NAV Bijstand topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vraag mij af of zij wel eerlijk is.... En zich misschien schaamt voor haar beperking?! Of er zitten psychische problemen bij?!

Want als het waar is, is het wel dom/stom om hier zo over op te scheppen, je kan het namelijk zo melden, waardoor zij jaar dossier/persoon nog eens onder de loep nemen.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja ligt er in ons geval aan hoe goed je verzekerd bent, wij hebben hier ons zelf voor verzekerd en als mijn man zijn hand zou kwijtraken (en in principe nog prima zou kunnen werken dus) is ie wel voor ZIJN huidige beroep arbeidsongeschikt en krijgen we dus uitbetaald, daar betalen we ook een hogere premie voor (aardig wat hoor)

Dus ja als mijn man iets overkomt en hij zou nog prima ander werk kunnen doen dan hoeft ie dat niet te doen omdat ze dat zelf goed verzekerd hebben, zo kan het dus ook, misschien toch nog een voordeel aan een eigen zaak hebben.

Ik houd er zeker niet van als mensen opscheppen over iets waar ze misbruik van maken maar als je zoals in ons geval er elke maand (te)veel premie voor betaald om het beter geregeld te hebben dan vind ik het wel anders.

Je had ook jezelf kunnen bijverzekeren trouwens dat als je een been moet missen je niet meer hoeft te gaan werken (alleen omdat je het leuk vind maar niet voor het geld dus) dat kan je prima zelf regelen dus in principe kan je dus ook zeggen dat je het zelf beter had moeten regelen als je het er niet mee eens bent.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ook mensen die in de oude regeling zitten worden herkeurd.
    En ik denk dat er een tijd komt dat ze iedereen wel eens gaan herkeuren onder het mom van geldbesparing.

Ik vind het wel altijd jammer dat als mensen er van de buitenkant goed uit zien ook meteen niets mankeren en dus niet afgekeurd zouden kunnen zijn. Dus wat dat betreft ben ik altijd heel voorzichtig in mijn woorden. Iemand die er zelf mee te koop loopt is erg dom en zal zichzelf daardoor in de vingers snijden en zal vast en zeker eens een keer door de mand vallen

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja je kan idd niet van de buitenkant zien hoe "ziek" iemand altijd is, dat is een goede opmerking Imensa

Officieel had ik ook recht op uitkering maar heb deze geweigerd ik heb een manier gevonden waar ik toch geld kon verdienen, met hulp van familie e.d. en nu heb ik een man die voor me zorgt, ja dan heb ik wel een probleem als mijn man mij zou verlaten maar dat zien we dan wel weer, voorlopig heb ik de staat al 15 jaar geld uitgespaard haha (alhoewel dat nooit beloond word natuurlijk ;) ) en dan kunnen we vast ook weer iets zoeken wat wel te combineren valt.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als dit waar is, is dit belachelijk. Maar is het niet zo dat ze zich schaamt? Want anders ben je niet slim bezig door dit zo tegen jan en alleman te vertellen. Ik neem aan dat ze weet dat er maar één rotte appel tussen hoeft te zitten...
    Ze zal toch nog wel eens herkeurd moeten worden? Heel bizar.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kan me daar echt niet druk over maken, waarschijnlijk zal ze psychisch ook wel niet helemaal lekker zijn. En verder what goes around comes around.

7. Bau

Bau Lid

1 nov 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dat misbruik ook echt erg. Ik heb nu zelf een uitkering maar doordat ik geen baan kan vinden zal ik waarschijnlijk ook bijstand moeten aanvragen. En dat terwijl ik niets liever wil dan werken! Snap daarom echt dat soort mensen niet.

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    mijn schoonmoeder was volledig afgekeurd.
    die heeft een herkeuring gehad en moet nu voor 25% aan het werk.

ze hebben meerdere rechtszaken aangespannen want ze was het er niet mee eens maar ze moet toch echt weer werken.

mijn vader is 30 jaar geleden volledig afgekeurd hij heeft toen een ongeluk gehad. hij wilde zelf aan het werk blijven. en heeft dat ook gedaan.
    nu hij ouder word merken we dat hij minder word mede door dat ongeluk van toen. de regels zijn veranderd en hij word nu voor 100% goedgekeurd.

de vader van een schoonzusje is volledig afgekeurd. vervolgens gaat hij 3 x per jaar op vakantie waarvan 1x op wintersport en heeft hij bij mijn schoonzusje en zwager het hele huis staan te verbouwen. en bij zijn andere dochters ook trouwens.

daar kan ik dus erg slecht tegen bah. niet werken en vervolgens van alles doen

9. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

En door dit soort mensen worden mensen zoals ik (Wajonger) gestraft en gezien als profiteur en uitkerings"trekker" ipv "gerechtigde" bah !!

Maar dat het niet terug te draaien is lijkt mij heel sterk.

Als het echt zo is zoals jij schetst (ik ken haar situatie natuurlijk niet) dan zal ze uiteindelijk haar recht op een uitkering wel gaan verliezen. Ze worden steeds (terecht) strenger.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ja dat blijft een vervelend punt, ik merk dat zelf ook, de ene dag sta ik op uit bed en kan amper lopen dat zie je dan ook duidelijk maar kan best zijn dat ik morgen mijn armen amper kan bewegen en wel aardig normaal loop, nou dan moet je mensen ook horen gisteren kon ze amper lopen en vandaag wel wat aanstellen, zo jammer al dat onbegrip :(.

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Raar.. Mijn moeder is dus afgekeurd jaren geleden maar kreeg wel een her keuring hoor zo'n 1a 2 jaar geleden.. Ze is natuurlijk weer afgekeurd en dat wist de UWV ook hoor maar het was de wet dat je een her keuring krijgt.. Maar ik ben ook een beetje klaar met die uitkeringen.. Ik ken iemand die wa-jong krijgt en haar partner sociale dienst .. Hoe doen ze dat ? Niet samen ingeschreven staan op het woon adres waar ze wonen.. Ik ken ook iemand die sociale dienst gaay krijgen en de partner werkt.. Het is te belachelijk voor woorden.. Wij werken hard voor onze centjes om de hypotheek te kunnen betalen rn derest en nog leuke dingen te kunnen doen.. En hun bah bah hoeve. Alleen maar elke maand hun handje op te houden bij de gemeente en derest van de maand lui op hun reet te zitten of alles lekker aan kleding of dergelijke uit te geven ...

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Bijstand krijg je alleen als parner onder een x bedrag verdiend. Ik werkte 18 uur, maar ben door infarct beperkt en mag niet meer werken. Vriend kwam in bijstand. Ik dus autonatisch ook, maar omdat mijn loon lager ligt, kreeg hij wel een x vedrag uit gekeerd.. dat heeft dus niks te maken met oplichting maar gewoon haar recht..

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ben een "uitkeringstrekker"gadver wat een vies woord..

ik ben 100 procent afgekeurd, en wacht opmijnherkeuring..
    Ik vind wel dat hier verschrikkelijk gepraat word over mensen met een uitkering.. De meeste met een uitkering hebben daar een reden toe, ziekte, beperking, wat dan ook.. En tuurlijk zitten daar rotte appels bij.. Maar om iedereen dan over 1 kamp te scheren vind ik een beetje grof..

GRAAG zou ik werken, met liefde zou ik iedere ochtend de deur uit stappen om te gaan werken.. maar ik kan het niet..ik zou het heel graag willen dus zo kan het ook en dat moeten de mensen ookniet vergeten..

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dat is 't ergste... mensen denken al vlug dat je niks mankeerd! En bedenken dan zelf dat je wel een trekker bent! Bij mij zie je ook niks aan de buiten kant, en toen ik bij het gesprek aangaf dat ik niet meer kan / mag werken werd er al gezegd; je moet je niet aanstellen voor iedereen is werk,.vooral als je jong bent... diegene die dit zei werkt bij dat kantoor.. dat is toch even een klap in je gezicht.. ik moest bewijzen dat ik een indarct / beperking heb.

Als iedereen nou eens op zijn eigen let. En niet zo op een ander. Je kan vanalles roepen maar weet toch niet hoe het van binnen zit...

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    precies.. net zoalsdatik wel eens te horen heb gekregen dat ik geen kinderenmocht hebben want ik trok een uitkering ( gelukkig is dat een zelfzaam iets wat ik gehoord heb maar man wat deed dat zeer.)

16. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ach die dingen gaan toch niet eerlijk. Elk persoon met ADHD lijkt zo een uitkering te krijgen. Een verlamde vrouw die in een ziekenhuis bed naar de keuring mo3t komen moet ieder jaar terug komen voor controle. Het is echt niet allemaal keurig in verhouding.

17. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wow, mijn zwager heeft ook enorme problemen met zijn rug en artsen verklaren ook dat hij zijn werk niet meer kan doenaar et UWV vind dat onzin en verplicht hem dus gewoon te werken. Het gaat niet overal hetzelfde blijkbaar. Bizar!
    Ook ik vond uitkeringstrekker een rotwoord, men gaat er altijd maar vanuit dat iedereen vrijwillig thuis zit met een uitkering, en dat is gewoonweg niet eerlijk. Maar ik snap wel waar het gevoel vandaan komt, want helaas zijn er genoeg mensen waarbij dat wel het geval is. Deze mensen belazeren niet alleen de boel, maar verpesten ook een hoop voor de mensen die onvrijwillig thuis zitten. Het is echt niet fijn om zonder werk thuis te zitten, je kapot te solliciteren en vervolgens ongegronde verwijten naar je hoofd gegooid te krijgen van mensen die denken wel even te weten hoe het in elkaar zit. Alsof het niet erg genoeg is dat je het niet voor elkaar krijgt... Daarom zou de controle wel wat strenger mogen wat mij betreft!

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou zeg das wel wat overdreven...
    Er zijn genoeg mensen met adhd die werken hoor..
    maar ik snap je vergelijking wel maar niet elk persoon met adhd krijgt een uitkering want mijn man heeft hem ook niet en wil hem niet eens..

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben gisteren na 2,5 jaar klooien, 2 hernia operaties en nu blijvend korset wat ik overdag moet dragen ivm losse wervel 80/100 % afgekeurd voor werk. heb daar hard voor moeten knokken. 3, maand terug voor de operatie had ik meer pijn dan nu Inc uitval en moest gewoon werken. De operatie is niet goed gegaan en Kan nu nog aardig wat doen maar alles beperkt ivm korset. Kan bijv niet lang staan, zitten of lopen, niet voorover gebogen staan, veel tillen en ga maar door.

Ben ik blij zeker niet. Had liever een geslaagde operatie gehad , nu geen pijn meer en gewoon kunnen werken. Heb altijd gewerkt zelfs toen de kinderen kwamen werkte ik ipv fulltime partime . Ik had vaste baan, leuke functie en was aan het leren voor leidinggevende en toen kreeg ik rugklachten. Van de ene operatie na de andere, heel wat therapie verder zal ik nooit meer beter worden. De Kans dat me rug vast gezet moet worden is 90% :(

20. knap

knap Niet meer actief

#40 knap, 15 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2013
    Heb het weg gehaald. Omdat ik het toch iets te privé uit eindelijk vind om mijn zelf helemaal toe te lichten.

Deel Deze Pagina