Nav topic wat verdien jij. In welke branche de hoogste lonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dat zeg ik niet maar er word minderwaardig gedaan over banen in daar ben ik het niet mee eens. Mijn man werkt in dezelfde sector als jou en heeft een.hoog loon
    ( 2750 netto maand) en een MBO2 opleiding

Waarom is een mavo baan minderwaardig aan een HBO baan door de verscheidenheid aan banen word het land draaiende gehouden. Iedereen is op zijn eigen manier belangrijk en de lonen ja dat is altijd.zo geweest dat je in bij de.overheidsbanen geen top salaris hebt

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik lees hier helemaal niet dat er minderwaardig wordt gedaan over banen. Wel dat sommige mensen vinden dat bepaalde banen beter betaald moeten wordn dan andere. Maar betekent dat direct dat een baan als minderwaardig (behalve in de letterlijke zin van het woord :D) moet worden beschouwd? Iedereen heeft zijn mening, en uiteindelijk bepaalt de markt en het poldermodel wat de baan waard is.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

En een grote naam boven het bedrijf werk ook erg mee.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    In sommige gevallen wel, in andere weer niet. Mijn man werkt bij een klein bedrijfje (20 man) en verdient meer dan ik (grote naam boven het bedrijf). Soms heb ik bijna het idee dat ze vinden dat ik dankbaar mag zijn elke dag onder zo'n grote verlichte naam door te lopen en daar wat loon voor in moet leveren ;)

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Hier ook een klein bedrijf. En daar verdien ik zeker weten meer dan bij de grote jongens. Mede omdat ik heel allround ben en dat binnen een groot bedrijf niet kan presenteren. Bovendien vind ik een klein bedrijf toch vaak persoonlijker

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.216
    113
    Brabant
    #86 taliaa, 3 apr 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    Poe hee... Heerlijke discussie..
    Het is nu eenmaal zo dat salarissen verschillen. In de su hebben ze dit ooit geprobeerd te veranderen, en wat rest ons nu? Een standbeeld geloof ik van deze man.

Ik ben hbo verpleegkundige. Heb ik hier niet bijzonder mijn best voor moeten doen, heb mogen studeren met overheidssteun (helaas niet meer bij een nieuwe studie, hierom nog steeds boosheid) heb een heerlijke baan met een salaris wat standaard is in de reguliere zorg. Iedereen kan opzoeken wat ik verdien.
    Het is niet veel, zeker niet hbo-gemiddeld.
    Ik draag veel verantwoordelijkheid (over leef en dood, letterlijk), er heerst een enorme werkdruk en ook ervaar ik veel verantwoordelijkheid voor mijn cliënten.

Er gaan geen grote bedragen om in de reguliere zorg. Maar wat mij tegen de borst stuit is dat er over mijn salaris, werktijden, werkdruk en andere omstandigheden gepraat wordt in Den Haag. Bevriezing van salaris om bezuinigingen rond te krijgen, wegbezuinigen van collega's, absurde eisen waardoor de werkdruk omhoog schiet.
    Dat ben ik wel eens beu en dan denk ik met weemoed terug aan mijn aldi-carriere, waar ik bijna hetzelfde verdiende als nu...

7. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier sluit ik me bij aan

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat is dus ook wel wat ik bedoel! Bij zo'n baan zou je toch meer moeten krijgen?!

Ik zei ook al dat het mij niet om de scholing gaat, maar meer om de functies. Het zou wat zijn als ik minderwaardig zou doen over MBO2-opgeleide. Dan zou ik mijn eigen man afkatten...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar waarom jij denkt dat ik meer zou zijn dan een ander? En belasting betalen vind ik gewoon een verplichting die IEDEREEN heeft dus ook daar bedoel ik niets mee.
    En weet jij wat voor een opleiding ik heb gedaan? En ik WERD heel goed betaald (heb nu ww)

Ik geloof niet dat ik ergens uit de hoogte heb gedaan maar als jij dat wel vindt, dan vind ik dat meer zeggen of jou dan over mij.

Deel Deze Pagina