Baby slaapt niet alleen wilt alleen in je armen slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Yasminaa, Jul 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    sinds een lange tijd .. wanneer me zoon moet slapen ben ik heletijd hem aan het wiegen in mijn armen..
    toen hij 5 weken was had ik gelezen hier op dit forum dat hij zelf moest leren slapen en heb geprobeerd en was daar streng in en het lukte echt prima tot dat mijn man elke keer hem maar pakt en in zijn armen in slaap laat vallen.. sindsdien ben ik alleen maar bezig...
    ik wil dat mijn zoon verstandig zelf alleeen in slaap gaat vallen..
    hoe kan ik het aanpakken?!
    tips etc...
    want ben het nogal beetje zat.. hij wordt bijna 5 maanden ..
    dit kan niet meer.. ik zeg altijd dan tegen mezelf het is geen baby meer maar een man:p hij moet dit kunnen

graag helpppppp

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi Yasmina,

De volgende tips zouden kunnen helpen;

Er voor zorgen dat de ruimte waar je kindje is een uurtje voor slaaptijd wat schemerig is. Veel licht zorgt voor actief zijn.

Maak een schaal van 1 tot 10 voor je kindje, 1 is superactief en 10 is slapen. Als je kindje dan op 7 zit, wordt het tijd om je kindje naar bed te brengen.

Probeer zo weinig mogelijk oogcontact te maken vlak voor je kindje naar bed gaat. Als je dat wel doet, wordt je kindje weer actief, niets is zo leuk als aandacht van papa en mama.

Een luier verschonen is niet altijd nodig, neem nachtluiers, die wat meer vocht opnemen, en verschoon alleen als het echt nodig is.

Ga het gesprek aan met je partner, over hoe jullie hiermee om gaan, en maak er afspraken over.

Een kindje dat naar bed gaat voor dat het slaapt, leert zichzelf in slaap te sussen.

Succes!!

Groetjes Adrienne

Share This Page