Nav slaaptopics: hoe vaak wordt je kind wakker 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak moet je 's nachts nog naar je kind toe?

1. Nooit

2. 1 keer

3. 2 keer

4. 3 keer

5. 4 keer

6. 5 keer

7. vaker dan 5 keer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij 0 tot 1 keer.
    Maar nu even vaker, want ze zitten niet lekker in hun vel.

Niet dat ik er zelf wakker van word ;)
    Ik hoor 's ochtends van mn man dat hij er 5 keer uit is geweest... ;)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik mis de optie wisselend

meestal word hij 1 keer wakker voor een nachtfles maar soms ook 4 keer omdat hij zijn speen wil, vanacht heeft hij in zijn bedje geslapen van ongeveer 23.30 tot 7.30 uur dus niet wakker geworden

heel erg wisselend dus

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

1x, dan nemen we haar mee naar ons bed en slapen we verder. We worden dus altijd net zijn drietjes wakker 's ochtends :). Tot 21 maanden was het veel vaker, maar nu dus gelukkig 1 keertje.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik hoef er niet altijd uit omdat ze ook vaak bij me ligt en de oudste komt ook wel zelf naar ons toe.
    Maar de jongste wil nog wel voeding(en) s nachts.
    Hier 1-3x en gerekend vanaf dat ik zelf op bed lig. Normaal wordt ze s avonds ook niet wakker, alleen laatste dagen wat onrustig.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Denk gemiddeld nog drie keer voor de jongste (13m). De oudste (28m) wordt de laatste tijd ook weer gemiddeld 2 keer p/n wakker.
    Meestal gaat mijn man naar de oudste en ik altijd naar de jongste (ivm bv), dus we delen de smart gelukkig wel ;)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Moeilijk om een gemiddelde te nemen... Zo is ze van 5 weken tot 18 maanden praktisch nooit wakker geweest 's nachts, ik denk dan 1 keer per maand ofzo van een nachtmerrie.
    De afgelopen maanden is het wel vaker feest. Tot een paar weken terug konden we er elke nacht wel een paar keer uit, dan was ze helemaal overstuur. En zo opeens was het ook weer over, sliep ze weer een week of drie heerlijk de hele nacht door. De afgelopen twee nachten is ze ook wakker geweest, maar viel weer zo snel in slaap dat we er niet naar toe hoefden. Hopelijk niet weer die periode van een paar weken geleden, dat was echt niet leuk...

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De oudste is 19 maanden : daar niet of hoog uit 1x.
    de jongste is 2,5 week: daar 1x voor voeding.

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    De jongste (bijna) nooit. Middelste nooit een uitzondering daar gelaten. Oudste 2/3 keer per nacht.

9. adi

adi Niet meer actief

hhmm.. moeten we de poll per kind of per gezin invullen? :D

Tussen 0-6 maanden: geen flauw idee, we sliepen tijdens goede nachten gemiddeld 3 kwartier zonder onderbreking;

Tussen 6-12 maanden: 3-4 keer per nacht, voor de meiden meestal alleen een speentje of troosten, of een slokje drinken. Voor zoontje waren we halve nachten wakker.

12-24 maanden: voor de meiden sporadisch, voor zoontje ongeveer 1-2x per nacht.

ná 24 maanden: gemiddeld 2-3 keer per week dat iemand wakker is EN om mama/papa roept. Ze worden wel vaker wakker, maar gaan inmiddels zelf naar de wc, en hebben een beker water op nachtkastje staan. Dus we worden alleen geroepen als er iets is behalve dorst of plasdrang.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    On principe word mn zoontje nooit wakker

Op fases na dan, als de fase voorbij is slaapt ie weer heeeeeerlijk

Nu alleen een fase van vroeg wakker worden volgens mij.. Vanmorgen was het 6.30:$

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Eigenlijk nooit, ze slaapt van 2030 tot 0700.
    Soms wel natuurlijk, maar dan is er wat, kiezen, niet lekker, hond die naast dr bedje blaft ;)

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik heb op 1x gestemd want dat is wel gemiddeld hier.
    Maar soms heeft ook zomaar dagen dat ze van 20:00 - 9 slaapt en soms word ze wel 3x wakker.
    Verschilt enorm

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Tot 14/15 maanden gemiddeld 3 keer per nacht... Nu eigenlijk nooit meer enkele keer als er echt iets is (kiezen,dorst enz)

14. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb ook nooit gestemd. Heel af en toe wordt ze nog wel eens 1 keer wakker 's nachts (max 1 keer per maand....*klop ik af*;)) maar dat is dan eigenlijk alleen als ze gepoept heeft en dus een schone luier wil.

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik durf het bijna niet te typen (gevoel dat ik iets over mezelf afroep :)) maar onze dochter wordt nooit wakker 's nachts alleen bij oorpijn is ze weleens wakker geweest.
    ze slaapt vanaf 10 weken door (23 uur laatste voeding, 8 uur wakker) en sindsdien hebben wij hooguit 4 nachten niet door kunnen slapen

16. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Jeetje, het bestaat dus wel?! Die van ons heeft misschien 6x 'doorgeslapen' van 00-07, maar momenteel is het soms elk uur feest... Tanden, ziek, droge mond, op zn buik gerold, het is elke x wat. Fijn om te lezen dat t dus wel kan, ik blijf hoop houden :).

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik was dus ook even benieuwd hoe het nou echt ging, of er echt zoveel kids echt al zo vlot de hele nacht slapen. Ja dus...
    Maar goed, ook wel een behoorlijke groep waarvan de kids 2 keer of vaker wakker worden.

18. Maia

Maia Niet meer actief

1 keer. heel soms 2x maar over het algemeen is het speen terugduwen en verder slapen ;)

19. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Twee tot drie keer voor een voeding

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Pfffff,lastig om in te vullen.

Onze dochter hebben we de eerste 2,5 maand amper een oog dicht gedaan. Toen heeft ze medicatie voor haar reflux gekregen, en sindsdien horen we haar amper meer 's nachts. Alleen als ze ziek is, of echt wat aan de hand is roept ze.

Ons zoontje, die lijkt nu sinds een week het licht te hebben gezien *en klopt het meteen weer af* en slaapt al een week door. Daarvoor, tja...... als ik 3 á 5 uur per nacht kon slapen was het heel veel. Nog geen eens aan een gesloten.
    Ook niet helemaal eerlijk om hem mee te tellen, daar hij veel last van zijn oren heeft, en we denken dat dit alle ellende veroorzaakt. Zit op de oproep te wachten voor buisjes en amandelen eruit.

Deel Deze Pagina