Navel steekt nog steeds uit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by debke83, Jul 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo,

Damien is nu bijna 11 weken,maar zijn naveltje is nog steeds niet naar binnen gegroeid.(is nog een hele grote bobbel zeg maar)

Op CB wilde ze het nog een tijdje aan kijken...maar vind het zelf wel lang duren nu.Ik kan het naveltje wel helemaal naar binnen drukken.(dat zou betekend volgens CB dat het geen navelbreuk is)
    Het CB zei dat het bij 95% van de baby;s gewoon nog naar binnen groeit en er anders een operatie aan te pas zou komen.
    Maak me toch wel een beetje zorgen!

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Debbie

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Mijn dochter heeft wel een navelbreukje, maar de kinderarts en de consultatiebureau-arts zeiden dat het niet erg is en een operatie zou echt niet nodig zijn. Het is het enige wat ze van d'r moeder heeft en ook die is er nooit aan geopereerd.

3. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    mijn zoontje zijn navel stak ook uit, ronde bobbel en dat bleek een navelbreuk te zijn. Ik moest er niets aan doen, het zou vanzelf weer intrekken en idd. Het is nu weer plat!

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Bij mijn dochtertje was het ook zo. Zag er erg lelijk uit toen ze net geboren was...dacht dat t nooit meer goed zou komen maar uiteindelijk is het gewoon mooi naar binnen gegroeid...kan ze toch nog ooit een navelpiercing in hahahaha ;)

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Bij mijn zoontje is het ook zo...
    Hij heeft waarschijnlijk wel een navelbreukje.. maar dat hoeft zeer zeker bij jouw kindje niet het geval te zijn.

De buikspieren zijn nog niet stevig genoeg... en daar schijnt het mee te maken te hebben...

Het kan wel een jaar duren voordat het naveltje naar binnen is gegroeid...
    Maar het in de gaten houden en overleg blijven houden kan nooit kwaad!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje had ook een navelbreuk stak wel dik 1,5/2 cm uit !! was echt een grote
    (volgens de ha moesten we hier trouwens blij mee zijn want als je hem dan indrukt dan kan hij er makkelijk weer uit.. en bij een klein navelbreukje kan het al gauw klem komen te zitten)

hier doen ze niet meer aan zei het cb tot ze 1 jaar zijn en het is nog niet weg, tot die tijd moet het zelf wegtrekken,

toen mijn zoontje 13 weken was en we voor de 2e behandeling naar de osteopaat gingen zei hij dat hij er wel iets aan kon doen,
    en echt de volgende dag was het helemaal weg :D echt zooooo mooi

bij de meeste kindjes trekt het vanzelf weg hoor, en vast ook wel bij ons zoontje, maar de osteopaat zei er wel wat aan te willen doen en heeft het gedaan, dus wij vonden het prima ;)

7. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    de navel van mijn zoon steekt ook nog erg uit. Op het CB zeggen ze er niks over dus ik denk het zal er wel bijhoren... Maar nu ik lees over een navelbreuk moet ik het maar id gaten houden. heb zelf na de zwangerschap een navelbreuk gehad, en dit is erg pijnlijk, ben er 3 maand geleden aan geopereerd nu is het gelukkig weer goed.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Hier is het naveltje ook nog niet helemaal naar binnen gegroeid. Hij steekt niet meer uit, maar is nog niet helemaal goed zeg maar. Hij wordt wel langzaam wat kleiner

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft dit ook al bijna 3 jaar
    en zolang ze er geen pijn aan heeft doen ze er niks aan als ze ontspannen is krimpt ie wordt ze boos is ie weer opgezet

volgend de kinderarts heeft ze een navelbreuk

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh kijk... Ik moet binnenkort met mijn zoontje naar de osteopaat... Ook even aankaarten dan ;)

Overigens als het al een navelbreukje is bij het kindje kan het geen kwaad hoor!
    Bij volwassenen doen ze er eigenlijk al niets meer aan bij een breuk... Pas als ie in de beknelling komt te zitten of het echt heel veel pijn doet... Anders niet.
    Ik heb nl. een breuk en welke arts ik ook gebeld heb... ze doen er niets aan...en ik ben niet iemand die ze maar zo naar huis sturen etc.
    Goede redenen en goede uitleg is bij mij noodzaak...
    ;)

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hier hetzelfde verhaal... mijn schoonmoeder heeft me ervan weten te overtuigen dat ik een navelbandje moet gebruiken??? maar nu ik jullie verhalen lees twijfel ik.... laten jullie het gewoon zoals het is?

bij mij ook inderdaad.. is ze boos dan zet hij uit... is ze rustig dan is het een klein bobbeltje

gr Jose

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Navelbandjes zijn van vroeger... Worden nu eigenlijk niet meer gebruikt...

Ik laat het gewoon zo in ieder geval...

13. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Dank jullie voor de reacties,ga ook maar gewoon afwachten en hopen dat het gewoon naar binnen gaat!

Liefs Debbie

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochter is vandaag 1
    maar haar naveltje steed ook nog steeds uit.
    ik dacht eigenlijk dat dit nog gewoon zo hoorde
    op het cb hebben ze er nog nooit wat van gezegd

moet ik het dan toch maar eens aankaarten?

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat vreemd, het klinkt als een navelbreuk, maar het cb zegt dat als je het naar binnen kan duwen dat het dan geen navelbreuk is? dat klopt niet. een navelbreuk kun je naar binnen duwen. Pas als hij niet naar binnen geduwd kan worden dan is er gevaar, en daarom worden die babytjes meteen geopereerd. Eigenlijk is het bijna nooit het geval dat dat moet.
    onze zoon had een navelbreuk van 1 cm en die is sinds een maand helemaal verdwenen. Hij werd eerst steeds groter! ik vond het er wel gek en vies uitzien. Je kon de navelbreuk terugduwen, dan voel je een beetje brubbeltjes. hij heeft ook een liesbreuk gehad. Die was wel acuut en hij is er aan geopereerd. Een navelbreuk is een stuk darm dat tussen de buikspieren door naar buiten kan in de navel.
    de meeste navelbreuken groeien vanzelf weg,
    en als ze niet weggroeien dan kan het geopereerd worden.
    ze hebben er zelf in elk geval nu geen last van. gelukkig!

16. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Wat jij zegt over het terug duwen klopt helmaal. Dan is het zeker wel een navelbreuk. Je weet dan iig dat het niet beklemd is. Op zo'n moment is er niets aan de hand. (Zoontje is extreem prematuur en KA heeft bevestigd dat het een navelbreuk was en dat het juist belangrijk was om te kijken of je hem terug kan duwen)Mijn zoontje heeft ook een navebreukje gehad en dit is nu over. Heeft alleen nog wat huidoverschot wat vanzelf weggaat

Share This Page