Wat te doen wel of geen box

Discussion in 'Verzorging' started by Stinkerbell, Feb 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb jullie mening even nodig. Nu heb ik samen met mijn man een erg klein appartement en de huis kamer is 17 vierkantemeter. Er staat nu al heel veel in. Maar mij lijkt een box toch wel erg handig. Nu ligt Luuk overdag best vaak in zijn wipstoeltje en goed voor zijn rug is het volgens mij niet. Nu is hij natuurlijk nog erg klein, maar ik denk dat hij strakjes wel graag in de bx ligt met al zijn speeltjes.
    Nu heb ik ook twee honden en twee katten (ja drukke beestebende) dus ik durf hem niet goed op een speelmat te laten liggen als ik bijv naar de wc moet. Niet dat mijn honden iets doen maar ik wil het gewoon niet riskeren.
    Wat denken jullie heb je een box echt nodig of niet? We moeten namelijk dan waarschijnlijk het aquarium en de eettafel de deur uit doen. En dus weer bij de tv eten.

Het staan nu zo vol. :( Help.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met dieren zou ik geloof ik wel voor een box kiezen. Wij hebben de box niet zoveel gebruikt, maar ons zoontje lag hier gewoon op een speelkleed. We hebben geen rondwandelende huisdieren.

Of kun je een stukje woonkamer afschermen met hekjes (er bestaan trapjehekje achtige dingen, die je door de woonkamer kunt zetten). Dat je zo de beesten en je kind bij elkaar vandaan houd?

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sluit me bij Deepfreeze aan.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hoi,

Wij hebben (nog steeds!) een box. Ook met een box is het trouwens niet verstandig om dieren alleen te laten met een hele kleine baby. Katten kunnen bijvoorbeeld op een kindje gaan liggen en daar helpt een box niet tegen.
    Pff, het is een moeilijke afweging hoor in jouw geval. Eten voor de tv vind ik ook niets.
    Een box kan ook voor een kleintje een lekker plekje voor zichzelf zijn.

5. ikke07

ikke07 Lid

Jan 19, 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een box is echt ideaal voor zo'n kleintje, maar wat cygnet al schrijft het is nog steeds niet verstandig om een kleintje alleen te laten met de dieren, al is het in een box. Je maakt wel een lekker plekje voor hem waar hij heerlijk ongestoord kan gaan spelen.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het hangt van je kindje af denk ik. Ties kan wel op de grond op een speelkleed liggen, maar één van de andere aug.mama's heeft zo'n druk kindje, als ze die op de grond legt ligt ze even later aan de andere kant van de kamer. (ze kan nog niet kruipen!) dus dan is een box echt een must!

ik gebruik de box best veel en vindt hem handig, wippertje is voor de rug idd niet zo goed.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je geen honden en katten had gehad, dan zou ik zeggen geen box is ook prima. Genoeg landen waar ze geen eens een box kennen en het maar al te vreemd vinden dat wij denken dat dat hoort :D!

Maar gezien de beesten, zou ik toch of idd een box nemen of met losse hekjes een gedeelte afschermen (maar neemt bijna even veel ruimte in als een box). Tja of de beesten niet meer in de woonkamer, maar dat lijkt me als je niet erg groot behuist bent geen optie.

Dus tja, gewoon voor de veiligheid van de kleine zou ik zeggen wel een box, of de kleine altijd als jij de kamer uit gaat mee nemen of in zijn eigen kamertje even in bed leggen als soort van box dan dus op dat moment.

8. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    je kan ook een kleine box kopen. wij hebben ook hele kleine woonkamer en hebben nu een box die extra smal is.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had m'n box niet kunnen missen hoor, dus zou dat zeker wel doen. En het feit dat je dat geen eethoek hebt en dus op de bank moet eten, wil toch niet perse zeggen dat je dan ook bij de tv moet eten? Die kan toch ook gewoon uit tijdens het eten, lijkt me zo? ;)

10. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Doe zoals mijn zwager deed: hij zaagde hem doormidden!

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden ook een kleine box, van 70 bij 80 geloof ik. Scheelde toch wel. Hij stond in zo'n loos hoekje tussen de 2 banken (die dan in L - vorm tegen elkaar stonden.
    Wij hadden ook een woonkamer van 17 vierkante meter.

12. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

Jan 27, 2010
    390
    171
    43
    wij hebben ook geen grote kamer maar wat ben ik blij geweest met die box! zeker toen Celyn nog kleiner was en net begon te lopen, kruipen en de telefoon ging/kwam iemand bij de deur/moest even koken enz gewoon een plek waar je kindje veilig even kan spelen, de box zal er deze keer dan ook zeker weer komen te staan

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Je zou ook een campingbedje als box kunnen gebruiken. Dat kun je opruimen wanneer je dat wilt.

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik bedenk me net, een voordeel van een box is ook dat het wat hoger ligt voor je kindje en dus niet op de tocht (als het over de vloer tocht) maar misschien tocht het niet bij jullie?
    Als je besluit géén box te nemen, kun je toch je kindje laten spelen op de grond (op een speelkleed) en hem in de wipstoel zetten als je naar de wc gaat/als de bel gaat/als je aan de telefoon bent? Dat is een paar keer per dag een paar minuten toch? Zodra je kindje een maand of zes is mag het langer in de wipstoel en evt. ook eventjes in de kinderstoel. Al zou ik dat niet zo snel al zonder toezicht doen. En is even in zijn bedje leggen geen optie? Als jullie zo klein wonen kan zijn kamertje/bedje toch niet ver weg zijn? En het is natuurlijk wel een veilige plek!
    Eettafel de deur uitdoen, tja.. je vindt het misschien ook prettig als je kindje later leert dat mensen aan een eettafel eten? Maargoed niet iedereen vindt dat belangrijk.
    Wat heb je voor bank(stel)? Wij hebben een andere bank, een kleine hoekbank, genomen in plaats van de 3+2 combinatie die we hadden. Nu past de box goed, anders was het héél erg krap geworden.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik had mijn box ook niet kunnen missen hoor. Onze jongste lag ook vele op de grond te spelen maar het was ook een eigen plekje voor de kleine als grote broer en zus rondrende in huis. Met honden zou ik zeker een box neerzetten, dat is dan ook wel zo veilig. Ook heb je dan af en toe je handen vrij straks als de kleine gaat kruipen en lopen als je even wat anders moet doen. Misschien de eettafel even ergens opslaan of d ebox erbij proppen., het is maar tijdelijk! Wij hebben best een grote huiskamer maar toen de box er weer in kwam had ik het gevoel van oh niet weer het si zo "vol" Ik denk dan ook dat je dat altijd hebt wnat het is gewoon een st ain d eweg maar wel een hele prettige!!

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik zou de box niet kunnen missen nu ze begint te tijgeren/kruipen etc. Kan haar op de grond geen seconde uit het oog verliezen en in de box zit ze veilig als ik even de kamer uit moet.

Misschien een campingbedje? Die kun je makkelijk inklappen en wegzetten als je hem niet nodig hebt.

17. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
  18. adi

adi Niet meer actief

Ik zou zeker een veilig plekje creëren voor je kindje, gezien je (meerdere) dieren hebt in huis.
    Misschien een moeilijke beslissing maar hoeveel ruimte creër je als je bijv. je aquarium wegdoet?
    Niet dat je moet kiezen tussen huisdieren en je kind, maar is misschien een optie dat je tijdelijk toch wat meer ruimte opgeeft voor je kindje. of inderdaad wat inklapbare meubels.

Heb je een zithoek of bank met stoel of zo? Kun je in dat hoekje (tussen banken) geen kleine box kwijt?

Wij gaan straks ook 3 eetkamerstoelen weg doen en daar in plaats 3 kinderstoelen neerzetten. Wordt ook geen gezicht, een eettafel met 3 eetstoelen en 3 kinderstoelen, maar kan me op dit moment niet schelen. Vind het belangrijker dat we gezellig met kinderen aan tafel kunnen zitten straks.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik zou hem niet kunnen missen.
    Mijn dochter vind het geweldig in dat ding.
    Ik heb dan wel geen huisdieren dus opzich zou ze ook op een speelkleed kunnen maar ik vind het zelf niet altijd prettig aangezien ik ook wel eens stofzuig als zij beneden is.

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Een box kun je overigens ook gewoon zelf op wieltjes zetten, die wieltjes zijn gewoon te koop bij de bouwmarkt. Je hoeft er dus geen speciale box voor aan te schaffen. En naast opklaptafeltjes zijn er ook tweepersoonstafeltjes te koop (o.a. bij Ikea), misschien is dat een optie? En dan straks voor je kindje wel een kinderstoel met blad kopen, anders heb je niet voldoende tafelblad ;)
    Off-topic @ Adi: wat groeit jouw drieling geweldig goed zeg!

Share This Page