Eergisteren tijdens de laatste dag van onze vakantie heeft onze dochter het gepresteerd in haar luier te poepen en vervolgens zo wild te bewegen en te klimmen op de passagierstoel van onze auto dat de poep over de hele stoel gesmeerd zat. (Het was een warme dag, dus alleen luier aan, we waren de auto aan het inpakken en zij zat heerlijk te spelen (en te smeren ) voorin de auto. Nu hebben we het natuurlijk zo goed en zo kwaad als het ging schoongemaakt, maar ik blijf het vies vinden, want je wrijft de poep toch ook een beetje in de stof? Heeft er iemand tips hoe we dit beter kunnen schoonmaken? Ik las iets over een tapijtreiniger.. Ervaringen daarmee? Alvast bedankt!
Inderdaad met een stoomreiniger, zo heb ik ook eens poep uit de autobank verwijderd toen onze hond ziek was en alles ondersch**t op de hele achterbank. Dan werk je niet met chemicaliën maar alleen met stoom dus is ook nog veiliger.
Ik heb onlangs een hele grote colavlek met stoom laten verwijderen in de auto door een officieel bedrijf. Zat over de hele achterbank. De kosten vielen me erg mee, voor dat geld durfde ik het zelf niet aan en zou het me ook ontzettend veel tijd kosten. Ik was geloof ik 35 euro kwijt. Dan weet je zeker dat het ook goed gebeurt.
Oh nee, wat een ramp, ik zou echt uit mijn plaat gaan! Vond het al vreselijk toen mijn dochter een aantal keer een poepluier had die overstroomd was en haar hele beddengoed er onder zat....En dan ook nog vd rode bieten, die vlekken krijg ik er nooit meer uit...
Aaawh sneu voor je dochter!! Ontopic. Ieuw ik zou het ook vies blijven vinden😁. Ik zou het schoonlaten maken door een reinigingsbedrijf.
Wij hebben twee weken geleden voor onze bank een soort tapijt/bekleding reiniger gehuurd bij de hornbach (als ik t me gied herinner 15,- voor n halve dag en 5,- voor flesje speciaal schoonmaakmiddel. Dat ding spoot er zeg maar ieder keer water in en zoog t daarna weer op (ieuw wat n zwart water komt er dan af terwijl je denkt alleen n paar vlekjes te hebben haha)
Bedankt voor de reacties! Maandag maar eens informeren wat reinigen door een bedrijf kost.. Maar als ik het goed begrijp zijn er dus ook mogelijkheden om zelf een stoomreiniger te huren? Waar dan? Zou dat ook kunnen bij bouwmarkten ofzo? Boos was ik niet op haar, ze deed het ook niet expres en ze zat zo verbaasd naar haar eigen rommel te kijken Maar we hebben wel heel vaak uitgeroepen dat dit toch wel erg balen was, zeker omdat we daar daarna een autorit van 13 uur (inclusief stoppen dan) voor de boeg hadden
een stoomreiniger zal het deels verder in je bekleding spuiten, alhoewel de stoom een deel van de bacteriën zal doden is het dan nog niet echt schoon. Zoals Debbsy al noemde wordt voor auto's meubels, tapijten etc. een zogenaamde extractor gebruikt. Deze kun gewoon je zelf huren en deze spuit water in de bekleding en zuigt dit weer op. Je stoelen kunnen daarna nog wel een dag of 2 vochtig dus daar wel even rekening mee houden qua planning. Eventueel daarna nog met de stoomreiniger om de bacteriën te doden, succes!
Ah bah! Heb het zelf ook gehad ,een rit van een uur met een kat die de hele bench had vol gepoept en tot overmaat van ramp een kind dat zichzelf en de stoelen helemaal onder had gespuugd, die MEUR die uit de auto kwam... En het ergste was toen we moesten instappen voor de terugweg.. Oh dear.. Maar ik heb alles los gehaald en flink ingesprayed met dettol en daarmee toch alle luchtjes en vuiligheid eruit kunnen krijgen. Succes iig.