voel me elk uur anders - hormonen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by mymiracle, Jul 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb al een week dat ik me echt elk uur soms zelfs elke 10 minuten anders voel, gewoon heel onstabiel, het ene uur moet ik huilen om niks en het andere uur kan ik de hele wereld aan.

echt zo raar, kan dit nog van de hormonen zijn? ik ben 12 weken geleden bevallen maar voelde me tot vorige week wel prima.

kan ik er iets tegen doen? vit.B slikken of visolie? ik weet toevallig dat dat wel helpt bij het voorkomen van depressiviteit maar of dat hier onder valt?

help :(

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Tja ik had dit ook wel hoor. Ik merk dat dit terugkomt vlak voordat ik ongi moet worden dus bij mij zijn het gewoon de hormonen. Maar volgens mij zijn er ook lichamelijke aandoeningen waardoor je humeur zo kan wisselen, dus misschien heb je ook last van andere dingen? Moet je ff voor jezelf nagaan.

3. mymiracle

het kan inderdaad aan mijn schildklier liggen, maar denk het niet, als het maandag nog zo is dan ga ik wel even naar de huisarts ;)

mijn moeder heeft een postnatale depressie gehad namelijk en ik wil er op tijd bij zijn mocht dit het begin ervan zijn.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Die hormonen kunnen zeker nog 9mnd na de bevalling rare dingen met je doen. Dus ik zeg ja zou goed kunnen.

5. sunrise

sunrise Actief lid

Feb 19, 2009
    109
    0
    16
    Herkenbaar! Ik dacht vorige week ook dat ik depressieve klachten had, en ben naar de huisarts geweest. Heb nu gesprekken met psycholoog elke week uit voorzorg. Bij mij hangt het samen met onzekerheid, perfectionisme, vinden dat ik alles moet kunnen want in mijn werk (op kdv) kan ik het wel etc. Mijn zoontje slaapt slecht overdag waardoor ik gefrustreerd raak en niet goed weet hoe ik daarmee om moet gaan. Nu ik di ga aanpakken met hulp van het cb, en merk dat het ietsjes beter gaat, zit ik beter in mijn vel en voel me iets stabieler. Maar nog steeds wisselend, zal wel met hormonen en bovenstaande te maken hebben.... Sterkte in ieder geval, het is niet makkelijk die gevoelens! Maar kijk voor jezelf of je ze kan verklaren, ik wel nl en dat helpt het te accepteren.

6. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,
    Ik wil ook even reageren. Ik ben namelijk alleenstaande moeder en loop (nou liep eigenlijk want heb van de week laatste sessie gehad) bij een maatschappelijk werkster (vanaf het begin van mijn zwangerschap gelijk begonnen) het heeft me zo goed geholpen. Ik ben namelijk ook een heel onzeker type en perfectionistisch. Ik studeer en moet 1 dag per week naar school (dan past mijn moeder op) en kan ik heerlijk 6 dagen bij mijn mannetje zijn. Maar waar het omgaat, de maatschappelijkwerkster wees mij ook op postnatale depressie wat voor kenmerken daarbij horen en ook het cb. Ik heb er geen last van en heb ook het idee zoals ik me voel dat ik daar geen last van zal krijgen. Maar ze zei me als ik maar 1 dingetje anders aan mezelf merk dat ik gelijk aan de bel moet trekken. Ze zei me bijvoorbeeld als kenmerk dat je TE afhankelijk van je kindje bent/wordt en of juist het tegenovergestelde dat je zoiets heb dat je kind je niet boeit. Verder hoort bij depressie (ff me boek pakken daar staat alles in ik studeer voor lerares):
    -zelden of nooit lachen
    -weinig spelen (ok dit geldt voor een kind haha)
    -weinig echte belangstelling
    -slecht of excessief(hazeslaapjes) slapen
    -onverklaarbare huilbuien
    -stereotiep, voorspelbaar gedrag
    -laag zelfbeeld

Ik hoop dat je er wat aan hebt?!

7. mymiracle

hey bedankt!
    ik ga toch maar met mijn huisarts praten, ik heb namelijk sterk de neiging om mijn kindje niet los te laten en niemand anders de zorg toe te vertrouwen, als dat echt een kenmerk is dan moet ik er wel wat mee doen, ik dacht dat ik gewoon overbezorgd was maar met stemmingswisselingen en wantrouwen naar de oppas etc.
    ik ga er wat mee doen ;)

Share This Page