Navel

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door NikkiF, 20 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    De navelstreng van Thijs was al redelijk snel afgevallen. Er bleef nog een klein korstje over, dat moest nog genezen. Vanochtend zag ik dat zijn naveltje een beetje gebloed had. Er zit nu een korstje op van bloed zal ik maar zeggen.

    Kan dit kwaad ? En hoe en waarmee kan ik zijn navel deze dagen een beetje extra verzorgen ?

    Bedankt !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  2. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Gelukkig gaat het nu al een stuk beter met de navel. Ik heb er Bepanten op gedaan, het geneest nu heel goed.

    Andere tips zijn natuurlijk nog steeds welkom !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

    Gelukkig gaat het goed. Bepanthen is idd. voor veel kwaaltjes te gebruiken, waaronder een navel.
    Houd goed in de gaten dat het naveltje niet gaat ontsteken. Dit zie je aan roodheid, pussig troep en het kan dan gaan stinken. Als dat gebeurt moet je de verloskundige of Cb inlichten. Laat het korstje ook zitten. Als je het eraf gaat halen, krijg je weer een open wondje. Goed laten drogen aan de lucht. Als het naveltje nu mooi droog is en er goed uit ziet zou ik de bepanthen ook weer achterwege laten.

    Ilja
     
  4. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Ilja !

    Bedankt voor je antwoord ! Zijn naveltje ziet er gelukkig niet ontstoken uit. Bij iedere schone luier verzorg ik het met een beetje zalf. Dat zal ik inderdaad achterwegen gaan laten nu dat niet meer zo nodig is.

    Nog een andere vraag. Hoe kun je warmteuitslag een beetje tegengaan ? Thijs heeft soms rode vlekjes op zijn kin, met een wit puntje erin. Met name als hij pas uit bed is zijn ze te zien. Ze trekken gelukkig snel weer weg.

    Alvast bedankt voor je antwoord !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Waarschijnlijk is dat op z'n kin geen warmte uitslag maar zijn het pukkeltjes t.g.v jouw hormonen. Door de bevalling en door bv krijgen baby's een stoot aan hormonen binnen en dat uit zich o.a in deze pukkeltjes. (rode vlekjes met een wit puntje)
    Is dus onschuldig en gaat vanzelf weer weg. Houd er rekening mee dat die pukkeltjes zich ook nog kunnen uitbreiden.

    Ilja
     
  6. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Ilja !

    Hartelijk bedankt voor de informatie ! Gelukkig heeft hij er niet al te veel last van !

    De navel gaat nu prima ! Ook zonder Bepanthen !

    Bedankt !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat fijn om te horen dat het goed gaat.

    Ilja
     
  8. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bedankt voor je snelle en goede advies ! Fijn dat we bij je terecht kunnen !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Leuk om te horen NikkiF.
    Ik mag aannemen dat met Thijs alles goed gaat?

    Ilja
     
  10. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Ilja !

    Ja, zijn navel is nu helemaal genezen. Gelukkig maar !

    Sinds vandaag heeft hij meer last van uitslag. Het is alleen in zijn gezichtje en vooral recht boven zijn neus. Het ziet rood uit en er zitten pukkeltjes in als puistjes. Sommigen met wit puntje, anderen alleen een bultje. Zoals je al schreef waarschijnlijk door mijn hormonen. Is er niet iets wat we er tegen kunnen doen ? Een soort zalf kopen die helpt ? Het is zo zielig voor hem, die vervelende pukkeltjes.

    Bedankt voor je antwoord !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

    Fijn dat de navel goed genezen is. Wat betreft de pukkeltjes---->als het inderdaad uitslag van jouw hormonen zijn dan moet Thijs er weinig tot geen last van hebben. Kwa aanzicht is het niet zo leuk, maar het trekt echt vanzelf weer weg. Kan best weken tot maanden aanhouden bij het geven van bv. Mijn advies is om er niets op te smeren.

    Ilja
     
  12. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Ilja !

    Bedankt voor je antwoord. Het komt en het gaat weer, die uitslag. Ik heb ook niet het idee dat hij er last van heeft. Zijn temperatuur is ook prima in orde, dus hij is er ook niet ziek van. Dat is het belangrijkste. Het is vandaag weer minder dan gisteren.

    We hebben er inderdaad nog niets opgesmeerd. Puur natuur is het beste als het niet echt noodzakelijk is dingetjes te smeren, toch ?

    Hij is in ieder geval een vrolijk en mooi manneke, ondanks deze paar pukkeltjes ! Zo bijzonder allemaal, zo'n klein mensje waar je zo veel van houdt ! Super !

    Bedankt weer !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een rijkdom he! Geniet er maar lekker van. Met of zonder pukkeltjes.

    Ilja
     
  14. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Ilja !

    Even nog een vraagje. Ik verschoonde Thijs net en merkte op dat zijn balletjes wat gezwollen zijn. Normaal heeft hij dat nooit. Heeft dit ook met hormonen te maken of moet ik de huisarts raadplegen ?

    Bedankt alweer !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik weet niet waardoor het komt. Maar als de zwelling blijft, of dat je er andere symptomen (bijvb roodheid) bij ziet zou ik zeker de HA even raadplegen.

    Ilja
     
  16. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb het een half uurtje later nog eens bekeken. Toen was alles weer normaal. Nu gelukkig nog steeds.

    Groetjes,
    Nikki F
     
  17. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Ilja,

    Ik was gisteren bij de HA voor mezelf en heb Thijs meegenomen. Ik had het gevraagd van de balletjes, of dat normaal is en hij zei van wel. Het zou met druk zetten te maken hebben.

    Het gezichtje van Thijs is een stuk beter nu ! Alleen nog wat pukkeltjes op zijn wangen ! Gelukkig, we zijn er heel blij mee. Ik merk nu wel dat zijn huidje een beetje droog wordt, maar durf niet zomaar alles erop te smeren. Wat kun jij aanraden voor creme ?

    Bedankt !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  18. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

    Ik zou niet gelijk iets op het droge huidje smeren. Vaak wordt van smeren de huid nog droger. Wat je zou kunnen doen is na het wassen (eventueel een olie in het badje gebruiken) een olie smeren wat lekker in z'n huidje kan trekken.

    Ilja
     
  19. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Ilja,

    We wassen Thijs met Balneum Hermal licht vettend. Is die olie daar ook geschikt voor ? Ik ben blij, er zitten alleen nog maar een paar pukkeltjes op zijn wangen. Iedere keer kwamen ze op een andere plek terug, nu zijn alle plekjes aan de beurt geweest. Hij heeft geen lidtekens ervan want we zijn er vanaf gebleven. Hopen dat het nu wegblijft als zijn wangetjes ook weer vrij zijn !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  20. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voor de droge huid heb je echt vette olieen. Balneum is idd ook vettig, maar ik weet niet hoe die op een teer babyhuidje werkt. Als jullie er een goed gevoel bij hebben is het goed.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina