Ik zie net een nieuwe commercial over glas in de glasbak, dat het nu ook met restjes en deksels mag mag..... Ik spoelde eigenlijk al nooit de flessen om en de deksels bleven er gewoon op zitten. Net als het papiertje Dit omdat al het glas omgesmolten wordt en dan zit je met een dusdanig hoge temperatuur, dat alles toch verbrandde. Ben ik nu 1 van de weinige die dit deed????
Ik spoel het ook niet om. Ben er te lui voor. Deksel laat ik er ook op zitten. Maar moest dat dan afspoelen.
Jakkie nee? De dop gaat bij restafval en de pot was ik af. wel niet brandschoon maar wel gewoon netjes. En dat blijf ik doen. Staat soms een paar weken in de kelder te wachten tot ik naar de bak ga, dat vind ik niet fris.
Deksel erop en in de trapkast, als het te vol word naar de glasbak. Ik wacht er altijd te lang mee en neem me iedere keer voor om het wekelijks weg te gooien maar dat lukt nog niet erg.
Wij deden ook gewoon met deksel en restjes in de glasbak.. Wij wonen er bijna tegenover dus hier staan nooit flinke voorraden...
Ik heb 'geleerd' dat het altijd wel omgespoeld moest, maar niet perfect schoon. Dus ik deed altijd direct omspoelen even onder de koude kraan en zwenken/schudden, dan is minstens 95% van de resten eruit. En deksel in de prullenbak. Maar misschien is het systeem nu wel veranderd omdát mensen zo vaak deksels en halve potten doperwten erin deden, dat het oude systeem daar op vastliep ofzo. Ik moet even nadenken of ik m'n methode ga veranderen haha, maar aangezien het hier vaak een tijd ligt doe ik denk toch liever schoon
Glasbak wat is dat sorry ik gebruik deze nooit. Vind het wat onzinnig haha. Word wel gesorteerd voor het de oven in gaat. Toch haha mij trouwens te ver de glas bank dus sorry doe er niet aan.
Hangt ervan af wie dat glas hier vast heeft . Ik laat de deksels er al altijd op en spoel ze zelden om tenzij ze echt té vies zijn. Meneer kaboutermeis haalt ze er steevast af en spoelt ze ook nog es altijd uit.
Wij gooien alleen flessen wijn onafgespoeld in de glasbak. Potten hak en zo gooien we gewoon in de container.
Hier ook niet uitspoelen en deksel erop. Bewaar het in een tasje in een boodschappen tas. Gooi ik iedere keer weg voor het boodschappen doen. Glascontainer staat op parkeerplaats supermarkt.
Ik doe dat ook niet hoor.. Komop. . We moeten al zoveel scheiden en al. Heb geen zin in nog meer gedoe. Dus met deksel en papier en niet omgespoeld hup in de glasbak
Dat mag toch al heel lang zo met restjes en dekseltjes weg gegooid worden? Als er veel restjes inzitten, gooi ik het wel even leeg, een enkele keer spoel ik het om, dekseltjes zitten er 9 op de 10 keer ook op.