Onlangs al een topic geopend voor lekkere recepten, en vanavond is het zover! Zie ik dat ik nergens meer bakpapier of aluminiumfolie heb! Ik vroeg me af of ik de kipstokjes in een ovenschaal kan doen. Niet plat er in maar een beetje op deze manier; En dan grillen in de oven op de grilstand? We hebben geen BBQ en de buren zijn niet thuis. Ik kan niets anders verzinnen. Denken jullie dat dit kan? Of moet het echt op een bakplaat in de oven?
Nee joh hoeft echt niet op een bakplaat perse, ik doe ze altijd gewoon plat leggen in een ovenschaal, maar zoals het plaatje kan het ook. Zijn ze al voorgegaard? Ik doe als ze nog rauw zijn ze gewoon eerst een tijdje in de normale oven, en de laatste 10 min op gril.... Heerlijk! Eet smakelijk!
Ooo, gelukkig! Vond mezelf alweer de grootste oen van zuidwest NL Ze zijn niet voorgegaard. Kunnen ze dan het beste eerst even op de 'gewone ovenstand' (bv beide 2x5 minuten op 200 graden, en dan nog 2x10 minuten grilstand)
Ja, eerst even op de normale ovenstand (wel langer dan 2x5min hoor!) en dan de laatste 10minuten op de grill stand. Eet smakelijk
Oke, bedankt voor de tip! Moet er niet aan denken dat ik dalijk rauwe kip voorschotel! Maar moet ook niet taai worden natuurlijk! 2x 10 min (na 10 min. omdraaien) beter denk je?
Je kunt die stokjes ook prima in de koekenpan bakken hoor. Doen wij ook altijd en gaat een stuk sneller.
ik heb geen tips heb ( nog ) geen oven, maar ik moest lachen om je topictitel dus dacht, ff lezen. ( ok dit voegt niks toe verder) eet smakelijk!
Haha! Ik was bang dat er mensen zouden zijn die dachten 'heb je haar weer met d'r sate' (zie vorig topic)
Is het gelukt? Ik vind het ook veel lekkerder in de koekenpan hoor, maar ik dacht je wilt ze persé in de oven
hahah ik dacht wel.. Ohnee weer saté?? Heb het nu twee dagen gebakken en gegeten met de nasi goreng en kan nu even geen saté meer zien, haha! Was het smakelijk?
Hahahaha, zie je wel?! Nou, het was heerlijk! Het is nog nooit zo mals geweest! (in de koekenpan vind ik het gauw droog worden, vandaar de poging in de oven). Ga het volgende keer weer zo maken, dus in een ovenschaal en niet op bakpapier of al.folie. En ik beloof; ik zal geen sate-topics meer openen Hahaha!
En hoe lang heb je ze nou in de oven gehad? Ben ik ook wel benieuwd naar, heb wel zin in een lekker stokje
Heb aan de hand van je vorige topic vandaag kipsate gemaakt, volgens het eerste recept wat genoemd werd. Iedereen was vol enthousiastme. Dus ga gerust door met je sate topics