Jeetje zeker herken ik me daarin. Is ook een mega verantwoording. Een hele leuke maar ook een mega verantwoording. Heb alleen wel de overtuiging dat ik een mega leuke vent heb waar ik nu als 7 jaar heel gelukkig mee ben. Garanties krijg je helaas nooit. Voor mij weegt het financiƫle altijd heel zwaar. Waarom weet ik niet. Ben altijd angstig voor datgene dat komen gaat. Maar heb gelukkig hele lieve ouders die mijn kleintje gaan en willen oppassen. Ik wil graag altijd voor lange tijd zekerheden. In dit geval niet te doen natuurlijk. Dit is iets wat je echt op je af moet laten komen (met de nodige voorbereiding natuurlijk). De toekomst is van zoveel afhankelijk. Hoe verander jezelf en hoe verandert je partner na de geboorte? Hoe is je kleintje? Happy, gezond? makkelijk? moeilijk? We will wait and see. Wil iedereen alvast heel veel geluk wensen!
het zal altijd een twijfel blijven als het niet ben ik klaar voor een kindje als ze er eenmaal zijn is er de twijfel ben ik wel een goede ouder ben ik niet te streng of juist te los maar er zal altijd wel iets veranderen maar niet al te drastisch is alleen je leven moet je anders in gaan delen omdat je een bundel van liefde hebt die zijn dingen nodigd heeft meiden wens jullie allemaal heel veel succes gr maria
Wat leuk om te lezen hoe jullie er allemaal over denken. Mij houd het ook weleens bezig dat er mensen in mijn naaste omgeving zijn die er niet over hebben nagedacht, het overkwam ze. Toch komt dat allemaal op z'n pootjes terecht, zelfs financieel. Ik ben er ook echt van overtuigd dat wij klaar zijn voor een derde persoon in ons leven. Toch sta je voor een grote verandering in je leven en je weet nooit wat de toekomst zal brengen. Wordt je wel zwanger, hoe verloopt de zwangerschap, is het kindje gezond, hoe ontwikkelt het kind zich. Dat zijn grote zorgen. Ik maak dagelijks van dichtbij mee dat de opvoeding en ontwikkeling zo anders loopt dan ouders hadden verwacht. Ik denk dat het ook goed is om soms aan jezelf te twijfelen, dan blijf je ook kritisch naar jezelf kijken.