heftige uitbraak

Discussion in 'De lounge' started by zwangerregnawz, Aug 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Ik weet niet war ik dit moet plaatsen.

Ik heb een koortslip uitbraak. Nou ja koortslip, daar zit een klein blaartje, maar mijn linker neusgat zit helemaal dicht, eronder breid het zich helemaal uit naar beneden en de zijkant en de blaren staan zo gespannen en doen zon ontzettend zeer!!!

Nou heb ik de HAP gebeld en ze zou in overleg met de arts een zinkzalf voor me op recept sturen. Die kan ik dus aan het eind van de middag op halen. (duurt nog zo lang!!)

Maar nu word je ook zo bang gemaakt dat je moet uitkijken met je baby. Maar wat bedoelen ze nou met een jonge baby?? Mijn jongste is 5 maanden, is verder wel in goede gezondheid. Ik doe heel voorzichtig, veel mijn handen wassen zeker voor ik een van beide aan raak. Na het wassen met handalcohol schoon maken.

Ik heb nog nooit zon heftige uitbraak gehad, en alles in mijn gezicht doet mee, alles jeuk en bijt en trekt... :(
    En nu maak ik me ook zon zorgen om mijn meisjes.....

2. Tese

Tese Niet meer actief

Je doet al wat je kan. Verder even oppassen met knuffelen. Zodra er korstjes op komen is het gevaar geweken.

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Phoe geen ervaring mee en ook geen verstand van maar toch sterkte ermee!

4. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

Aug 28, 2009
    1,350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat klinkt als krentenbaard, wat heeeel erg besmettelijk is...! Google er maar eens op.

Ik had het ooit eens op mijn handen, kon er niet van slapen van de jeuk en de spanning op mijn huid. Durfde de kids ook niet meer te verzorgen enzo... Heb toen een kuur gekregen van de HAP en binnen een dag was het al een stuk minder!

5. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik zou even langs de huisarts gaan ipv te bellen, klinkt me erg heftig voor een "gewone" koortslip.

Ik heb een koortsblaartje gekregen toen mn jongste net 1dag oud was en die heeft er de hele kraamtijd gezeten. Het advies was;
    Niet knuffelen en zoenen, handen goed wassen voor je contact hebt met de kinderen, afplakken met van die koortsblaar stickers, tijdens het borstvoeden droeg ik een mondkapje. De verpleging en kraamzorg namen samen met mijn man de rest van de verzorging van me over.

6. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    klinkt zeker als krentebaard. Zou toch even langs gaan, want dat gaat niet zo maar over.

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Ja klinkt zeker als krentenbaard/kinderzeer, even langs de huisarts en dan weet je het zeker. Als het zo is krijg je een zalfje en is het zo weg.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik zou ook even langs de ha gaan. Ivm de leeftijd van je kindje: ik heb altijd gehoord dat het gevaarlijk is voor kinderen onder het jaar. Dus zou erg goed opletten.

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Klinkt inderdaad heftig voor een koortslip, maar het is zeker niet onmogelijk. Ik heb ooit een uitbraak gehad van m'n mond tot boven m'n oog. M'n hele gezicht lag "open", zo'n mega pijn!!!
    Laat er inderdaad even goed naar kijken, voor het nog erger wordt. Ik heb toen hele heftige medicatie gehad, omdat al het andere niet hielp.

Wees inderdaad voorzichtig met je kindje. Goed je handen wassen en niet knuffelen en kusjes geven.

Heel veel sterkte! Hoop dat je er gauw vanaf bent.

10. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Dank jullie voor de reacties..

Ik had nog een keer gebeld en het nog even een keer goed uitgelegd. Maar het was volgens haar echt niet nodig om een afspraak te maken. En anders werd het pas morgen. Ik heb idd even gekeken op google voor die krentenbaard. Maar ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat het om het herpes simplex virus gaat,de fotos daarvan zijn vrijwel identiek aan de blaren die ik nu onder me neus heb hangen en die van de krenten baard niet zo..

Nou nog even uithouden dan maar... Het lastige is alleen dat ik niemand heb die even voor mij de zorg overneemt van de kinderen. ik zit nu te voeden met een theedoek voor mijn gezicht gebonden.. lijk wel een cowboy

11. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je bent nu waarschijnlijk te laat maar mijn kraamhulp adviseerde L-lysine .Dat kan een koortslip voorkomen. Het zijn capsules. Mijn dochter van bijna 6 heeft ook weleens een koortslip en hier ook een 5 maanden oude baby in huis. Ik geefhaar af en toe een beetje poeder uit zo;'n capsule door haar drinken. Ik heb wel het idee dat ze er minder last van heeft .

12. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Dat klinkt niet erg prettig, beterschap!

Share This Page