nav het topic e-nummers. pfff alles is tegenwoordig slecht

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oke in de "rijkere" landen hebben we welvaartsziekten maar in arme landen gaan mensen dood van de honger.

Dus wat moet je dan kiezen?!
    De gulden middenweg bestaat niet.

Want ook met gezond leven en het laten staan van de E nummers en het vette eten kun je die "welvaartsziektes" krijgen.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik snap je punt niet helemaal. Mijn standpunt is dat je moet leven en niet bang moet zijn voor wat er allemaal kan gebeuren als je bepaalde dingen wel of niet eet (of wel of niet doet). Maak je niet druk om wat er allemaal kan gebeuren. Dan heb je geen leven meer en daar is alles veel te kort voor.
    En Christelijk of niet, dat staat hier helemaal los van.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Na de zondeval. God heeft spijswetten gegeven die wij allang niet meer volgen maar diezeker goed waren! Inmiddels zijn we zo veranderd er is zoveel meer, alles is bewerkt, dat is het grootste punt. daarom zou ik zoeken naar een goede balans in de voeding van nu.

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

natuurlijk kan dat, maar je kunt bepaalde dingen wel beperken door gezond te eten.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik bedoel meer, als je niet nadenkt over de gevolgen van voeding, (tuurlijk het is een hype maar ook veel bewijzen liggen er.) als je zo hard roept LEEF! dan vraag ik me af hoe je over voeding denkt als je wél ziek bent daarvan zoals sommigen hier zeggen. Dan ga je er toch vanzelf over nadenken? Nu heb je daar nog niet mee te maken misschien.

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja precies en ik ga er hier verder maar niet over uitweiden, maar ziekte ontstaat dus niet door de welvaart.

7. Dana

Dana Niet meer actief

wij eten gezond, vers, wel in de supermarkt gekocht. ik let niet op e-nummers. ik pak meestal wel de biologische groenten/vlees/drinken. light producten komen er hier niet in, maar dat is omdat wij het vies vinden en we allemaal een goede BMI hebben dus niet nodig, zeker bij kinderen vind ik light producten not done. halfvolle producten koop ik dan weer wel maar vind ik ook anders dan light.

ik probeer het dus wel maar let niet op e-nummers en als ik geen biologische groenten of iets dergelijks zie dan pak ik ook rustig het andere.

ben het wel eens met Eefke dat het soms echt te verwarrend wordt wat nou wel of niet kan en het vaak te ver wordt doorgetrokken. op zulke momenten laat ik het ook los en volg ik mijn eigen plan.

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik had een hele lieve zus. Die gewoon gezond heeft geleefd. Die 6 kinderen heeft gekregen. Nooit heeft gerookt, regelmatig naar buiten ging. Ze kreeg kanker en binnen een half jaar was ze dood.

Misschien kwam het wel omdat ze haar bieten heeft opgewarmd, ik kwam er pas achter dat dat niet mag. Misschien kwam het wel omdat ze de jus van gisteren nog een keer heeft opgewarmd en er nieuwe heeft bij gegoten, het blijkt dat dan verkoolde deeltjes steeds verder verkolen zonder dat je het door hebt en dat is kankerverwekkend. Misschien kwam het wel omdat ze als kind zo vaak tussen de varkens moest helpen.

Als ze zichzelf nou de keet uit had gerookt, dan had ik gezegd 'dom, je weet hoe slecht dat is'. Roken is een behoorlijk aantoonbaar gegeven, net als extreem vet en veel fastfood eten. Daar tussen in, moet je ook een beetje los laten, want anders heb je in mijn ogen dus inderdaad geen leven meer.

Een vriendin van mij heeft op haar 16e een ziekte gekregen waarbij ze haar nieren af stootte. Op haar 18e kreeg ze een donornier. Op haar 19e bleek dat ze non-hodgkin had. Toen ze dat ook overleefd had stonden wij samen een keer te kokkerellen. We hadden een recept met spinazie gemaakt. Zij warme dat later op en ik zei dus tegen haar 'dat is slecht, daar komen gifstoffen bij vrij'. Zij antwoordde 'wat een onzin, ik doe het mijn hele leven al en ik heb er niets aan overgehouden', ik keek haar aan en zei 'nou ja, kerngezond ben je ook niet'. We hebben er vreselijk om moeten lachen samen. Dat snap je natuurlijk niet als je dit zo leest, maar wij kwamen werkelijk niet meer bij.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik snap dat laatste stukje wel. En ik vind het van jullie beide "knap" dat je ondanks die ellende toch nog de humor er van in ziet.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Het gaat me erom dat mensen niet te krampachtig worden. We leggen onszelf allemaal dingen op en vergeten dat we ook mogen genieten. Je mag best een keertje 'buiten je boekje gaan' met voeding, een keertje niet sporten etc. etc. En nogmaals, ik noemde al dat er mensen zijn die bepaalde dingen wel/niet moeten eten vanwege ziekte. Daar heb ik alle respect voor. Hetzelfde geldt voor mensen die vanwege hun geloofsovertuiging bepaalde dingen wel/niet doen. Prima allemaal. Ik wil je meegeven dat je het nooit 'goed' kunt doen. Wat voor de een goed is, is voor de ander niet goed. ALs je jezelf maar goed voelt. Een ieder mag van mij doen en laten wat zij wil, maar probeer ook te relativeren en geniet.

11. tulip

tulip Niet meer actief

dit slaat de spijker wel op zn kop denk;)

Heftig trouwens allemaal.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik maak niet m'n eigen wasmiddel, maar voldoe verder aan het profiel zoals geschetst in openingspost. Gek dat ik nou helemaal niet de indruk krijg dat je me knap vindt. Wil ik ook niet, want dat gaat nergens over.
    En ik eet gewoon vlees, drink koffie en wijn en oh-oh-oh, haal ook wel een frietjes bij de MacDonalds.

Mar heb jij er last van dat ik op een bepaalde manier leef? Heb ik ooit gezegd dat je net zo moet leven als ik of dat je geen m&m's of roze koeken moet eten? Dacht het niet, ik houd het bij mezelf.

En het heeft niks met krampachtig omgaan met te maken, het is gewoon een manier van leven. Hier alleen natuurvoeding, dus ik hoef niet te letten op e-nummers en andere schadelijke stoffen. Niet alle e-nummers zijn trouwens slecht, heel veel zijn natuurlijk.

Jij bent/eet/kookt op de ene manier, ik doe het op een andere manier.
    Leven en laten leven!

Snap dus niet waar je je zo druk om maakt als je achter je keuzes staat.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Zogelukkig aub zeg, ga nou niet dit topic verzuren!

TS je hebt gelijk hoor! Laatst kwam op tv dat we ook vooral niet teveel yoghurt moeten eten, want dat is kankerverwekkend!
    Zolang je alles met mate doet zal het wel goed zijn...

14. zogelukkig

Zouden letterlijk mijn woorden kunnen zijn.

15. zogelukkig

Leg uit?

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik vind het goed dat men let op wat en hoe die iets eet.

Maar sommige dingen vind ik wel erg overdreven, daarnaast verschillen de adviezen ook met de dag!

Ik probeer zo normaal mogelijk te eten, wat in mijn leven en bij mijn portomonee past ;)

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Omdat je je verhaal op een aanvallende manier formuleert, zoals bijv 'heb jij er last van dat ik zo leef' bijv.
    Kom op zeg, dat zégt TS toch helemaal niet? Gewoon bij de feiten blijven & niet voor mensen gaan denken is misschien wel verstandig!

18. Oké.. zijn er mensen die hun eigen wasmiddel maken? Hoe de fuck doe je dat?? :D

19. mol81

mol81 Niet meer actief

IDD;), meningen prima maar denk en spreek voor jezelf.

20. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik wil het niet weten, geniet veel te veel van alle heerlijke geuren en kleuren in mijn wasmiddel:p

Deel Deze Pagina