Sinds 3 dagen had ik pijn in m'n navel. Niet erom heen, maar echt erin. Ik heb gelijk gekeken of het ontstoken was, want zo voelde het wel, maar alles zag er rustig uit. Nu heb ik nogal een diepe navel, dus het is wel wat lastig te zien. Ik had de VK gebeld en die zei dat, omdat ik nu 18 weken ben, de baarmoeder tot m'n navel reikt en dat dat het dus wel zou zijn. Maar als ik ook veel moest plassen, dan moest ik maar even m'n urine afgeven om te kijken of het een blaasontsteking kon zijn. Dat heb ik gedaan en daar kwam niets uit. 's Avonds toen ik op de bank lag en aan m'n navel voelde, kwam ik er achter dat er geel/roze vocht of pus in zat. Dat heb ik schoon gemaakt en sindsdien doet het ook geen pijn meer... Het ziet er ook nog altijd rustig uit, niet rood of vreemd, ofzo. Zou m'n navel wellicht gescheurd zijn door de druk? Of was het dan toch ontstoken? En kan dit kwaad voor de baby, omdat ik zwanger ben?
Hallo Chantal1985. Als ik je verhaal zo lees denk ik inderdaad dat je navel ontstoken is geweest. Dit kan geen kwaad voor de baby. Zeker nu je baarmoeder rond je navel zit kan dit wat pijnlijk zijn. Ook aan het eind van de zwangerschap kan je een scheurend trekkend gevoel hebben bij de navel want de huid bij de navel komt op spanning te staan. Groetjes Ineke.