Er wordt nu gezegd dat Navalny is vermoord door een oude KGB techniek, waarbij hij eerst extreem is verzwakt door hem uren in de vrieskou te zetten en vervolgens met één of meerdere vuistslagen op de borst het hart stop is gezet.. heb daar nooit eerder van gehoord maar het zal me niks verbazen. Heb niet lang geleden zijn docu gezien, wat een held die man. Vreselijk wat hij nu weer heeft moeten meemaken, en zo jong aan zijn einde is gekomen. Ook voor zijn moeder, vrouw en kids een nachtmerrie.
Het zou me niks verbazen maar de dood van Navalny nu schijnt Putin niet heel goed uit te komen. Het kan dus gewoon net zo goed wel waar zijn dat hij door uitputting en zwakte in dat strafkamp is overleden. Ik ben wel van mening dat we echt geen kloot weten van wat er echt in rusland gebeurd. De propagandamachine werkt hier ook op volle toeren.
Als dat zo is dan is het net zo hard moord? Alleen op langzame wijze Dat we geen kloot weten klopt. Land zit dicht en niemand durft iets te zeggen. Al helemaal biet naar buiten toe. Dat van die propaganda klopt ergens ook wel. Ik was van de week wat doelloos aan het rondzappen. En kwam zo op verschillende kanalen langs hoge piefen in het leger die riepen dat we meer wapens moeten produceren. Een uitzending op de Belg over hoe goed ze in Finland zijn voorbereid. Weer een andere talkshow waarin het ging over dreiging vanuit Rusland. Ik werd er gewoon naar van. T houd me ergens ook bezig. Aan de ene kant vind ik alle ontwikkelingen doodeng (en niet alleen in Rusland, maar weteldwijd) en ben ik bang voor een 3e wereldoorlog. Aan de andere kant denk ik. Komaan. 2 jaar vechten en ze hebben een klein hoekje Ukraïne. En dan heeft de Navo zich er nog niet eens echt mee bemoeid. Hoezo moeten wij bang worden. Die generaals maken gewoon vet gebruik van onze angst om meer geld binnen te harken. Pfff. Ik ga m'n kop wel weer terug in het zand steken. Beter voor mijn gemoedsrust. Kan dr verder toch weinig aan doen.
Zo te lezen is het toch gelukt dat zn lichaam terug is bij de familie. Hopelijk kunnen ze nu afscheid nemen en ermee leren leven
Natuurlijk is het regime hoe dan ook schuldig aan zn dood. Dan wel door uitputting en kou dan wel actieve moord. We zullen het nooit weten vermoed ik. Ik heb de indruk dat het helemaal niet zo goed gaat met Rusland. Er worden best wel mensen zogenaamd opgepakt en veroordeeld voor kleine vergrijpen om vervolgens uitgeruild te worden. Ik hoop overigens niet dat Oekraine wordt toegelaten tot de EU en de Navo. Ik de k dat voor ons als westen echt een strop wordt. Brr moet er niet aan denken. Dat land is tot voor kort mega corrupt geweest. En heeft vooral veel te halen en weinig te brengen.
https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-navalny-died-from-a-blood-clot-says-ukraine-zelenskyy-sets-out-when-russia-is-planning-to-launch-counteroffensive-war-latest-12541713
https://nos.nl/artikel/2510951-russische-oppositieleider-navalny-onder-grote-belangstelling-begraven-in-moskou https://nos.nl/artikel/2509503-celstraffen-voor-russen-die-navalny-publiekelijk-herdachten Het is toch te idioot dat je niet voor een tegenstander van Poetin mag zijn