wanneer gingen jullie voor het eerst voorlezen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nou de titel zegt het al; wanneer gingen jullie voor het eerst voorlezen.
    Mijn zoontje heeft soms moeite met inslapen en vaak neurie ik dan een liedje waar hij rustig van wordt en ga dan de kamer uit.
    Meestal werkt dit wil.
    Maar de laatste tijd neemt hij er niet echt genoegen meer mee.
    nu is mijn vraag zal hij er behoefte aan hebben om wat langer mijn stem te horen voordat hij in slaap valt?
    Of op een andere manier.
    Het lijkt mij ook dat als ik voor ga lezen dat hij niet echt begrijpt wat ik bedoel...

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik ben begonnen rond zijn eerste verjaardag, maar we doen het nog niet als naar bed-gaan ritueel. Het is gewoon een bezigheid die we soms doen overdag. Nuja, soms, het is een grootse bezigheid van hem om je aan je hand naar de boekenkast te slepen, boekje te kiezen, terug te sleuren naar de bank en op je schoot te klimmen met zo'n blik van, nou, lees dan!

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    bij een maand of 8 plaatjes kijken

vanaf een jaar elke avond een verhaaltje

4. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Ik lees Maartje voor sinds ze een paar weken oud is. Ze snapte er in het begin natuurlijk helemaal niks van, maar vond mijn stem en de gekke stemmetjes wel heel interessant. Het zit eigenlijk sindsdien standaard in het slaapritueel en wordt ook echt niet over geslagen "boekie lezah!"

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij zijn begonnen rond de eerste verjaardag en het hoort nu bij het naar bed gaan ritueel, daarvoor deden we het eigenlijk sporadisch

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    We zijn bij Lianna begonnen toen ze 'n paar weken oud was. Vonden we zelf leuk. We zijn er mee gestopt toen ze bijna 1 was. Mevrouw vond het toen leuker om het boek iedere keer dicht te meppen en weg te gooien. Af en toe proberen we het nog eens, maar het resultaat blijft hetzelfde.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    leuk jullie reacties.
    Dus het zou dus niet gek zijn als ik ons mannetje ga voorlezen?

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier zijn we begonnen rond 4-5 maanden. Een boek met 1 minuut verhaaltjes. Daarnaast iedere avond hetzelfde ritueel.
    Werkt hier (gelukkig) erg goed!!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier begonnen met een maand of 5 volgens mij. Eerst sloeg Nathan alleen het boekje dicht of wilde er op sabbelen nu begint hij het echt leuk te vinden. Hij bekijkt de plaatjes en vooral voelboekjes/ kiekeboeboekjes zijn favoriet.
    Lees nu elke dag wel voor.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij doen het nooit. zo eens heeeeel af en toe als hij wat moe is smiddags ofzo.. maar hij wil echt niet stil bij je blijven zitten. het is of kruipen en klimmen en gillen en actief bezig zijn of op bed slapen :d geen tussenweg. dus niet rustig boekje lezen :D

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb het laatst geprobeerd maar nog geen succes helaas. Hij wil alleen mijn het boekje vasthouden en in zijn mondje stoppen. Als de mondfase wat meer over is probeer ik het gewoon nog een keer. En als jij je kindje al wilt voorlezen vind ik dat zeker niet raar hoor;)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij zijn direct begonnen met voorlezen. Nana heeft een grote broer die ook nog voorgelezen word voordat ie gaat slapen. Ik nam haar standaard bij me op schoot.
    Nu gaan we samen naar de bibliotheek, soms heeft ze geen geduld om stil te zitten voor een boekje, maar als haar broer haar voorleest is ze altijd heel stil! Echt zooo lief.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wij zijn ook vroeg begonnen (met een paar maanden oud, denk ik)
    Ik zou het lekker doen als je het zelf leuk vindt!
    Je merkt snel genoeg of het genoegen wederzijds is :p

Deel Deze Pagina