nav vitmin D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schaapie123, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of geen vitamine D druppels

1. ik geef wel vitamine D druppels

2. ik geef geen vitamine D duppels

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het idee is dat ik het doe maar vergeet het altijd. Hij krijgt wel nog zo'n 300ml dreumesmelk.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik geef nog geen druppels omdat mijn meisje dagelijks nog iets meer dan 500cc opvolgmelk krijgt, dan krijgt ze via de flesvoeding nog voldoende binnen, als er een fles afgaat dan ga ik wel beginnen met vit-d.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik niet, ze krijgt kindersojamelk en daar zit het al in.

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    niet ivm flesvoeding

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik geef wel vit. D. Ok, ik vergeet het wel eens, maar over het algemeen krijgt hij ze binnen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij geven onze kinderen geen vitamine D.

De oudste twee krijgen wel nog kunstvoeding maar lang geen 500cc per dag. Vind het overigens erg vervelend dat ze het daar bij voorbaad al in gestopt hebben, zou namelijk liever hebben dat je hier als ouders zelf voor kon kiezen, maar helaas is er geen kunstvoeding zonder toegevoegd vit D.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hanneke: zou je die vit D dan ook niet geven als het niet in de kunstvoeding zou zitten en zo ja waarom dan niet?

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik geef het wel. Waarom? Omdat het geadviseerd wordt. Als de kids nou iedere dag twee uur buiten kwamen, dan zou ik het niet geven.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Vanwaar je dusdanige sterke antipathie tegen vitamine D dat je zelfs het kleine beetje in de kunstvoeding vervelend vindt?

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee idd dan zouden we het dus niet geven gezien we het tijdens het geven van de borstvoeding ook niet extra geven (jongste krijgt dus geen kunstvoeding, wel borstvoeding en geen extra vit D).

Wij geven geen extra vit D omdat wij dit niet nodig vinden gezien wij vinden dat ze dit zelf genoeg aanmaken en die extra dingen niet nodig zijn.

Dus ja daarom vind ik het jammer dat je als je je kindje kunstvoeding geeft verplicht word om dus vit d te geven. Maar oke, ze worden er ook niet slechter van ofzo hoor, maar had liever gehad dat wij dus zelf die keuze konden maken en niet dat fabrikanten dat voor ons doen.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik al zei, dat je als ouders niet zelf die keuze kan maken maar dat een fabriek dat voor je gedaan heeft. Dat vinden wij dus jammer en zouden het fijner vinden wanneer wij zelf die keuze konden maken.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar flesvoeding is 1 en al toegevoegde vitaminen. Van die anderen vind je het ook erg dat de fabrikant de keuze al voor je heeft gemaakt?

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik geef het alleen in de herfst- en wintermaanden. Voor de rest van het jaar vind ik het niet nodig. Mijn zoontje eet heel gevarieerd komt eigenlijk het hele jaar door genoeg buiten.

Overigens wordt het door het CB vit D geadviseerd bij minder dan 300 cc opvolgmelk.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt, eigenlijk is het alleen maar stofjes en dingetjes bij elkaar gestopt wat men met wat water erbij zuigelingenvoeding noemen ;)!

Dingen die erin zitten die ze nodig hebben om te groeien, dus soort van wat ze na hebben proberen te maken van de borstvoeding vind ik prima, maar evt dingen die ze er te veel in gestopt hebben ofzo dat vind ik ook jammer idd. Maar vooruit, ging het topic geloof ik niet over.

Wij vinden vit d extra geven buiten wat je zelf aanmaakt en binnen krijgt al via andere voedinsmiddelen waar het ook al weer voor je ingestopt is ;) niet nodig dus zou bijv liever hebben dat ze zoiets er niet in stoppen.

Maar vooruit, hier gelukkig niet erg veel kunstvoeding :)! En dus geen mega hoeveelheid vit D.

Want als je 500cc kunstvoeding geeft zou je kindje voldoende vit D krijgen. Maar drinkt je kindje 800cc kunstvoeding krijgt het dus van 300cc voeding te veel aan vit D binnen. Zomaar mijn mening hoor, en kan mi nooit goed zijn dat er zoveel in zit.

Deel Deze Pagina