Glas in de glasbak

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik zie net een nieuwe commercial over glas in de glasbak, dat het nu ook met restjes en deksels mag mag.....

Ik spoelde eigenlijk al nooit de flessen om en de deksels bleven er gewoon op zitten. Net als het papiertje

Dit omdat al het glas omgesmolten wordt en dan zit je met een dusdanig hoge temperatuur, dat alles toch verbrandde.

Ben ik nu 1 van de weinige die dit deed????

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Net als jou met restjes en deksel in de glasbak. Heb er nooit geen klachten over gehoord ;)

3. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik spoel het ook niet om. Ben er te lui voor. Deksel laat ik er ook op zitten.
    Maar moest dat dan afspoelen.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Jakkie nee? De dop gaat bij restafval en de pot was ik af. wel niet brandschoon maar wel gewoon netjes. En dat blijf ik doen. Staat soms een paar weken in de kelder te wachten tot ik naar de bak ga, dat vind ik niet fris.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier spoel ik het ook altijd ff uit.

6. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Deksel erop en in de trapkast, als het te vol word naar de glasbak. Ik wacht er altijd te lang mee en neem me iedere keer voor om het wekelijks weg te gooien maar dat lukt nog niet erg.

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    'k Spoel alles wel om, maar de deksel zit er soms wel op.

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij deden ook gewoon met deksel en restjes in de glasbak.. Wij wonen er bijna tegenover dus hier staan nooit flinke voorraden...

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb 'geleerd' dat het altijd wel omgespoeld moest, maar niet perfect schoon. Dus ik deed altijd direct omspoelen even onder de koude kraan en zwenken/schudden, dan is minstens 95% van de resten eruit. En deksel in de prullenbak.

Maar misschien is het systeem nu wel veranderd omdát mensen zo vaak deksels en halve potten doperwten erin deden, dat het oude systeem daar op vastliep ofzo.

Ik moet even nadenken of ik m'n methode ga veranderen haha, maar aangezien het hier vaak een tijd ligt doe ik denk toch liever schoon :)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Omspoelen deed ik ook nooit maar wel altijd de deksels eraf.

11. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier ook meestal zonder deksel, maar omspoelen deed ik ook niet.

12. penseel

penseel Niet meer actief

Glasbak wat is dat sorry ik gebruik deze nooit.

Vind het wat onzinnig haha. Word wel gesorteerd voor het de oven in gaat. Toch haha mij trouwens te ver de glas bank dus sorry doe er niet aan.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik wist niet eens dat de deksel eraf moest
    Dus nee je bent niet de enige hahaha

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hangt ervan af wie dat glas hier vast heeft ;).

Ik laat de deksels er al altijd op en spoel ze zelden om tenzij ze echt té vies zijn. Meneer kaboutermeis haalt ze er steevast af en spoelt ze ook nog es altijd uit.

15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wij gooien alleen flessen wijn onafgespoeld in de glasbak. Potten hak en zo gooien we gewoon in de container.

16. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Hier ook niet uitspoelen en deksel erop. Bewaar het in een tasje in een boodschappen tas. Gooi ik iedere keer weg voor het boodschappen doen. Glascontainer staat op parkeerplaats supermarkt.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe dat ook niet hoor.. Komop. . We moeten al zoveel scheiden en al. Heb geen zin in nog meer gedoe. Dus met deksel en papier en niet omgespoeld hup in de glasbak

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

+1, zo doen wij het hier ook :D

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat mag toch al heel lang zo met restjes en dekseltjes weg gegooid worden? Als er veel restjes inzitten, gooi ik het wel even leeg, een enkele keer spoel ik het om, dekseltjes zitten er 9 op de 10 keer ook op.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nope; wij gooien het glaswerk gewoon zo weg.

Deel Deze Pagina