Gewoon bij de voornaam. Oom en tante vinden we zo ouderwets klinken. Tegen mijn tante zeg ik wel tante naam maar eigenlijk spreek ik dat helemaal verkeerd uit ik zeg tani*** eigenlijk hoort dat tante ni,... te zijn maar als kind sprak ik dat zo uit en is nog steeds zo
Oom/tante naam maar vaak gewoon de naam. We zeggen wel altijd dat het oom of tante is maar niemand die erom geeft als enkel de voornaam wordt genoemd. Ik heb er zelfs geen probleem mee als mijn oudste gewoon mijn naam gebruikt in plaats van mama. (jongste praat nog niet echt maar als die dat ook gaat doen dan prima hoor) U hebben we hier niet nodig (engeland).
Jij en voornaam. Maar de ooms in kwestie zijn ook pas 22 en 24 jaar. Die zitten niet op een U titel te wachten
Alle ooms en tantes noemt Beer tante/voornaam. Maar mijn ooms en tantes noemt ie weer alleen voornaam, best gek eigenlijk als k het zo typ, maar ik noem hun ook alleen bij voornaam.....
Ik en mijn man noemen onze ooms en tantes gewoon bij de voornaam. Onze kinderen noemen hun ooms en tantes ook gewoon bij de voornaam.
Mijn schoonzussen noemt onze dochter tante. (Zonder naam erachter) de partners zijn naam en oompie. Geen idee eigenlijk waarom de ene bij z'n naam genoemd wordt....
Oom ... en tante ... Ze hebben maar 1 echte oom en tante. Maar goede vrienden van ons laten we ook oom en tante noemen. Deed ik vroeger ook bij vrienden van mijn ouders. Maakt het allemaal wat familiarder...
Ons eigen kind is nog in de maak, maar ik heb zelf wel een aantal neefjes. De twee van mijn zus noemen mij tantie (klinkt nog zo heerlijk schattig haha) De kinderen van mijn vriendin (petekindje van mij) moeten mij verplicht tante ... (Naam) noemen. Niet van mij uit want ik vind het prima als ze me gewoon met de voornaam aanspreken maar de ouders vinden het prettig.
hier gewoone ome en tange huppeldepup. ik was 11toen ik tante werd en vond het heeeeerlijk was er echt trots op. diegene noemt mij nu bij de voornaam geloof ik. maar goed.die is al volwassen.
Ik mag van mijn tante en oom geen tante en oom tegen ze zeggen dus noem ze gewoon bij hun voornaam. Alleen om ze te pesten zeg ik tante/oom...( naam)
Ik zei vroeger (en nu nog) bij sommige ooms en tantes (en aanverwante familie) de naam en bij sommige oom/tante. Mijn moeder was bevriend met een wat ouder echtpaar en daarvan noemde ik de man opa en de vrouw tante hihi. Bij Thijmen is het ook hoe het uitkomt, soms zegt hij oom en soms voornaam tegen onze broers. Vrienden is gewoon voornaam. Opa/oma is met opa naam, stiefmoeder van vriend is ook oma. Wij gaan eigenlijk altijd uit van wat de persoon in kwestie fijn vindt. Hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn.
Ome + naam en tante + naam Mijn ooms en tantes spreekt ze ook zo aan. En geen u, maar jij. "U" is in onze familie niet normaal om te gebruiken.
Onze broers en zussen worden later door onze kinderen aangesproken met oom en tante. Vind ik wel zo netjes 😊. Goede vrienden etc, met voornaam. Mijn moeder liet mij haar beste vriendin tante noemen, ik was erg verdrietig/verward en boos toen ik erachter kwam dat dit niet zo was. Mijn oom en tantes hebben zelf bij mij aangegeven dat ze niet meer wilden aangesproken worden met oom of tante, want dan voelen ze zich zo oud. Toch, gaat me dat soms nog erg moeilijk af!
Oh jeetje, wat zijn er nog veel mensen die de oom/tante gebruiken zeg! Dat had ik absoluut niet verwacht. Hier zijn het voornamen naar de broers en zussen (7 stuks) en alle zussen van mijn moeder zijn allemaal oma+voornaam. En al mijn neven/nichtjes/achternichtjes etc zijn allemaal gewoon neef of nicht (aangesproken met voornaam). Net als bij MamaBri zo'n grote familie dat ik het zelf soms niet eens meer weet!