Op 7-10 heb ik een groeiecho gehad, daar was alles goed en geen bijzonderheden. Vandaag weer een groeiecho gehad en ben nu precies 35 weken zwanger. Kleine groeit boven gemiddeld zit nu op p89. Maar plots werd er een cyste gezien bij de navelstreng/placenta van zo 5 x 7 cm. Vk en echoscopist staan voor een raadsel. Doorverwezen naar het ziekenhuis die gaan mij nu bellen voor een afspraak. Maar ik maak mij best zorgen ondanks dat er gezegd wordt maak je geen zorgen. Dames met ervaring hier? Ben best bang.....
Nou waar ik bang voor ben? Waar komt plots een cyste vandaan? Niemand kan iets vertellen wat het is en of er een risico aanzit.....?
Bij mij werd destijds bij de 20 weken echo ineens een cyste gezien, die er de echo's daarvoor nog niet zat. Bij de liggings echo was er niks meer te zien, waarschijnlijk was de cyste geknapt door het groeien van mijn buik. En zes weken na de bevalling nog een echo gehad ter controle, ook niks meer te zien. Ik weet niet precies waar de cyste toen zat, maar ik kan mij voorstellen als deze dicht bij de navelstreng/placenta zit je daar van schrikt. Overigens zegt het nog niet altijd alles als de cyste na de bevalling weg is, want 1,5 jaar na m'n bevalling moest ik alsnog geopereerd worden omdat de cyste weer terug was (en 10x15 cm, dus te groot om te laten zitten). Waar de cyste nou ineens vandaan kwam, is nooit duidelijk geworden. Bij mij 'zweefde' hij ook rond in m'n buik, zat nergens aan vast dus ze konden er ook geen oorzaak voor vinden. Maar voor de zwangerschap en bevalling is het verder geen probleem geweest.