dreumes wil niet meelopen gaat zitten wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

    sa1980 Actief lid

    24 apr 2009
    430
    0
    0
    Mijn dochter is nu 19 maanden en kan buiten goed meelopen.
    Helaas luistert ze niet altijd even goed :)

    Als ze aan het handje moet of ze wil de andere kant uit als ik en ze heeft geen zin om mee te lopen dan gaat ze op de grond zitten (of liggen...)

    Nu ga ik op mijn hurken bij haar zitten en zeg haar dat ze of mee moet lopen of dat ik haar ga dragen. Meestal zegt ze neeeee, dan draag ik haar maar verder....

    Is dit wel de goede manier? En hoe pakken jullie dit soort situaties aan? Het komt nl steeds vaker voor..
     
  2. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Behalve kleine periode's dat ze niet wilde meelopen.
    Tis dus niet dat ze het niet kan, maar het gewoon niet wil.

    Ik zette haar gewoon weer in de kinderwagen/buggy.. dan niet lopen... misschien is ze wel moe of wil ze gewoon ff niet
     
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    mijn moeder liep altijd door. dan niet...
    haha dan kwam ik er wel achteraan gesjokt hoor..
    beste wat je kunt doen..
     
  4. sa1980

    sa1980 Actief lid

    24 apr 2009
    430
    0
    0
    Ze is dan inderdaad niet moe maar wil gewoon niet de kant op die ik wil...
     
  5. sa1980

    sa1980 Actief lid

    24 apr 2009
    430
    0
    0
    Misschien moet ik dat wel doen maar op de stoep doorlopen terwijl er op de straat auto's rijden vind ik toch wel erg eng....
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier was het heel simpel. oke jij wil zitten maar mama loopt door.
    dag dag en liep dan een stukje verder uiteraard hem in de gaten houdend maar hij kwam altijd gelijk
     
  7. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    mijn miepje heeft het vooral bij het oversteken, dan gaat ze oppeens zitten.
    nu ik dat weet hou ik er rekening mee...als ze echt niet mee wilt gaat ze in de buggy..
    misschien kan je een spelletje onderweg doen met deuren tellen ofzo...iets waardoor ze graag vooruit kijkt?
    succes en sterkte, want ze worden steeds zwaarder he;)
     
  8. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook zo eentje haha.. tis inderdaad lastig. Ik loop buiten inderdaad gewoon door. Uiteraard hou ik hem goed in de gaten maar hij komt eigenlijk altijd wel achter me aan. Maar ik heb dus ook weleens 5 minuten staan wachten hoor ;) Maar goed, de aanhouder wint he ;)

    Binnen doet hij het ook. Daar doet hij het als hij mee moet naar boven voor een schone luier of als hij bij me moet komen om bijvoorbeeld zijn schoenen aan te doen.. *zucht* Ik ga em dan dus niet pakken ofzo maar af en toe is het best lastig. Vooral als je weg moet ofzo ;) Draak :p
     
  9. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pfff hier ook hoor.. Martijn dan hè.
    Ik heb ook nog niet de ideale oplossing gevonden helaas.
     
  10. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik til op en draag verder. Ik laat de keuze niet aan haar, ze heeft de mogelijkheid gehad om lief mee te lopen. En de volgende keer doen we gewoon weer een poging. Ik benoem alle handelingen en waarom ik dat dan doe.

    Geen idee of het een juiste aanpak is, maar goed, het werkt voor mij en geeft mij het meeste rust. Ik wil niet dat ze de kans krijgt om zomaar ineens de weg over te steken en dat er dan net een niet oplettende auto, scooter of wat dan ook aankomt.
     
  11. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hoppa, gewoon terug de buggy in, ik ga niet lopen slepen met een dreumes op m'n arm.
     
  12. sa1980

    sa1980 Actief lid

    24 apr 2009
    430
    0
    0
    Maar ja als je geen wandelwagen bij hebt is het of wachten of optillen....

    vaak zegt ook nog 'zitten' (haha) op het moment dat ze dat doet...
     
  13. Maia

    Maia Niet meer actief

    hangt er een beetje vanaf hier. Soms wil ze niet meelopen maar getild worden en doe ik haar in de buggy, soms gaat ze vloeren dweilen als ik zeg dat ze mee moet komen ;) en dan zeg ik van 'dag fleur, mama gaat' en dan staat ze snel op en rent achter me aan ;)
    ik wil best af en toe dragen maar ze weegt inmiddels denk ik bijna 12 kg en dat vind ik wel even teveel voor een flink stuk. Dus ze loopt maar of de buggy.
     
  14. RianneF

    RianneF Bekend lid

    31 okt 2008
    712
    0
    0
    Hier gaat het soms hetzelfde, alleen onze straat is erg rustig. Ik zeg dan 'dag, mama loopt door hoor!'. 9 van de 10 keer loopt ie dan weer door. Ik weet niet of ze er een soort angst van over kunnen houden, ik doe het namelijk ook als hij niet bij me wil komen zodat ik hem naar beneden kan tillen. Mama gaat hoor! Dan is het NEEEEE en komt ie er aan.
     
  15. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    mijn zoontje doet dat ook,maar zelf doorlopen en dat hij me dan achterna loopt werkt hier niet hoor. heb aantal keer geprobeerd en meneertje wandelt gewoon lekker weg waardoor ik dus keihard achter hem aan moet hollen(want hij snellll) zodat hij niet onder een auto komt!

    hierdoor wandel ik niet meer graag met hem,helaas.
     
  16. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    groot gelijk,die van mij weegt 13kilo! en met mijn spierreuma zeeeeer onverantwoord om hem dan te dragen.

    de kinderwagen dan maar,ook al heeft ie daar een hekel aan.ach ja bler er dan maar op los.;)
     

Deel Deze Pagina