Nav m'n topic wel of nie naar de psz; hoe was de eerste keer/weken voor jou &je kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    De eerste keer mocht je mee, gewoon een uurtje samen met je kind, tweede keer mocht je je kind een uurtje eerder dan gebruikelijk ophalen en daarna mochten ze gewoon de hele ochtend blijven als dat goed ging en zo niet, dan kon je je kind ook eerder ophalen.
    Bij beide kinderen was het nooit een probleem, het was de bedoeling dat je altijd eerst even rustig een spelletje of puzzeltje met je kind ging doen als je het bracht om het afscheid makkelijker te laten verlopen, maar mijn kinderen zeiden binnen een minuut meestal al 'nou doei mama' :D.

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Omg wat zul j geschrokken zijn
    Zl kan idd hier ook al deuren openmaken
    Was x de jongste voeden en stond ineens op de stoep hiervoor!
    Goed om te melden had ik nog nie eens aan gedacht!

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha dat hebben ze mij ook verteld toen ik de leidsters waarschuwede. alles was op slot! voortdurend toezicht. voor mijn zoontje en na mijn zoontje heeft geen kind dat kunnen doen. hij is niet meteen weg gelopen. 40 mn nadat alles opslot stond, op een moment waar niemand op lette(omdat ook alles dicht was en kindjes bezig enzo, hij heeft eerst buiten speelruimte gegaan die ook achter de deuren staat en daarna naar buitendeur) ze wisten niet wat ze me konden vertellen, behalve me laten zien hoe veilig het is, alle deuren met slotjes en veiligheid maatregels uitleggen enzo...en ze hebben me beloofd dat dit nooit meer gaat gebeuren!!!en nooit meer gebeurd.

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor j reactie
    Alleen maar fijn
    Zou dan bijv graag meegaan idd
    Loslaten vind ik maar moeilijk
    Een leerpuntje voor mij

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Loslaten ís ook moeilijk. Gelukkig zijn ze op de peuterspeelzaal (hier tenminste) echt heel erg precies en oplettend. Zodra alle kinderen binnen zijn gaan de deuren op slot en bij het buiten spelen zit het hek op slot en kunnen ze echt op geen enkele mogelijkheid weglopen. Dat helpt ook bij leren loslaten.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier sinds november begonnen. De eerste maand geen problemen en vanmorgen begon ze ineens te huilen:( Ik ben gewoon weggegaan en ben niet gebeld dus het zal wel over zijn gegaan.
    Ik vind het wel heel erg stil, maar goed heb er nog 1 lopen dus heb mijn afleiding wel. Het begint wel te wennen moet ik zeggen. Het is maar 1 ochtend in de week.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Absoluut eylem
    Zeker weten
    Maar t idee dat m'n zoontje met anderen op pad gaat in de hier best wel drukke wijken en auto's die veel harder rijden dan mogen vind ik t gwn eng
    Vind moeilijk aan te kaarten want dan schets j al gelijk zo n wantrouwen naar hen toe terwijl ik t probleem bij mij ligt

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja heb ook nog n zoontje
    Ze schelen maar 13 mnd
    Kan de tijd gebruiken voor echt onverdeelde aandacht en tijd voor mezelf en extra dingen als ie z'n middagdutje doet
    Plan is hier de middagen te doen of 1 ochtend 1 middag omdat de ochtend hier wel loopt en ik meer heb aan een "vrije"middag zeker als de kleine z'n dutje dan tegen die tijd Smiddags doet
    Of nie :p maar goed dat zien we dan wel :)

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    D83 heeft je kindje naar kdv gegaan?
    praat met de leidsters over je zorgen. dat helpt wel altijd. na zo een geisoleerde incident dacht iedereen dat ik het niet meer zou durven en zo. maar toch de volgende dag gebracht en het ging geweldig. en bij onze psz moeten zij aan een touwtje naar de speeltuin lopen in de buurt waar ook andere kinderen speelden. ze hadden hun eigen speeltuin niet. maar dat ging ook super. eerste weken aan de hand van de juf maar later zelf aan de touw zingend en springend zag je ze de steegje over steken.
    zeg dus aan de leidsters hoe je voelt. ze zijn geweldige toegewijde mensen met honderd ogen en handen en echt om de kinderen geven.tenminste onze leidsters. mijn zoon mist die tijden soms en wil echt op bezoek gaan met bloemen naar zijn psz waar hij echt geweldige tijd had gehad en veel geleerd heeft als voorbereiding op school. we kwamen een keertje de leidster tegen. hij ging lekker op schoot en vertellen wat hij allemaal mee maakt op school! heerlijk. net als een familielid die mijn zoon door en door kent!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O geweldig
    Zo moet t voelen toch
    Heerlijk

Zal ik zeker doen tijdens de intake tzt
    Bedankt

Nee dit is de eerste x
    Alleen opa en oma van papa's kant en oma van mijn kant hebben opgepast so far
    Wel bekend met n grote familie van ml z'n kant maar dit is toch anders
    Heeft maar twee neefjes en speelt maar af en toe met leeftijdgenootjes omdat ik die ni in mn omgeving ken

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter huilde bij de aanmelding.... Omdat ze niet naar huis wilde :D
    Op de 2e wen ochtend maakte ze al een vriendinnetje die ook een wen ochtend had, wij moeders werden dus maar weggestuurd om een bakkie te gaan doen want het ging zo goed.

Helaas werd mijn dochter plotseling opgenomen in het ziekenhuis voordat ze begon en heeft sindsdien verlatingsangst, ondanks dat we haar niet alleen gelaten hebben, de eerste weken begon ze dus te huilen als ik weg ging. De leraressen pakten dat heel goed op, in overleg breng ik haar iets later, en aangezien het een heel gemakkelijke opvang is mogen de moeders in het eerste jaar altijd even blijven. Nu kom ik met haar binnen en doe even een spelletje of puzzel en zeg haar dan gedag, nu zwaait ze me lachend uit!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat fijn dat t goed is gekomen met haar
    Wat sneu die opname hopelijk niks ernstigs?

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier altijd heel vrolijk met wegbrengen en halen,echt vanaf de eerste dag. We hebben haar wel een paar keer verteld dat ze bij de kindjes ging spelen en dat wij dan even naar huis gaan en haar weer opkwamen halen.(een kus gedag is bijna teveel)
    1 keertje heeft ze even gehuild, maar dat was omdat ze een ander kindje zag huilen.
    Op en een keer heb ik haar eerder opgehaald maar toen is ze ook ziek geworden die zelfde dag dus ze voelde zich gewoon niet lekker.

14. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    De eerste weken ging dochter met een grote glimlach! Ze had het onwijs naar haar zin! Na een week of 3 sloeg dat om en was het mega brullen! Aan mijn been hangen, krijsen dat mama niet weg mocht gaan.... Met tranen in mijn ogen gaf ik haar aan 1 van de juffen en liep ik maar weg. Eenmaal thuis belde 1 van de juffen al op dat ze druk aan het spelen was, en ik hoorde haar zelfs lachen door de telefoon! Dat ze huilde als we haar weg brachten heeft ze toch zeker wel een maand volgehouden. Maar ook iedere keer wel weer binnen 5 min nadat ik vertrokken was dat ze weer aan het spelen was. Dus ik bracht haar naar binnen, fruit op de tafel, jas+tas aan de kapstok, kus en knuffel en snel wegwezen. Dat leek het beste te werken.
    Nu..... rent mevrouw het lokaaltje in, meestal meteen naar de klei tafel en ze kijkt niet meer op of om als ik zeg dat ik weg ga. Krijg ergens nog een verdwaalde kus en dat was het dan :-D
    En als ik/we haar gaan ophalen staat ze stennis te schoppen omdat ze niet mee naar huis wil. Dikke DRAMA omdat ze mee naar huis moet haha.
    Ik hoop dat ze het zo leuk blijft vinden, het is zo leuk om te zien dat zij het zo naar haar zin heeft! Volgens de juffen zit ze helemaal op haar plekje, doet ze lekker mee en is ze super enthousiast. Leuk dus!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gaaf! Hoe trots ben j dan als moeder he :)

Deel Deze Pagina