We hebben een tijdelijke huurwoning tot de bouw van ons nieuwbouwhuis klaar is. Nu wonen we hier zo'n twee maanden, maar er hangt beneden toch zo'n smerige urinelucht op het toilet. Volgens mij heeft de vorige bewoner wat te vaak naast de pot gepiest , zonder regelmatig schoon te maken, volgens mij is het gewoon in de voegen gedrongen. Ik heb al vanalles geprobeerd: chloor, Dettol en azijn. Het echt een paar uur in de voegen laten dringen, schrobben, noem maar op. Dan is de geur hoogstens een dag weg en komt weer terug. Met een normale poets/dweilbeurt ruikt het na een uur of twee alweer naar urine. Is er nog iets aan te doen, wie heeft de gouden tip, want we moeten hier nog een paar maanden wonen en ik vind het gewoon ranzig ruiken. Oh ja, van die geurstokjes op de w.c. of luchtverfrisser werkt ook amper.
Ecodor bestellen op het internet, inclusief lamp erbij! Ecodor breekt de urine af, en door de lamp kun je precies zien waar de urine zit, dus gericht spuiten een tijd laten intrekken en schoonmaken. Misschien moet je het meerdere keren doen, maar het werkt ook goed bij katten urine, en dat vind ik zo mogelijk nog viezer
Wij hebben doen altijd een nieuwe wc bril op de wc als we zijn verhuisd. Bij ons vorige huis ( ook tijdelijke huur) hing ook een urine lucht. En na heel veel schoonmaken ( alle tegels met dettol) en een nieuwe wc bril was het goed
HG urinesteen verwijderaar, iets van 4 euro ofzo maar dat is alleen voor in de pot.. maar als niks helpt zou ik er toch alles uitslopen maar lees dat het een tijdelijke huurwoning is, dan is het helemaal zuur
Oh, dat Ecodor kende ik niet, hoop dat dat goed werkt. De w.c. pot zelf heb ik uren met van die w.c. tabletten in laten trekken en w.c. reiniger, dat was al een wereld van verschil met hoe die daarvoor er uit zag. Zal eens kijken naar een goedkope nieuwe toiletbril, maakt misschien ook nog wat uit.
Het allereerste wat ik doe in een nieuw huis is een nieuwe wc bril erop zetten. Zit wel zo prettig Hoop dat dat wat helpt en anders zou ik de woningstichting eens benaderen.
Dat Ecodor werkt echt heel goed. Mocht je iemand kennen die voor een schoonmaakbedrijf werkt: die hebben vaak wel urineverwijderaar, grote kans dat zij het in huis heeft of een fles mag kopen van de werkgever. Al blijf ik zweren bij de ecodor.
hier hadden we dat ook.. urine bleek onder de pot te zitten.. dus pot eruit gesloopt.. schoonegemaakt en nieuwe pot erop
Hier (huurwoning die over 2,5 jaar gesloopt word) hebben we een houten plaat in de wc zitten. Daar komt me toch een urinelucht vandaan, bah! Schoonmaken heeft geen nut omdat de lucht echt in het hout zit. We hebben nu een luchtverfrisser die de geur super maskeert! Ik weet niet hoe deze heet, maar het is een houder waar je een plastic ding gevuld met vloeistof inklinkt. Dit blijft dan continu geur afgeven.
Zit het niet onder de rand van de wc. Je gaat misschien schrikken als je het doet, maar ik gebruik weleens zo'n klein spiegeltje om te zien of de rand van de pot vies is. Misschien zie je het dan en weet je precies waar het vies is. Neem iemand mee die je kan opvangen als je te hard schrikt
Ja, die had ik meteen al gepoetst met zo'n borstel waarmee je goed onder de rand kon komen, daar kwam me een partij ranzigheid vanaf , brrr! Hele brokstukken bruine prut enzo. Nou, ik ga eens aan de slag met de tips, waar verkopen ze dat ecodor, heb het nog nooit gezien.
Als het tijdelijk huur is, kun je dan niet de woningbouw of huiseigenaar bellen? (Heb niet alles gelezen )
HG alle nare geurtjes weg werkt ook goed. Verder gebruik ik vaak een stoomreiniger, daarna gewoon schoonmaken. Wel smerig zeg. en idd wie weet zit het in de bril. Een simpele witte bril kost denk ik 15eu bij de bouwmarkt, dat is het proberen waard...
Ik heb een tijdje terug al het water uit het putje geschept, heel ranzig. Toen heb ik er een chemisch goedje ingegooid waar de rook vanaf kwam, weet niet hoe het heet. Toen met een schuursponsje de hele wc geschrobd, ook onder die rand. Al het aangekoekte was weg, inclusief nare geurtjes.