Nav de eten-topics: Eten jullie altijd aan tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Altijd aan tafel?

1. Ja, wij eten altijd aan tafel

2. Soms aan tafel, soms bord op schoot

3. Altijd bord op schoot

4. Anders, nl:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier ook altijd aan tafel. Ook toen we nog geen kinderen hadden aten we aan tafel. We hebben jaren geleden een jaar in een piepklein appartementje gewoond en daar kon geen eettafel in, dus waren we gedwongen om op de bank voor de tv te eten. Ik heb nog nooit een eettafel zo gemist.....

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb/maak daar wel tijd voor ja. Maar goed, dat is wel zo gegroeid. We begonnen met aan het aanrecht gesmeerde boterhammen op een bordje gemikt en aan tafel snel weghappen en zijn nu aanbeland bij samen met kind de tafel dekken en rustig met zijn tweeën (soms drieën) ontbijten. Mijn zoontje is altijd om 6 uur wakker (dus ik ook) en ik werk 4 dagen per week, waardoor we op die dagen om 10 voor half 8 de deur uit moeten. Toch hebben we er tijd voor. Betekent wel dat ik altijd 's avonds moet douchen en 's morgens alleen ff tijd heb om mijn haren te doen en wat mascara en lipgloss op te doen, maar toch voel ik me nooit gehaast. We hebben zelfs meestal nog makkelijk een kwartier 'over'... Dat hele ontbijt duurt incl. tafeldekken en -afruimen maar een minuut of 20, dus tijd zat :)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    's Ochtends en tussen de middag eten we op de bank voor de tv. 's Avonds eten we altijd aan tafel.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij eten vrijwel altijd aan tafel. We vinden het allebei niet lekker eten op de bank. Thirza zit er gezellig bij in haar kinderstoel, ook al eet ze nog niet mee. In de box wordt ze boos, ze wil erbij zijn:D

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ik heb ingevuld altijd aan tafel.... maar dat geld voor het avondeten altijd zo
    de lunch dat verschilt of mijn man thuis is of dat ik alleen 3 kinderen brood moet geven. als ik alleen ben wil ik nog wel eens "picknicken"op de grond met zijn viertjes...en dan staat baby tv aan op de achtergrond ;)

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    op dit moment gewoon voor de tv maar we zijn nog met zijn tweeën, zodra er een kindje is aan tafel en tv uit

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja, mis eigenlijk de optie: meestal aan tafel, af en toe met het bord op schoot... zoals hier dus!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb 'altijd aan tafel' gestemd.

Alleen als we iets van frietjes eten of zo, doen we dat op de bank. Kleine jongen speelt dan en eet dan af en toe wat van zijn bord.

Ik vind het wel belangrijk voor jonge kids dat ze leren dat je aan tafel hoort te zitten. Hij mag ook pas van tafel als iedereen klaar is. Zo kun je ze nog es meenemen naar een restaurant.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben geen eettafel, maar wel een salontafel. Daar eten we dus aan. Televisie is er ook niet! : )

10. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij eten altijd aan tafel. 's Ochtends maak ik de boterhammen voor de kinderen klaar (mogen zelf wel kiezen wat ze erop willen hoor;)) en die eten ze dan op aan de keukentafel. Tussen de middag tijdens het eten mag iedereen om beurten vertellen wat ze hebben gedaan en beleefd op school. En 's avonds gaat het precies hetzelfde. Ze mogen pas van tafel als iedereen klaar is. En voordat ze echt weer hun eigen gang mogen gaan, moeten ze eerst helpen met afruimen:)
    Toen we nog geen kinderen hadden, aten we ook al altijd aan tafel.

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij eten meestal aan tafel en heel af en toe met bord op schoot.

Met de jongens eten we altijd aan tafel en ook steeds gewoon in de kinderstoelen. Als wij na eten, dan eten wij weleens op de bank, maar dan eten we ook laat en liggen de jongens al op bed.

Ik heb hierdoor anders ingevuld.

12. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    We eten altijd aan tafel, behalve als de kinderen al op bed liggen en wij bijv patat of pizza eten. Dan is het weleens fijn om met een bord op schoot een filmpje te kijken.

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    wij aten eigenlijk altijd aan tafel (tot vervelends toe) maar ik heb besloten dat we voortaan in het weekend aan de salontafel eten met de tv aan.
    gewoon om een beetje lol in het eten te brengen.
    dus de kleintjes hebben hun eigen kleine stoeltje en wij eten vanaf de bank.
    ik vind dat je best een keer lekker makkelijk kan doen.

en dat gaat heel goed,ze vinden het heel leuk,soms kijken we het nieuws en soms dora.

ik ben nu van mening (na 3,5 jaar) dat het geen bal uitmaakt waar je eet maar het gaat om de sfeer.
    Eten hoort iets leuks te zijn en geen verplicht gedoe.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Altijd op de bank.
    Reden: wij hebben nog geen eettafel maar gaan we binnenkort halen ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij eten alleen voor de tv met patat of pizza (zonder kindjes) of op onze speciale 'weekend tapasavondjes'.. dan maken we een boel lekkere hapjes en eten we deze tijdens een goeie film of andere leuke tv op.
    Oftewel in 97% van de gevallen eten wij aan tafel.

Oja, een paar keer per jaar picknick ik met de kinderen midden in de kamer (gewoon voor de lol).. dit kan overdag zijn maar ook voor de avondmaaltijd!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Altijd aan tafel.
    Ik ben opgegroeid met eten op de bank, bordje op schoot. Maar dat wil ik zelf nu niet, lekker gezellig aan tafel met z'n allen. Mijn dochtertje weet niet beter.

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij eten voor de tv aan de salontafel. binnekort gaat zoon mee-eten met ons en dan gaan we vaste prik aan tafel

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Echt altijd aan tafel. (wonen net 2 jaar samen) Ook bij mijn ouders altijd aan tafel vroeger en daarmee opgeroeid. Misschien dat het net 3x per jaar voorkomt dat we eens op de bank een pizza of frietje eten maar denk niet meer dan 2x of 3x per jaar.

Deel Deze Pagina