Nav de eten-topics: Eten jullie altijd aan tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Altijd aan tafel?

1. Ja, wij eten altijd aan tafel

2. Soms aan tafel, soms bord op schoot

3. Altijd bord op schoot

4. Anders, nl:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ja altijd aan tafel..oke voordat we ons zoontje kregen en we makkelijk aten, deden we dat op de bank...

Nu eten we maar heel weinig makkelijk, anders kan ons zoontje niet mee eten...
    ik vind het ook heel onprettig eten op de bank..ik kan ook niet goe dmet 1 stuk bestek eten...dus ik zit altijd aan tafel!

2. giraf

giraf Niet meer actief

Wij eten altijd aan tafel. 's ochtend, 's middags en 's avonds.
    En altijd zonder tv.
    Deden we eigenlijk ook al toen we nog maar met zijn 2en waren, vind het altijd zo gezellig om aan tafel te zitten en lekker met elkaar te kletsen.
    Wij kunnen dan ook rustig 1.5 uur aan tafel zitten te eten op een doordeweekse dag. :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ja, ook hier altijd aan de tafel. Ontbijt, lunch en avondeten.

4. vive2

vive2 Fanatiek lid

Altijd aan tafel. Ook fruit, koffie- en theemomenten hebben we aan tafel. Omdat ik de troep niet op de bank wil hebben maar ook vanuit sociaal oogpunt; bijkletsen en family-time.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Idem:)

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja wij eten altijd aan tafel. bij hoge hoge uitzondering een keer niet. maar dat is 5 keer per jaar ofzo voor een speciale gelegenheid. tussendoortjes waar het niet vies van wordt eten/drinken we in de bank. gaat het een rommeltje worden gaan we aan tafel.

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    voordat we de kids hadden aten we regelmatig op de bank voor de tv, lag aan het eten.

Toen ik alleen Rick had ontbeten we vaak op de bank en broodje ook op de bank en soms aan tafel. Avond eten toen wel altijd aan tafel.

Sinds Thijs er is eten we standaard alles aan tafel, het is geen doen anders met 2 kids. Ze gaan rondlopen en kliederen. Nu zitten ze heerlijk rustig aan tafel.

Dinsdags eten we meestal met z'n 2-en, omdat de kids dan al bij mn schoonouders gegeten hebben. De jongens lopen dan nog wel rond. Na een paar x op de bank met kinderen op m'n rug klimmend en roepend: happie, happie, happie! Zijn we toch maar weer aan tafel gaan zitten :D

Ik vind het ook belangrijk om standaard aan tafel te eten zodat er een ritme in blijft. Want als Rick 1x op de bank mag ontbijten blijft ie de dagen erna erover doorzeuren dat ie weer op de bank wil. Als ie altijd aan tafel eet begint ie er niet over.

8. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Wij eten altijd aan tafel, lijkt me zo onhandig met je bord op schoot en lijkt me ook dat je dan niet zo van je eten geniet als je het op schoot eet.

9. Maia

Maia Niet meer actief

diner is bij ons even een rustpunt op de dag waarin we gewoon even tijd voor elkaar hebben en dat gebeurt hier dus aan tafel.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Idem ;)

Moet wel bekennen dat ik 's morgens niet altijd tijd heb om te ontbijten, maar dan neem ik een extra boterham mee naar het werk en ontbijt ik achter m'n pc... :)

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Sinds Ayla mee eet eten we altijd aan tafel. Daarvoor aten we ook wel eens op de bank, als we bijv. patat aten.

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Over het algemeen eten we altijd aan tafel,
    behalven als manlief nachtdienst heeft is hij om 17.15 al weg, en dan ben ik soms wel is makkenlijk :) eigenlijk heel slecht maar toch, en dan gaat de oudste op dr krukje aan de *salontafel* zitten voor de tv en ik op de bank en dan eten we samen...ik weet het heel slecht, gebeurt gelukkig ook niet vaak!

13. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    voor de TV, waarom?? ruimte gebrek in huis. kunnen de tafel niet normaal gebruiken.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij eten altijd in de keuken aan tafel, zonder tv.
    Ik maak overigens ook altijd de tafel helemaal klaar... dus niet snel boterhammen smeren, op een bordje en aan tafel eten...

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat doe ik hier ook altijd, nog zo gezellig vind ik dat, misschien ouderwets maar ik vind dat iets heerlijks wat ik aan onze kinderen kan geven, ik bak ook wel eens een eitje of kook een eitje sochtends, of maak wafels, french toast e.d. niet elke dag maar je moet een beetje afwisselen, als ik dan de buren hoor gillen in de stress en wij op ons gemak aan het eten zijn dan denk ik ja daarom doe ik het, soms moeten we even wat vroeger ervoor opstaan maar dat is het dan waard.. tussen de middag haal ik wel eens verse broodjes of bak zelf wat voor ze, of lekker aardbeien halen voor op brood. Ik vond dat thuis ook altijd zo lekker..

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Jeetje,hebben jullie echt iedere ochtend de tijd om de tafel te dekken en uitgebreid te eten?

Nou gaat dat hier sowieso niet omdat wij allebei onregelmatig werken en op verschillende tijden de deur uit moeten maar dan nog..ik heb er echt geen tijd voor of ik moet 2 uur van te voren uit bed komen (04.45 uur dus).

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij eten altijd aan tafel. Toen we nog geen kind hadden, aten we in de weekenden weleens voor de tv, maar nu met een kind nooit meer. Komt wel weer als ze iets ouder is, lekker eten voor de tv en dan een leuk programma kijken. Maar dan alleen op za/zondag en verder alleen aan tafel.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier vrijwel altijd aan tafel, veel gezelliger als met z'n allen naar de tv staren met het bord op schoot.
    Soms met een pizza of patatje wel eens op de bank, een paar keer per maand.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat scheelt ik ben thuisblijfmama hihi dus dat geeft meer tijd voor ons gezinsleven natuurlijk, als ik moest werken kon ik dat ook niet zo goed doen (alhoewel even de tafel dekken met gewoon brood en beleg 5 minuten kost en eten dan een half uurtje dus dat zou wel haalbaar zijn)

20. Dana

Dana Niet meer actief

altijd aan tafel, misschien juist omdat ik vroeger bij mijn moeder thuis altijd met een bord eten voor de tv zat, ik zie aan mijn dochtertje hoe belangrijk die structuur en herhaling is, ze doet het er goed op in ieder geval :)

Deel Deze Pagina