Nav het topic: mijn meisje groeit de pan uit. Hier het tegenovergestelde, wie ook??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sisa, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb bovengenoemd topic bijna zo :$ gelezen, wat een lange en grote meisjes, kan het me bijna niet voorstellen met zo'n ukkie in huis als wij hebben :)

Onze dochter is sinds vorige maand 3 jaar en is 91cm en 12,05kg.
    Een kleine ukkepuk en lichtgewicht dus. Ze eet gezond maar weinig, is erg beweeglijk dus we hoeven ons geen zorgen te maken en dat doen we dus ook niet (meer).
    Wie heeft ook van die kleine meisjes rondhuppelen? (jongens mogen uiteraard ook maar dat is geen echte vergelijking wegens de verschillen, vandaar).

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier een dochter die ook klein is (en ook een zoon die op de -2 lijn zit). Inderdaad dat topic is wel grappig mijn dochter haalt de lengte van dat meisje van 2,5 nog niet eens. Ze is ruim 4 en haalt de meter nog niet eens (97 cm). Met 3 jaar was ze 89 cm.

Ze is de kleinste van de klas, maar gelukkig goed gezond en het cb was ook altijd te vreden (wij zijn ook niet bepaald lang zelf). Zoonlief heeft hetzelfde probleem, vind het wel grappig staat in zijn kleding 6-9 mnd of 9-12 mnd en meneer is de 1,5 al gepasseerd!

3. adi

adi Niet meer actief

hier nog een ukkie.

Mijn dochter is 2,5jaar en 86cm en bijna 13kilo.

Qua lengte zat zij met 1,5 op -1 lijn, maar is gezakt naar bijna -2,5 lijn. Dat is wel zorgelijk, ook al eet ze goed en gezond en groeit prima in gewicht.

We zijn van de week bij de ka geweest, en ze heeft een ecg en een rontgen van de longen laten maken om alles uit te sluiten.
    Als ze nog verder gaat zakken in de lengtelijn gaan we ook bloedonderzoeken laten doen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook een uk, 3 jaar en 5 maanden, 92 cm en 12,4 kilo.

En die eet niet, maar die vreet. Echt allemaal gezonde dingen, maar ze is gewoon niet te verzadigen. Dus voor mij het helemaal een raadsel. Maar gelukkig was ik ook zo vroeger, graatmager en eten als een dijkwerker. Dus dat stelt wel gerust. Mijn moeder herkent dit helemaal.

Moet erbij zeggen dat ze dysmatuur geboren is 2570 gram en 46 cm bij een zwangerschapsduur van 38+2. Ze groeit wel keurig in dr eigen lijntje door en dat is volgens de HA het belangrijkste. Pas als lijntjes af gaan buigen moet je opletten. Ze haalt niks in, maar heeft ook geen terugval.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hier ook een ukkie.

3 jaar, bijna 12 kilo en 92 cm.
    Donderdag weer naar de kinderarts op controle.

Nou had mijn dochter bij de geboorte al wel een flinke achterstand, maar ik dacht dat dat met 3 jaar wel ingehaald zou zijn.

6. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Dochter van bíjna 4, en nog geen meter, 14 kilo.. Klein dun ding terwijl ik zelf lang ben. Maar goed, ze eet goed, dus maak me verder weinig zorgen..

7. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier een meisje van ruim 2,5 die 88cm is en 10,4 kg. Klein en dun dus. Ze loopt al bij de kinderarts en die houdt het goed in de gaten. Ze lijkt verder weg te zakken in de lijn terwijl ze eindelijk goed eet, dus als dat aanhoudt willen ze verder kijken.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier een ukkie van (bijna) 2,5 jaar 80 cm en 9,2 kilo.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook een uk van 4 jaar. Geen idee hoe lang ze precies is maar ze is de kleinste van de klas. Ze weegt net 13,5 kilo.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier een jongetje van 2 en een half maar ook maar 91cm en 12,5 kilo volgens mij is dat net iets onder het gemiddelde.
    Maar verder is hij gezond eet gezond.
    misschien omdat hij dysmatuur is geboren dat hij wat kleiner is voor een jongen..
    ben benieuwd hoe ons meisje tegen die tijd is die was ook dysmatuur.

11. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier een jochie van 3 jr 9 mnd. Hij is 95 cm en 14 kilo, een klein dikkerdje dus ;)

12. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Hier een meisje van bijna 2,5 en ze is bijna 85 cm en 11kilo

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ja hier twee kleine mannen, maar goed papa en ik zijn beide ook maar 167cm, dus ze kunnen ook niet lang worden.

de oudste is 4 en een half en is 95 cm en 14,8 kilo, lopen dus ook bij de kinderarts, hij groeit op de -3,5 lijn, maar tot nu toe geen oorzaak gevonden. wel heeft hij twee keer stilgestaan met groeien waarvan in de eerste paar maanden een keer een maandje, maar anderhalf jaar geleden ruim 9 maanden.
    gelukkig groeit hij wel weer, maar waarschijnlijk over een paar jaar weer groeihormoon nakijken, misschien dat er dan iets uikomt, tot nu toe is er medisch gezien geen oorzaak en valt hij gewoon klein uit.

de jongste wordt in april 3 en is rond de 86 cm en 14 kilo.

die groeit geloof ik nu op de - 2 lijn en dat is ook de lijn die hij zou moeten volgen gezien onze lengte.

1 ding heb ik wel geleerd door de jaren heen, dat je toch uit moet kijken met vergelijken.

bij het vergelijken zou je ook de lengte van ouders mee moeten nemen, van onze jongens kan je bv ook niet verwachen dat ze lang worden gezien onze lengte.
    maar is papa 195 en mama 180cm dan heb je weer een hele andere groeilijn die je kindje zou moeten volgen en natuurlijk is dat kindje dan weer langer.

groet joyce

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter word in juni 3. Volgens mij is ze 89 cm en 14 kilo. Gewicht dus vrij hoog, maar wel erg klein.
    Maar ja wat wil je. Ik ben 1.57 en mijn man 1.68. Had ook geen lange kids verwacht...

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier een dame van ruim 2,5 en ze is nu ong 86 cm en 13 kg. Ook niet groot, zit continu op de -1 lijn. Maar goed, ik ben maar 1m50 en papa is 1m74.

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ook net 3, ruim 90 cm (schat ik) en rond de 12 kilo.
    Papa en mama zijn gemiddeld qua lengte (1,80 en 1,70), maar we hoorden vroeger allebei bij de kleinsten van de klas.
    Nooit commentaar gehad van het cb (laatste afspraak met 2 jaar). Over een maandje gaan we weer.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    hier ook een ukkie 88 cm en ze weegt 10,7 kilo.
    Ze is nu 2.5 jaar.

18. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier ook een ukkie van nu 93 cm en 12,5 kilo... Laatste keer controle op CB zeiden ze er niks over, omdat hij wel gewoon goed eet.. (hun hanteren bij een peuter 3 dagen eten, 4 dagen niet eten, en hier is het eerder 1 dag niet, 6 dagen wel)

Mijn broer was tot zijn 18e echt een stuk kleiner dan mij, en ik ben 167.. Daarna is hij gaan groeien en nu is hij, even uit mijn hoofd, 186.. Dus ik maak mij er niet druk om..
    Djayson is vanaf zijn geboorte al klein, ze gokte hem op 48 cm, maar pakjes maat 44 konden nog omgeslagen worden hihi.. Hij woog maar 2810 gram..

Daarin tegen heeft hij wel weer grote voeten, maatje 26 gaat hij nu heen! Voor zijn leeftijd vrij normaal, maar voor zijn lengte vrij groot hihi...

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is ook een kleintje.
    de 20ste moeten we met haar naar het wkz omdat ze is gaan afwijken van dr lijntje.
    mn man heeft een groeistoornis dus zijn we er extra waakzaam in en vandaar ook direct het wkz en niet eerst het streekziekenhuis.

ons is verteld dat zolang kinderen hun lijntje volgen (of ze nu groot/klein/ gemiddelt zijn) er geen reden tot extra zorgen is.
    pas als je kindje gaat afwijken moet je waakzaam worden en kijken of er niet iets mee gedaan moet worden.

liefs doris

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    #20 bengeltje86, 6 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
    mijn zoontje groeit ook niet zo goed maar hij heeft een tekort aan iga en igg2 en slik dus dagelijks ab kuur dus dat kan ook de groei remmen hier

hij was 2 weken geleden 14,3 kilo en 96 cm bij 3 jaar en 2 maanden

ps julian loopt dus ook bij kinderarts omdat die stofjes mist er is bloed geprikt afgelopen vrijdag krijgen we 12de de uitslag van we gaan ervan uit dat alles nog niet goed is en dus aan de ab kuur blijft dat doet die nu al sinds september 2010

ook hier een slechte eter qua avond eten brood en zo gaat er wel in
    geen groentes wil die gewoon echt niet zoals komkommer tomaat enzo

andere groente ook amper ook potjes wil die niet echt meer
    hier foto van vorige maand

Deel Deze Pagina