Ik heb sinds maandag een oorontsteking te pakken het begon met de griep en uiteindelijk fikse oorontsteking. Ook de klier in mijn nek is goed ontstoken en alles aan de rechterkant van me hoofd en nek doet onwijs veel pijn. Te lang mee gelopen helaas maar vrijdag antibiotica gekregen. Doet helaas nog niet veel. Mijn oor is volledig doof en doet constant pijn zelfs met para is het nog te pijnlijk. Nu heb ik morgen weer stage na een week vakantie maar ik heb het gevoel dat ik het niet trek gezien de pijn en dat ik gewoon volledig doof ben met het rechter oor. Wat zouden jullie doen? Ik weet dat iedereen er anders in is maar ik voel me altijd schuldig om mij ziek te melden.
Toch gewoon even ziek melden. Weet niet wat voor stage je doet maar met een slecht oor kan het knap lastig zijn. En als de pijn niet te doen is voor je kan je beter thuis zijn. Probeer eventueel sterkere paracetamol te nemen. Eventueel met codine.
Ik zou me ziek melden. Een oorontsteking laat je zo vreselijk ellendig voelen. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan bij je! Bij mij duurde het 5 dagen voordat ik wat verschil merkte toen ik antibiotica had gekregen voor mijn oorontsteking. Beterschap!
Ik loop stage bij de gemeente als directiesecretaresse dus heb wel echt me oor nodit eigenlijk! Helaas mag ik weinig anders dan para ivm ziekte van crohn de antibiotica is ookal slecht voor deze ziekte maar nadat ik al vanaf maandag ermee rond liep moest ik er toch aan geloven! Heel irritant maar is niet anders helaas.
Als tip om je trommelvlies iets te verdoven kan je van a vogel plantago druppels halen bij de dio drogist of de apotheek. Die doe je op vette watten en dan in je oor. Bij mij helpt het goed om het te verdoven/verzachten. En kan goed bij je ziekte is gewoon plaatselijk. Kan wel even prikken op je trommelvlies maar gaat daarna wel verzachten. Ik zou me toch echt ziek melden zeker met die functie.
Dankje voor de tip! Zal morgen meteen even kijken! Ik denk inderdaad dat het toch maar ziek melden wordt helaas maar is niet anders.
Vorig jaar werkte het wel.. maar dit keer heb ik inderdaad het gevoel dat het niets doet! En geloof mij deze pijn heb ik nooit eerder gehad zelfs tot huilen aan toe hoe kinderachtig het ook klinkt!
nee, dat is niet kinderachtig, oorontsteking doet zo verschrikkelijk veel pijn. Ik heb letterlijk staan stampvoeten van de pijn.....Heb toen een pijnstiller gehad die na een paar uur werkte (maar weet niet meer welke)
Wat een pijn kan dat doen hè pfff! En ik ben niet zo van het ziekmelden vooral op een stage niet wil mij altijd van mijn beste kant laten zien en nu baal ik er dus van dat ik gewoon niet kan gaan morgen! Maar voor de ontsteking is het beter om even goed uit te zieken voordat het weer terug komt.
Een oorontsteking kan je verschrikkelijk lam leggen. Heb het een tijdje terug weer na een jaar of 10 gehad en merkte niet eens dat het een oorontsteking was. Er ook te lang mee doorgelopen dus, want zelfs de spieren in mn nek deden pijn. Ik zou dus eerlijk gezegd ook afbellen. Als je zoveel pijn hebt, dan kan je je al niet goed concentreren en dat lijkt me ook bij een stage belangrijk. Wat hier het beste hielp was een oortampon en die nat houden met druppels die ik ervoor kreeg. Was wel elke dag of om de dag een nieuwe er in, maar het hielp. Beterschap. Hopelijk is het snel weer over.
Dat ligt er aan welke oorzaak de oorontsteking heeft. Bij een virale infectie helpt AB niets, bij een bacteriele infectie wel. Meestal is een oorontsteking die ontstaat na een aantal dagen goed verkouden/ziek bacterieel, (ophopend vuil achter het trommelvlies), maar dat hoeft niet. Dat je nu niet meteen opknapt, wil niet zeggen dat het dan dus viraal is, maar kan ook komen doordat het een andere bacterie is die gewoon minder snel zich laat kisten door de AB. En ik zou me ziekmelden dus ook
Een oorontsteking is zooo k*t! Ik had er eentje 2 weken geleden, maar ben nog volledig doof aan 1 oor. Het kan 6 weken duren tot je gehoor terug is. Dus wat dat betreft zou ik wel gaan werken en aangeven dat je niet goed hoort. Maar als het nog zo'n pijn doet dan kun je beter thuis blijven. Ik mocht overigens van de huisarts 3 keer per dag 400 mg ibruprofen en 4 keer 1000 mg paracetamol. Dat hield bij mij wel echt. Veel beterschap!
Goedemorgen dames Ik heb mij inderdaad ziek gemeld. Vannacht heel slecht geslapen van de pijn. Kreeg netjes een mail van mijn begeleider terug dat ze weet hoe pijnlijk het is en ik mijn tijd gewoon moest nemen om beter te worden. Vond ik wel heel netjes. Dat ik doof ben vindt ik nog niet eens zo erg en ik weet dat dit nog lang kan duren helaas alleen de pijn is gewoon ondraaglijk en ben daardoor snel geïrriteerd en gewoon heel snel moe doordat alles extra energie kost. Ik hoop wel dat de antibiotica snel gaat werken. Mijn dokter gaf aan dat ik maar 2 keer per dag 2 500mg paracitamol mag nemen eigenlijk trek ik het hier niet mee. Mag je er meer nemen weet iemand dit?
Met crohn weet ik het niet maar als het zeer doet gewoon een extra paracetamol 4x 1000mg je kan ook 8x 500 mg pakken. Zou er wel genoeg tijd tussen laten. Ik weet ook hoe pijnlijk het kan zijn ik heb zelf altijd pijn aan mijn oren en ze zijn ook standaard nat en vies maar dat is aangeboren en weet hoe mee om te gaan. Succes en ziek eerst maar lekker uit.
Als de dokter jou een andere hoeveelheid adviseerde dan wat ik te horen kreeg, dan zou ik nog een keer de dokter bellen. Ik vind de dosis die jij mag wel erg laag. Alleen zou ik niet zomaar een andere hoeveelheid nemen zonder te overleggen met een dokter.