Nav topic hoe zie jij dit? Zijn er ook full-time thuis-blijf-papas?

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Naar aanleiding van het topic: Hoe zie jij dit? Dat vaders vaak de "stempel" krijgen dat ze op hun kinderen passen, vroeg ik me af.... zijn er ook full-time thuis blijf papa's?

Na de bevalling blijf ik 28-32 uur werken en mijn man werkt 16-20 u per week. Hij zorgt dus het meeste voor onze zoon, de dagen dat mijn man werkt, dan gaat onze kleine man naar mijn schoonouders toe.
    We hebben hier bewust voor gekozen trouwens...

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kan toch gewoon? De situatie wbt man/vrouw is nou eenmaal anders geworden in de loop der jaren dus waarom zou het niet kunnen....

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja, dat vind ik ook! Maar je ziet of hoort het niet vaak, dus daarom mijn vraag of er meerdere (bijna) full-time thuis blijf papa's zijn.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    daar kan ik je niet mee helpen,man werkt ft en ik ben thuis. Maar hij loopt ploegen dus is overdag ook vaak thuis met ons.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Alleen met het geven van borstvoeding lijkt het mij lastiger als de man thuis blijft. Kan natuurlijk wel,moet je kolven enzo,maar wel minder makkelijk. Of hij moet boobs kweken:p:D

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn man en ik zorgen allebei precies even veel voor de kinderen. We hebben een eigen zaak en werken vanuit huis. Als ik werk is hij met de kids, en andersom. Dus komt in de buurt hier. Hier hebben we ook bewust voor gekozen, hij wil gewoon net zo veel als ik van de kinderen meemaken en ze zien opgroeien.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toen ik beviel van Levi liep mijn man in de ziektewet. Het eerste jaar heeft hij full time voor Levi gezorgd. Daarna is hij parttime gaan werken.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Haha, daar zijn we mee bezig... :p hij is ook aan het mee-zwangeren, dus vreet zich lekker vol!

Maar het zal waarschijnlijk kolven worden, of we stappen op dat moment over op de fles.
    Natuurlijk moeten we eerst even kijken hoe het gaat met de borstvoeding.

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ja hoor. Mijn man is full-time huis-papa.
    Ik werk 75% en hij is thuis bij de kids aan het werk.
    Daarnaast heeft hij een webshop. en dat is heel goed te combineren.

Ikzelf vind deze situatie geweldig. Ik ben zo flexibel. Hoef zelden of nooit naar een oppas op zoek. Kan mijn kinderen heerlijk laten slapen, als ik 's ochtends vroeg de deur uit moet.

Het enige waar ik zat van werd was de vraag of Paranka al weer een baan had en hoe het ging met solliciteren. Maar na 3 jaar hebben ze denk ik eindelijk door dat wij echt blij zijn met deze situatie.

't Is geen vetpot, maar we doen het heel goed financieel.
    En ook al is deze situatie inderdaad door omstandigheden ontstaan. ( Paranka was al zonder werk toen ik hem ontmoette overigens en dat is dus zo gebleven)
    Achteraf gezien vinden we het dus heerlijk!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn broer is huisvader en vind het heerlijk! Schoonzus vind het heerlijk om te werken.

Hier gaat mijn man w.s ook huisman worden. Aangezien ik 2x zoveel verdien al hem is dat het meest logisch.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik vind het ook heerlijk om te werken. Ik ben ook niet het type dat de hele dag thuis kan zitten, terwijl mijn man het heerlijk vind om lekker thuis te zijn of lekker buiten te zijn.
    Hij heeft jaren op de kermis gewerkt, en daar heb je veel meer vrijheid, dan als je voor een gewone baas werkt.
    Daarom hebben we ook besloten dat hij 16-20 u werkt, anders wordt hij gillend gek.

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn vader is zolang ik me kan herinneren bijna altijd thuis geweest en mijn moeder werkte fulltime ,
    mijn vader had een nekhernia en is een medisch kwakkelgeval dus ook afgekeurd . naast mijn vader was er ook 3 keer per week een thuishulp die mijn vader hielp met boodschappen en schoonmaken :)
    en dus zat ipv de mama mijn vader om 15:30 te wachten met drinken en koekjes en tussendoor werkte hij thuis aan zijn opdrachten , hij is calligraaf en had het daar best druk mee :)

en ik denk dat mijn vriend ook wel beter thuis kan blijven :D wordt er nog wat nuttigs gedaan in huis :p maar ja hij verdient stukken meer als ik zelfs waneer ik fulltime zou gaan werken .
    misschien als ik mn diploma verpleegkundige heb gehaald dat het wel kan ...

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier niet maar een vriendin van mij blijft straks waarsch. fulltime werken en hij gaat grotendeels voor de kleine zorgen.

Deel Deze Pagina