nav spaargeld topic, wat zou je willen??

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    sparen vind ik belangrijk net als het hebben van een buffer.
    ideaal bedrag zou ik vinden rond de 50.000
    voor de kinderen sparen wij ook, als ze rond de 18 zijn krijgen ze ongeveer 10.000 voor bv studie/rijbewijs/inrichting huis.
    zijn hier hard aan het sparen voor een nieuw dak en nieuwe zolder inrichting. hoop dat over een jaar of 4 bij elkaar te hebben gespaard.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Precies en wat denk je van je pensioen ed? Ik heb er geen vertrouwen in dat ik over 30 jaar dat bedrag krijg wat ik nu aan het opbouwen ben. Ik wil dan graag lekker leven, van die laatste jaren genieten zonder geldzorgen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb geen bepaald limiet.. Wij sparen gewoon door ongeacht hoe hoog het spaarbedrag word.. Het geld willen we gebruiken om een huis te kopen en voor een groot deel af te lossen en voor later zodat we eerder met pensioen kunnen. Voor de kinderen sparen we apart.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook dat nog ja. :(

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik zou het liefst 20000 op de spaarrekening willen, gewoon omdat ik dat een fijn gevoel is. Maar ja zal hier niet snel gebeuren.

6. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Minimaal wil ik 15.000 op mn spaarrekening houden, wens..heb nu niet echt een wens maar ik weet als het aan mezelf ligt spaar ik door tot de 42.000 maar dat zal dan ook wel heel wat jaartjes over heen gaan. Ook hebben de kinderen een eigen spaarrekening waar we maandelijks op storten.

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Die grens wordt hier steeds verlegd. Eerst waren we blij met 5000, toen werd het 10.000 en ga zo maar door. Nu stoppen we steeds alles waar we belasting over moeten betalen in de hypotheek of geven veel geld uit aan een mooie vakantie.
    Ik bedoel dat die bedragen wennen en dan wil je de grens verleggen.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sparen tot wij er belasting over moeten betalen.
    Maar verder gewoon genieten van het leven, waar je geen geld voor nodig hebt trouwens, fijne vakanties voor het gezin en niet altijd maar op de centen moeten letten.

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ideaal is het bedrag hebben vlak voor er belasting over betaald moet worden (dus 42000). Voor nu is een streven van 10.000 wat realistischer;)
    Onze dochter heeft een spaarrekening waarvan het bedrag(rond de 23.000)op haar 18de vrij komt en dan krijgt ze ook nog de helft van dit bedrag erbij van mijn tante.
    Tante spaart voor haar, omdat mijn vader bijna 2jaar terug overleden is en ze zeker weet dat hij dat anders gedaan had. Echt heeeeeel lief!

Mijn dochter is dus rijker op haar 18e dan dat ik nu ben:D

10. soeza

soeza Niet meer actief

wij sparen genoeg om alle drie de kinderen te kunnen laten studeren, dat vinden wij het allerbelangrijkste.

11. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de duidelijkheid wij kunnen leven op het minimum omdat we lage lasten hebben. Mijn man heeft gewoon een goede baan en krijgen nul toeslagen.
    Toen we een groot huis hadden en hoge lasten zoals 525 euro gas en licht is onze redelijk goede buffer van 20.000 euro in 6 maanden verdampt waardoor we dus echt diep moesten gaan.
    Nu KUNNNEN we dus met minimum toe als er wat ZOU gebeuren zonder dat er nare dingen zouden moeten gebeuren zoals verhuizen of iets dergelijks.
    Volgens mij zitten wij dus juist super veilig, huurhuis super lage lasten en geen toeslagen die er dus ook nooit af hoeven

12. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    mijn wens is 10.000 op de spaarrekening. dat zou een hoop stres schelen. helaas is dat op dit moment niet haalbaar. we zijn al blij dat er iets op de spaarrekening staat.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zou graag rond de 20.000 willen zitten. Zodat we makkelijk een andere auto kunnen kopen als deze het zou begeven en ook nog geld hebben voor wanneer dure apparaten het in huis begeven.
    Meer is altijd welkom, hoop in de toekomst een (groot deel) studie voor mijn kind te kunnen bekostigen.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    5000 als buffer vindt ik een goed bedrag.

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik vind sparen wel heel belangrijk ja.. Wij hadden ''vroeger'' thuis niet veel en er moest veel bezuinigd worden, dus vaak geen nieuwe kleren en dat soort dingen.. Daar heb ik toen geen last van gehad, was het zo gewend, maar toen ik op mijzelf ging sloeg ik aan het sparen.. Veel werken, sparen, nog meer werken, sparen..

Ik vind een buffer van 15.000 fijn en die hebben we.. Maar die vind ik fijn omdat er nog wat grote klussen op de planning staan.. Onze garage komt er deze zomer vanaf en dan bouwt manlief een nieuw hok en dan slinkt dat bedrag wel weer, maar dat vind ik dan ook niet erg.. Had ik geen grote klussen dan nog zou ik graag een buffer van 10.000 hebben..

16. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Wij zijn net uit de schulden en zijn nu een buffer aan het opbouwen :) als ik zie wat we Intotaal
    Afbetaald hebben in een jaar ben ik heel blij met de 125 van deze maand die er op staat haha :D
    Wij houden maandelijks zat over voor onze eigen dingen dus hoeven ook niet aan de spaar rek te komen

17. Christmas

Christmas Niet meer actief

De studie van onze zoon kan straks betaald worden, dat geld staat al apart.

Een buffer van 5000 vinden wij genoeg, alles wat we daarboven sparen gaat per 1000,-- rechtstreeks naar de bank om de hypotheek af te lossen

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #78 Devilschase, 27 mei 2014
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014
    minimaal 12 keer het bruto hypotheekbedrag. Mocht een van ons 2 werkloos worden, kunnen we iig een jaar lang de hypotheek betalen. Zo'n 10.000 euro minimaal dus. Alles daarboven is mooi meegenomen en proberen zo weinig mogelijk aan te komen.

Wij sparen voor alles en lenen nergens voor, behalve voor een huis dan. Ik heb dat geleerd en meegekregen van mijn ouders en daar ben ik erg dankbaar voor.

Wij hebben net een huis gekocht en best wat weggespaard. In juni gaan we erin maar in augustus komen pas de keuken en de nieuwe vloer, zodat we nog 2 maanden extra kunnen doorsparen zodat als de keuken en de vloer betaald zijn, wij nog genoeg op de spaarrekening hebben staan.

Wij zetten de hypotheekrente teruggave van de belastingdienst ook op de spaarrekening, en dit gebruiken we om 1 keer per jaar de hypotheek extra af te lossen. We willen per jaar ongeveer 3000 euro extra aflossen op de hypotheek.

Verder gaat er een paar honderd euro per maand naar de sparrekening van Luc samen met de kinderbijslag. Ik vind het belangrijk dat hij later kan studeren en ik niet hoef te zzeggen: Nee er is geen geld voor.

Ik heb nooit kunnen sparen ivm te weinig inkomen, altijd maar elk dubbeltje om moeten draaien helaas. Nu ik/wij dit wel kunnen, doen we dit dan ook meteen. Geldzorgen wil ik écht niet meer.

19. rums

rums Niet meer actief

10.000 als buffer. Toen ik trouwde had ik 15.000 maar kosten van bruiloft. En we hebben onze tuin laten doen en nog meer dure dingen moeten doen in huis. Waardoor de spaar nu behoorlijk gekrompen is.
    Maar sinds kort hebben mijn man en ik ook een gezamelijk rekeningnummer dus hopelijk kan ik nu ook beter sparen.

En wat devilschase zegt: alleen lenen voor een huis en verder absoluut niet. Zeker niet voor een auto/vakantie/ of tv etc:$

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wat jij als realiteit neerzet voor de kinderen zal hier ook wel het geval zijn inderdaad! Maar beter iets dan niets! :D

Deel Deze Pagina