Hier doen ze alleen de kids die voorin zitten op een verhoger. Volgens hen mag dat met een schooluitje...... Jaja.. Ik ben er niet mee eens, dus ik geef een stoelverhoger zonder rugleuning mee. Die heb ik als gastouder extra in huis.
In de auto's van familieleden gaan zitjes of verhogers altijd met kinderen mee. Tijdens schooluitstapjes en kinderfeestjes gaf ik in groep 1 wel soms zitjes mee (niet altijd), in groep 2 niet meer.
Als de kinderen hier met school met auto's worden vervoerd is iedereen verplicht om een stoel of verhoger mee te nemen. Ik zie eigenlijk ook weinig kinderen die zonder stoel naar school worden vervoerd. Een klein stukje van school naar huis heb ik ook wel eens gedaan, is 3 minuten maar liever niet. Binnenkort wil ik een extra stoel verhoger voor dit soort dingen
Hmm uit de reacties blijkt dat een enkeling dat doet...terwijl in de poll het dicht bij elkaar ligt...en 1 iemand verkeerd gestemd.
Nee. Met kinderfeestje vraag ik om zitjes en ik geef ze ook mee van de kinderen. Doen ze allemaal hier trouwens. Op schoolreisje gaan ze met de grote bus in de gordels. Verder heb ik ook nog een extra zitje in de auto en als er een kleiner kindje mee gaat zit die op het zitje van de oudste. Die is inmiddels zo lang dat hij geen zitje meer hoeft, maar het zit voor hem wat prettiger met de gordels.
Ik zie dat er ook kinderfeestje bij staat dat hebben wij nog maar 1 keer gedaan en dat werd thuis gegeven. Bij het weg brengen heb ik bewust gekeken wat de makkelijkste route was vanaf ons huis en heb ik 1 kind zonder stoel vervoerd maar die woont om de hoek. Maar de de rest in stoel vervoerd en 2 keer gereden. Als ik hier vaak lees hoe bewust mensen bezig zijn met voeding, snoepjes normen en waarden sta ik er van te kijken dat ouders wat vervoer zo makkelijk kunnen zijn.
Op school met auto's: Bij de planning van de auto's wordt er altijd al gevraagd hoeveel autostoeltjes de rijouder al heeft. Er gaan net zoveel stoeltjes mee als kinderen. Kinderfeestje: Als het kinderfeestje op 500 meter rijden is (+ zelf ophalen) dan gaat het zonder stoeltje. Is het naar een ander dorp, dan vraagt de betreffende ouder eigenlijk altijd al wel om een stoeltje. Op het feestje van m'n 4 jarige , gingen we 4 km met de auto, de ouders wisten dit en konden zelf kiezen of ze een stoeltje meegaven en eigenlijk iedereen deed dit. (stoeltje = zitverhoger in bovenstaande tekst) .
Misschien is de vraagstelling niet heel duidelijk? Ik kan me voorstellen dat mensen de vraag niet goed lezen en dan 'nee, dat doe ik dus nooit' antwoorden als 'nee, ik geef nooit een stoeltje mee'? Als ze met school met de auto weg gaan, dan geef ik een zitverhoger mee. Met een feestje ook als ik weet dat ze met de auto ergens naar toe gaan.
Óf ik geef wat mee, óf de ouders die rijden heb een verhoger in de auto. Zonder? Nee, geen sprake van.
Ik ben tot nu toe alle uitjes mee geweest. Ik geef zelf een verhogen mee als dochterlief bv naar een feestje gaat. Als er iemand komt spelen heb ik altijd een zitverhoger in de auto (dochter heeft een zitverhoger met rugleuning in de auto) Maar er zijn ouders die het anders doen. Heb meerdere keren kindjes in de gordel mee moeten nemen voor een uitje
Het leek mij nochthans duidelijk...de vraag die boven de poll staat is: gaat jouw kind wel eens zonder zitje mee
Helaas is het bij ons op school één keertje het geval geweest. Op de ochtend van een uitje besefte ik me pas dat extra zitjes niet standaard zijn op school. Juf zei dat we een verhoger mee konden geven maar daarvoor was het al te laat (was op de ochtend zelf). Sindsdien hebben we een extra verhoger zodat we er altijd eentje hebben voor dit soort situaties. Maar ik baalde er stevig van... Ik heb dus gekozen dat het wel gebeurt maar eigenlijk klopt dat ook niet want verder gebeurt het nooit weer!
Vind het nog een moeilijke beslissing wat te doen. zoontje gfaat binnenkort naar school. is erg klein en weegt 13 kilo. Laatst gelezen dat de gordels in de auto alleen op slot gaan bij remmen bij een gewicht van meer dan 15 kilo. Tegen die tijd is hij 6. zitverhoger is dus ook geen optie. Kan hem dan net zo goed zonder autogordel in de auto laten zitten
Ik koos ook (bijna) verkeerd. De vraag aan de hand van het topic zou je verwachten; geef je een zitje mee of niet? Dan is mijn antwoord nee. Maar als je vraagt: geef jij je kind mee zonder zitje is het antwoord ja.
Ik heb ingevuld dat het hier inderdaad wel eens voorkomt. Dat klopt niet helemaal, want het is nog nooit voorgekomen. Twee weken geleden had mijn zoon zijn eerste schooluitje en toen reed mijn vriend en zat zoonlief dus gewoon in zijn autostoel. Mocht hij een keer zonder ons op een schooluitje gaan, dan geef ik geen stoel mee, vandaar het door mij gekozen antwoord. Van mijn vriend begreep ik dat alle kinderen waar de ouders niet zelf van reden, zonder stoeltje werden vervoerd.
Mijn dochter kreeg vorig jaar gewoon de autostoel groep 1 mee. Ging echt niet op een verhoger. Daar hebben ze het maar mee te doen. Heb het van tevoren wel tegen de juf gezegd.
Hier gaat ze zeker alleen met autozitje (busreis niet meegerekend) ik vind het heel belangrijk. Ik begrijp niet zo goed dat ouders hun kind zonder stoeltje vervoeren als ze een keer weggaan.Hoezo kan er dan opeens niks gebeuren? Dan kan je je kind net zo goed helemaal niet in een autostoel vervoeren. op welk stukje ook, er kan helaas altijd wat gebeuren en dan heb ik er alles aan gedaan om haar veilig vervoerd te krijgen. Hier was pas iets van school en Emma kreeg haar stoeltje mee als een van de weinigen, was ik verbaasd over, dacht dat de meeste ouders dit wel zouden meegeven. Mijn man reed ook en wilde ook alleen kinderen mee in de auto die een stoeltje hadden. Stel je voor er gebeurd iets, dat wilde hij niet op zijn geweten hebben. De eerste keer dat emma een speelafspraak had bleek ze zonder stoeltje vervoerd te zijn. Was ik niet blij mee, heb emma daarna ook duidelijk gezegd dat ze alleen nog in een stoeltje mee mag anders breng ik haar zelf wel even. Wat andere ouders doen moeten ze zelf weten, wij willen perse dat ze met stoeltje vervoerd wordt.
Hier wordt ze niet zonder stoeltje vervoerd. School uitjes, speelafspraken, verjaardagsfeestjes, ze wordt afgeleverd met stoelverhoger. Juf weet ook heel goed dat ze niet zonder vervoerd mag worden van ons omdat ze anders de poppen aan het dansen heeft. Ook onze kinderen hebben we duidelijk gemaakt waarom we dit perse willen en stappen dus niet in een auto zonder verhoger (dochter dus daadwerkelijk geweigerd bij een uitstapje van school, toen een moeder zei dat ze zonder verhoger moest omdat er anders geen 4 kindjes in de auto pasten)
En terecht. Bij het feestje van onze zoon mocht ie bijv. 5 kindjes uitnodigen, we hadden nl 2 auto's en er pasten 3 autostoeltjes per auto in. Ik weiger om de vierde tussen de stoeltjes in te zetten, en dan hoop ik dat andere ouders daar ook zo overdenken en anders gaat hij inderdaad ook niet mee.