dochters als zoons. ;) En laten we wel wezen...voldoende geld hebben is rustgevend.....je koopt er een stukje 'vrijheid' voor....maar geen geluk. ;)

5. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Sociale status vind ik niet echt belangrijk maar geld eerlijk gezegd wel. Niet dat ik schathemeltjerijk hoef te zijn, maar ik vind het toch fijn dat we beide een mooie auto kunnen rijden, niet op hoef te letten bij het boodschappen doen en leuke dingen kunnen doen of op vakantie kunnen gaan zonder er te voor hoeven sparen.

6. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik was en ben blij dat ik financieel onafhankelijk ben.
    Dat ik mezelf mijn kinderen en exman kan onder houden. Mijn huis kan betalen/rekeningen etc. en boodschappen kan doen.

Ik kan momenteel geen leuke dingen doen ivm onderhoud exman zodra dit voorbij is gaat er helemaal een wereld voor me open!

Ik heb geen auto doe alles met het ov of de fiets of lopend.

En een status hoef ik al helemaaaaaaal niet.

7. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    voor mij persoonlijk is het belangrijk zolang ik er snachts niet van wakker lig dus dat we lekker op vakantie kunnen, dagjes weg
    niet bang hoef te zijn als de wasmachine het begeeft vind ik het wel prima

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Geld is redelijk belangrijk voor mij. Ik hecht veel waarde aan mijn financiële onafhankelijkheid, en ik wil genoeg hebben om makkelijk mee rond te komen en leuke dingen te doen.

Sociale status? Neuh, niet belangrijk, mits de mensen niet met fakkels en hooivorken op de stoep staan ;) Ik heb een paar goede vrienden en we kunnen aardig overweg met de buren. Dat doet het hem wel.

9. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Je leeft naar wat je hebt. Mijn man en ik hebben het financieel goed, maar ik realiseer me ook dat dat in deze tijden zomaar kan veranderen als een van ons thuis komt te zitten. Nu genieten we ervan en ik vind dat best belangrijk. Ik doe graag leuke dingen met mijn man en kind en ik ga graag winkelen. Noem het oppervlakkig, maar ik vindt het leuk dat het kan. Als het niet (meer) kan stellen we ons daar wel weer op in. Ik laat niet mijn hele leven afhangen van geld, maar vindt een bepaalde financiële status wel prettig.

Mijn sociale status vind ik ook nog best belangrijk. En daarmee bedoel ik niet dat ik boven anderen wil staan of 'popiejopie' doe, maar ik vind het wel belangrijk om een goed aanzien te hebben. Dus gewoon netjes en sociaal te zijn en iemand te zijn waar mensen graag mee om gaan. Dat hangt voor mij echter niet per se samen met hoeveel er op de bankrekening staat.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Sociale status interesseert me helemaal niets en het financiële gedeelte om aan zo'n status te voldoen ook niet.

Ik ben blij met hoe we het financieel hebben. We hebben een thuis en we kunnen leuke dingen doen, al had ik het wel makkelijker gevonden om veel geld te hebben als het op vruchtbaarheidsbehandelingen aankomt, maar dat heeft dan weer weinig met sociale status te maken. Geld maakt niet gelukkig, maar maakt dingen soms wel makkelijker.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,236
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    +1. Scheelt mij een hoop typen Joycey ;)

12. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik vind het heel belangrijk dat ik financieel onafhankelijk ben. Dat ik een goede baan heb, goede papieren enz.
    Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn man want er zal een tijd komen, wanneer hij al met pensioen is, ik kostwinnaar zal moeten zijn. Ik moet dan tenslotte nog 20 jaar werken.
    Ook wanneer hij nu bijvoorbeeld zou komen te overlijden, weet ik dat ik niet alleen financieel gewoon voor mijn kinderen kan blijven zorgen.

Share This Page