Weet iemand wat dit is? Een rode vlek en zo te zien ook 2 gaatjes. Heb de huisarts al gebeld maar moet het nog even afwachten.
En de huisarts was zo super dat deze via de telefoon wist dat het bv geen ringworm is? Ringworm is besmettelijk. Knappe huisarts!
Ik zie er geen ringworm in. Je ziet daar vaak duidelijk een ring bij door kleur verschil. Huisarts moet je sowieso even heen, maar het is waarschijnlijk gewoon eczeem. Hebben kinderen met een lichtere uit vrij snel last van. Mijn kleine jongen heeft dat ook. Het is droog en kun je het beste beetje babyolie of bodylotion (liefst zonder parfum) op smeren.
Nee ik had de vrijdag nog gebeld maar moet afwachten. Omdat het niet groter was geworden. het is iets minder geworden. Ik smeer er vaseline op. ik ga nu nog eens checken en een foto maken. Hij is net wakker
Het is nu zo. Dat witte wat je ziet is omdat ik er gisterenavond zinkzalf op heb gedaan overdag doe ik er vaseline op. Het is minder rood maar wel even groot. Lijkt te genezen of niet?
Oh dat ziet er veel beter uit. Hier smeer ik ook altijd zinkzalf (billenzalf van weleda)op zulke plekjes. Werkt tot nu toe altijd.
Het ziet er al beter uit, maar ik zou wel iets anders gaan smeren dan vaseline. Als het eczeem is kan dat het erger, omdat vaseline de huid afsluit. Ik zou voor een andere vette creme gaan.