Hoi hoi, Heeft iemand van jullie meegemaakt, dat bij het bloedprikken (1e keer) de glucose te hoog was. Ik was niet nuchter tijdens prikken... Misschien heel stom, maar wist het niet. Moet dus nog een keer! Iemand dit ook meegemaakt en wat kunnen de gevolgen zijn!
Eerlijk gezegt denk ik dat het te hoog was omdat je niet nuchter was zoals je zelf zegt. Ik zou dus echt de 2e afwachten en je zal zien dat ie normaal is
Ik moest van de week prikken. Er werd wel gezegd dat ik nuchter moest zijn de eerste keer. Dat was ik ook. Ik moest om 11 uur terug komen na het ontbijt en om 15 uur na de lunch. Mijn suiker was te hoog. Moet nu 2 weken suikerloos eten en dan weer prikken. Ik heb hierover een topic onder gezondheid gezet. Hier heeft Inky nog wat handige info gegeven.
2 uur na je ontbijt moet je suiker weer normaal zijn en niet boven de 8 idd. Nuchter tussen 4 en 5. Alleen suikerloos helpt niet want het gaat om alle koolydraten en die zitten in heeeel veel voedingsmiddelen, je brood, aardappelen, pasta, pizza. Groente en vlees is minimaal aan koolydraten maar fruit zit wel weer in. Helaas heb je koolydraten nodig dus moet je een dieet hebben waar je je aan moet houden zodat je niet teveel koolydraten binnenkrijgt.
Weet niet precies hoe hoog de uitslag was, maar had een uur ervoor gegeten ongeveer. Ga volgende week nog wel een keer, dan nuchter en dan wachten we het af.... Bedankt voor jullie reacties!