Het testament mag dan wel op de langstlevende staan, dat zegt alleen maar iets over het "vruchtgebruik" hoor. In principe hebben de kinderen van jouw grootouders gewoon nog altijd recht op hun kindsdeel hoor. Ze kunnen het alleen niet opeisen zo lang de nieuwe vrouw van opa nog leeft.
Wij zijn een kleine twee maanden geleden KEIHARD met onze neus op de feiten gedrukt toen een vriend van ons is verongelukt... 2 jonge kinderen en een vrouw blijven achter Ook wij zijn van mening dat de overblijvende partner door moet gaan met zijn/haar leven. En wanneer dat betekent dat hij/zij het geluk vindt bij een nieuwe partner dan moet dat gebeuren.
Nee zo zou ik het ook niet zien, maar de gedachte aan je partner moet je ook niet tegenhouden om wel/geen nieuwe relatie aan te gaan. Ik denk dat dat meer de achtergrond is.
mocht 1 van ons overlijden gunnen we beiden de ander een fijn en liefdevol leven, misschien wel met een andere partner. Voor mijn kindjes vind ik het zelfs wel fijn als ze op kunnen groeien in een gezinssituatie, mocht ik wegvallen en mijn man opnieuw iemand vind waar hij zijn leven mee wil delen. Mijn schoonvader is nu een jaar alleen, en als ik zie hoe eenzaam dat kan zijn, hopen we dat hij echt weer een nieuwe liefde kan vinden. En we weten wel dat hij van mijn schoonmoeder hield, dat heeft niets met het houden van een nieuwe vrouw te maken.
ja maar het gaat ook om spullen hé er zijn genoeg sieraden die mijn oma altijd om heeft gehad maar nu die vrouw, en als deze vrouw komt te overlijden zullen HAAR kinderen alles onder gaan verdelen
ik ben 5 jaar geleden helaas mijn vader verloren na een kort ziektebed mijn moeder was 44 toen ze weduwe werd. ik weet dat ze zielsveel heeft gehouden van mijn vader maar ik gun haar al het geluk van de wereld en ook zeer zeker een nieuwe liefde, natuurlijk zal dit moeilijk zijn voor mijn broertje en mij maar ik zie haar liever gelukkig met een nieuwe partner dan ongelukkig helemaal alleen. Het doet ons heel veel pijn om te zien dat ze altijd alleen naar huis moet, in een leeg huis thuiskomt niets meer kan delen met een partner (met kinderen is dat toch anders ) Naar aanleiding van deze ervaring hoop ik dan ook dat als mij iets overkomt dat mijn man weer gelukkig wordt met een nieuwe vrouw, en ik besef ook dat mijn zoon het daar misschien een tijd moeilijk mee heeft, maar denk wel dat een ieder geluk wil voor zijn ouder