Ik dacht altijd dat Emma een aardbeienvlekje of ooievaarsbeet had, maar las net in het topic dat een andere benaming voor aardbeienvlek een ooievaarsbeet is. En dat een aardbeienvlek bobbelig aanvoelt en op de huid lijkt ze liggen. Nu ben ik benieuwd wat Emma dan heeft. Het is een rood vlekje maar niet bobbelig en ligt ook niet op de huid. Ze heeft het al vanaf de geboorte. Lijkt nu kleiner omdat ze zelf groter is geworden Zou het een wijnvlekje zijn dan? Maak me geen zorgen hoor, maar was nu wel benieuwd
Ik heb zelf zo´n plekje op mijn keel, (heel fijn, iedereen denkt altijd dat het van een zuigzoen is ) en op mijn jukbeen. Daar lijkt dit wel erg op, dus ik zou idd zeggen een wijnvlekje...
Ja volgens mij is het ook een ooiervaars beet, dominique heeft deze ook vanaf der geboorte op der rechterbil.. is het trouwens erfelijk? want mijn vader heeft er 1 en mijn broer.. mijn broer op de bil en volgens zeggen van mijn mams ( jaa ik heb het nooit gezien hoeft ook niet trouwens ) mijn papa op de jonge heer.
@loesjuh een aardbeienvlek is dus niet hetzelfde als een ooievaarsbeet? dat begreep ik. haha niet op de beste plek dus. Emma heeft hem net boven haar bil @lady ik weet niet of het erfelijk is. Voor wat ik weet hebben mijn ouders en de ouders van mijn man geen vlekje en wij beiden ook niet Gaat een ooievaarsbeet ook weg? Hoeft van mij echt niet vind het wel leuk
Mijn dochtertje heeft/had beide dus vandaar dat ik het verschil wel degelijk heb gezien. Wijnvlek zou ook kunnen maar volgens mij zijn die vuriger en donkerder. Ook een aardbeivlek is vuriger rood en ligt veelal op de huid (of eronder). De ooievaarsbeet is bij mn oudste inmiddels weggetrokken maar de aardbeivlekken (ze heeft er 3) nog niet.
Dit staat er op wiki over: Naevus - Wikipedia Ik heb ze dus nog steeds, die wijnvlek of ooievaarsbeet, die zijn nooit weggetrokken. Die op m´n jukbeen is later ontstaan.
Ziet eruit als een ooievaarsbeet. Kyra heeft er 1 tussen haar wenkbrauwen, een lichte op 1 van haar wenkbrauwen (die je nu amper ziet) en een grote in haar nek (die je ook niet ziet door haar haartjes). Haar vader heeft er ook 1 in z'n nek. Het zit echt in de familie Ik vind het juist schattig. Die tussen haar ogen en op haar wenkbrauw zijn wel lichter geworden. Echt weg gaat hij niet, maar als ze bv boos wordt of moe is, dan wordt hij net iets donkerder..
Hetdoet mij een beetje denken aan een beginnen de psoriasis plek,mijn moeder heeft de huidziekte en bij haar zijn de beginnende plekjes allemaal zo daarna worden ze in rap tempo steeds groter en gaan ze schilferen en erg jeuken. Wil je niet bang maken maar ik zou het even in de gaten houden
het zit het al sinds de geboorte dus het is echt geen begin van psoriasis. Een aardbeivlek of hemangioom is inderdaad bobbelig en groeit meestal de eerste tijd na de geboorte. Is dus een ooievaarsbeet denk ik. Kan wegtrekken maar misschien ook niet. ( mijn dochter had veel hemangiomen en een ooievaarsbeet in haar nek . Hemangiomen zijn nog niet weg , vlek in haar nek wel)
Psoriasis kan heel lang duren voor het zich volldig gaa openbaren en kan al vanaf de geboorte zichbaar zijn en zich pas op latere leeftijd gaan openbaren. Ik heb zelf ook 1 zo'n plekje sinds een aantal jaren dat ik in de gaten moet houden van de huidarts.
Nee hoor, het zijn twee verschillende dingen, google maar eens op. En over het vlekje bij je dochter: misschien kun je het bij het cb navragen? Zij zouden de kinder-vlekjes wel moeten kunnen herkennen.
Mijn zoontje heeft best veel ooievaarsbeetjes op zijn achterhoofd. Vanmorgen zei de arts op het cb dat het ooievaarsbeetjes zijn. Bij hem zijn ze klein, rond en roder. Weet dus niet of dit ook nog anders kan. In de meeste gevallen trekt het weg als ze ouder zijn volgens het cb..
Eva heeft een ooievaarsbeet in haar nek, vanaf de geboorte. Hij is wel minder rood geworden, maar zit er nog wel duidelijk, maar door haar haren zie je 'm niet. Bij een vriendin van mij hebben alle drie de kinderen een ooievaarsbeet tussen hun wenkbrauwen, lijkt dus wel erfelijk. Het is bij hun trouwens bijna helemaal weggetrokken, alleen als ze huilen e.d. zie je het nog wel. Eva heeft ook nog een rood vlekje (rondje) op haar been, zal dus ook wel een ooievaarsbeet zijn. Lisa had helemaal geen ooievaarsbeten, maar er lijkt nu een plekje op haar slaap te komen.
psoriasis ga ik niet vanuit en hoop ik ook niet . De plek is niet groter en ook niet meer geworden. Denk dan een ooievaarsbeet als ik dat zo lees.