Nav de eten-topics: Eten jullie altijd aan tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Altijd aan tafel?

1. Ja, wij eten altijd aan tafel

2. Soms aan tafel, soms bord op schoot

3. Altijd bord op schoot

4. Anders, nl:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    8 van de 10 keer aan de tafel, en die andere 2 keer is dan vaak met een broodje of een frietje op de bank.

Gewoon gekookt avond-eten zoal gekookte aardappelen,pasta,gebakken krieltjes en soep aan tafel!
    Ik vind t veek gezelliger, en zal t later met mn kindjes ook zo gaan doen.

Bij mijn ouders zaten we NOOIT met bord op de bank, en bij mijn vriend zo goed als altijd.
    Wij hebben dus de middenweg genomen.

2. Wij eten eigenlijk altijd aan tafel. Alleen was onze vorige tafel een beetje heel erg wiebelig. Als je je vlees sneed, dan schudde de tafel heen en weer..
    Dus toen kozen we nogweleens voor het bord op schoot.
    Maar we hebben sinds kort een nieuwe eethoek, een stabiele, en nu eten we in principe aan tafel. Behalve pizza en patat gaan met het bord op schoot..

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Wij eten altijd aan tafel, vind het zo'n geklooi op de bank en ook niet echt gezellig.
    We hebben het 1 keer geprobeerd toen de kinderen uit logeren waren maar binnen 5 minuten zaten we weer aan tafel:)

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij eten bij altijd op de bank en de kleine in de kinderstoel. In vind eigenlijk dat we aan tafel moeten eten. En dit proberen we ook vaak, en houden dit dan 2/3x vol en dan eten we weer op de bank. Alleen bijzonder eten (uitgebreid gekookt of steengrillen ofzo) eten we aan tafel.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb anders. We eten bijna altijd aan tafel. Heel soms bord op schoot. Is ook veranderd sinds Emma meeet. We aten eerder bijna altijd met bord op schoot

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Wij zijn nu nog met z'n 2en maar ook nu eten we aan tafel.
    Wij zijn zo opgevoed en ik vind dit ook bij de opvoeding horen:)

Alleen op zondag dan eten we vaak frietjes en die eten we op de bank, dat hebben we beide ook van thuis uit mee hihi..;)

Als er een kindje komt zullen wij dit zo doorgeven aan de kleine, en ik denk ook de frietjes op de bank! Ook met brood eten met z'n allen wil ik dit echt aan tafel doen. Ik HAAT het als de tv ondertussen aan staat...:):)

zoeizo is dat wel een fijn moment, waarbij we altijd even lekker bij praten na een dag werken, gescheiden te zijjn geweest!:D

7. mroos

mroos Niet meer actief

Wij eten 9 van de 10 keer aan tafel. Ik vind het erg gezellig en kan zo ook lekker bijkletsen met mijn man. Na het avondeten/opruimen/zoon naar bed brengen etc. ploffen wij allebei op de bank neer;).

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Altijd aan tafel. Niet dat ik zo principieel ben, maar met een peuter is dat gewoon makkelijker (ivm geklieder).

9. emje

emje Niet meer actief

meestal eten wij aan tafel. echter als wij bijvoorbeeld friet halen dan eten we dit wel is met bord op schoot. nu heeft de kleine het ook nog niet echt door maar ik verwacht dat we straks wel gewoon altijd aan tafel gaan eten dat lijkt me zelf wel makkelijker met de kleine meid.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij eten nu nog altijd met bord op schoot...voor de TV. :):):)

Straks als ons kindje geboren is en ouder is, gaan we wel gezellig aan de eettafel zitten.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ja, wij eten altijd aan tafel:D

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Normaal gesproken eten we gewoon aan tafel, alleen als ik weinig tijd heb om zelf te ontbijten, eet ik m'n boterham onderweg van de keuken naar de bank.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier wordt er aan tafel gegeten.
    Natuurlijk....eens per half jaar misschien een keertje niet.
    Maar de keren dat we niet aan tafel eten, zijn echt hoge uitzonderingen.

Ik vind dat het zo hoort, aan tafel eten.
    Het is gezellig (hier wel in elk geval), je zit ontspannen en hebt de aandacht voor elkaar.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Altijd aan tafel, vroeger thuis, voordat Irem er was en nu nog steeds natuurlijk, ontbijt, lunch en diner. Het 'hoort' voor mijn gevoel niet en ik zie er de meerwaarde ook niet van in :)

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Het ligt er aan wat we eten. Als we bijvoorbeeld broodjes shoarma,gebakken aardappeltjes & salade eten,eten we aan tafel zodat we allebei ons eigen broodje kunnen beleggen met vlees,uienringen,knoflooksaus e.d. Ik doe dan alles gezellig in schaaltjes.
    Met simpele dingen (alles gewoon op je bord gekwakt) eten we vaak op de bank.

Bij ons thuis zat iedereen ergens anders. Toen mijn broer en ik klein waren zaten we met z'n vieren aan tafel maar later zat de één aan tafel,de ander op de bank,de ander weer boven..haha :)
    (Ik heb tijdens m'n puberteit een poos boven op m'n kamer gegeten,m'n moeder liet me maar omdat ze dacht dat het een fase was en dat was gelukkig ook zo)

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij eten altijd gezellig aan tafel, dat vind ik wel zo horen eigenlijk, is een familiemomentje voor ons!

17. tulip

tulip Niet meer actief

wij eten bijna altijd aan tafel. Af en toe (niet eens iedere week) halen we friet en dan eten we dat aan de salontafel, zo gezellig. Ik vind het ook leuk om soms totaal iets anders te doen. Meisje weet het ook al, eerst met papa frietjes halen en dan "daar'' eten, ze wijst dan al naar de salontafel en daar kan ze dan met haar stoeltje aanzitten.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij eten altijd aan tafel, behalve als we patat eten (net als Tulip lees ik hierboven ;)). Maar mijn zoontjes liggen dan op bed, dus die eten dan niet mee. Tzt zal dat natuurlijk anders worden.

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    1xpw eten we patat, dat eten we op schoot.
    voor de rest altijd aan tafel

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wij eten ook gewoon 'aan tafel', maar aangezien wij geen eet tafel hebben ivm te weinig ruimte, zal de kinderstoel straks gewoon aan de salon tafel aangeschoven worden.

Deel Deze Pagina