opgezette pijnlijke buik na plaatsen mirena

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Loutje83, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loutje83

Loutje83 Actief lid

Dec 11, 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Goedendag,
    Ik heb 12 weken na de bevallen de mirena spiraal laten zetten bij mijn gynaecoloog. Ik moet er wel bij zeggen dat ik na de bevalling (dmv Keizersnede) tot aan de mirena de pil heb gebruikt. Maar dat maakte volgens mijn gynaecoloog niks uit. Kon gewoon gezet worden dit ging ook allemaal goed. Nu heb ik alleen (is nu 4 weken geleden na het zetten van de mirena) last van een erg opgezette en pijnlijke (als ik er in druk)onderbuik ongeveer boven mijn navel. Ik vind het echt dat mijn buik opgezwollen is kunt het ook duidelijk zien. Ook heb ik na het zetten van de mirena 4 dagen gevloeid en daarna dus totaal niet meer. Mijn vraag is komt dat eventueel door de mirena gaat dit over of moet ik mij nu zorgen maken?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Na het plaatsen van een spiraaltje kan je wat last hebben van je buik. Het is toch iets lichaamsvreemd. Je kan de eerste periode ong 3 maanden last hebben van onregelmatig bloedverlies maar dit gaat wel weer over. Indien je pijn blijft houden, koorts krijgt of ruim gaat vloeien neem dan contact op met je huisarts.

Imke

Share This Page