Ons zoontje heeft iedere dag wel een keer dat hij als hij in bed ligt, gaat jengelen. Dit is echt jengelen, dus niet huilen. Hij houdt dit zo wel een uur vol voordat hij in slaap valt. Wij zitten een beetje in dubio wat we dan moeten doen. Er heen, maar dan gaat hij vaak wel huilen. Of laten doen in de hoop dat hij in slaap valt.... Het is heel vaak een afwisseling van een jengel, stil, jengel, stil....en dit houdt hij dan erg lang vol... Wat zouden jullie doen? Wij zijn overigens niet van het laten huilen heel lang (soms wel 10 minuutjes om in slaap te komen) maar dit is geen huilen...
heeft mijn dochter ook soms. ik luister dan naar wat voor jengel het is, doe ik ook met het huilen (ik kan het laten huilen ook niet) soms even erheen als ze haar speen kwijt is of verkeerd om heeft, ze krijgt m nog niet altijd weer terug gedraaid, vaak is het dan opgelost maar ze gaat ook wel eens een tijd door af en aan jengelen/stil. ik laat haar dan, ze heeft het schijnbaar nodig om even in zichzelf beklag te doen.
Als het bij jengelen blijft en hij gaat wel huilen als je heengaat, zou ik niet heengaan. Je zoontje is een goede maand. Misschien is hij het wel even nodig om alle opgedane prikkels te verwerken.
Mischien moet ik dit niet adviseren.. Maar goed.. Gebruik je al een speentje? Onze zoon doet het ook.. En vooral ook maaien met zn armen enzo waardoor ie dus niet in slaap komt.. Een speentje is hier echt de oplossing! Zodra ie erin zit is ie helemaal rustig Maar zelfs dan jengelt ie wel eens hoor.. Maar zolang het bij jengelen blijft wn geen huilen is zou ik t lekker laten gaan En idd wat al werd gezegd als ie gaat huilen als ie jullie ziet, zou ik er niet naartoe gaan.. Weet niet of je zoontje ook maait met zn armen? Anders zou je zn armen onder de deken kunnen stoppen als je hem in bed legt.. Doe ik ook altijd en snachts baker ik m in met wen hydrofiel doek.. Voor zijn en onze nachtrust!
Lucas is idd met zijn handjes ook onrustig. We hebben hem in een puckababy liggen. Een speentje gebruiken we soms, maar omdat hij in die puck ligt, valt de speen er meer uit dan dat hij in zijn mondje blijft. Verder willen we Lucas niet aanwennen om met een speen in slaap te vallen, dan kunnen we er over een tijdje vaak uit 's nachts ben ik bang om zijn speen weer in zijn mond te doen. Een aangezien hij dus in die puck ligt is dat niet handig. Dus voordat hij gaat slapen krijgt hij altijd even het speentje. Dan leg ik hem wakker in zijn bedje en blijf ik er even bij tot hij lekker rustig wordt. Dan haal ik voorzichtig de speen eruit een valt hij zelf in slaap. Soms gaat hij dan weer huilen, maar dan is hij altijd binnen 10 minuten wel stil. Zelf denk ik ook wel dat het met prikkels te maken heeft, maar omdat het soms een uur duurt wordt ik daar dan onzeker van omdat ik graag wil dat hij goed slaapt (maar ja, hij rust dan wel in zijn bedje denk ik)
Ooow okee hij ligt dus al 'vast' met zn handjes En de speen.. Tsjaa je moet natuurlijkndoen waar je je goed bij voelt! Maar mijn ervaring, al is natuurlijk elk kind anders... Ik geef hem zn speen als ie naar bed gaat... Hij valt in slaap en de speen valt er na een tijdje anzelf uit als ie in diepe slaap gaat... En hij slaapt gewoon door... Krijgt rond 3.15/3.30 een voedig... En gaat zonder speen terug naar bed... Want hij is dan nog/weer half aan t slapen... Dus hier is het meestal echt voor het begin van de nacht zeg maar... Wij zijn er eerst ook 100x uit geweest snachts voor die ***speen haha Maar scheelt alweer dat ie m nu iets minder krijgt als eerst snachts.. En daarbij leert ie elke keer beetje beter in zn mond houden.. Eerst paar dagen met dat ding was nog beetje lastig voor m haha maar goed toen was ie 5 dagen oud ofzo... Tsjaa ik zou zeggen.. Probeer het eens 1a2 nachtjes.... Wie niet waagt... En snap wel dat je er wat onzeker van kan worden hoor.. Maarja dat gejengel hoort erbij denk k dan maar... Bentley ligt nu ook al 3 kwartier te jengelen... En dan weer ff stil.. Maar normaal begint de dag pas 9.30/9.45 dus wil m er nog niet uithalen... En zolang ie niet echt huilt zal t wl goed wezen toch...
Hij had het net ook weer. Ben ik na het strijken naar binnen gelopen, omdat ik zoiets had van ik ga even kijken, ligt hij super vast te slapen! Hij jengelt dus in xijn slaap....dat heb ik nog nooit gezien!
Jengelen in de slaap kan, doet de kleinw hier ook wel eens, dan denk ik hij is wakker en ga ik kijken, ligt ie nog gewoon lekker te slapen... Hier ook ooit korte huiltjes met lange pauzes, en dan slaapt ie dus ook gewoon. Zal wel iets aan het verwerken/dromen zijn.
Ons zoontje heeft het overdag ook "nodig" om zich in slaap te jengelen. Zodra het echt overgaat in huilen, dan gaan we even naar hem toe en stellen we hem gerust en blijven we bij hem tot hij slaapt, maar dit komt momenteel nog heel zelden voor. Het in slaap jengelen duurt bij Levi zo'n 10 a 15 min, daarna valt hij als een blok in slaap. Wij laten hem dan ook jengelen, omdat hij dit nodig heeft om in slaap te kunnen vallen. Na de laatste avond fles valt hij wel direct als een blok in slaap.
Ik vroeg het me ook af... ik ben zoals veel moeders tegen het laten uithuilen, maar dochter jengelt sinds een paar dagen, zeuren, dreinen. Als ik binnenkom is het stil en lachen, maar ook gapen. Wilde zojuist een topic openen over jengelen, omdat mijn gevoel bij dit zegt: laat maar gaan. Ze ligt nu een kleine 20 min. te jengelen, met pauze's. Elke keer als ik denk dat ze slaapt, hoor ik haar weer. Ze vindt zichzelf heeeel zielig nu. Doe waar je je goed bij voelt, je kent je eigen kind het best!
Hier doet dochter dat nog steeds wel eens.. ik laat haar maar gewoon want zodra ik naar haar toe ga gaat ze huilen en dus helemaal niet meer slapen.. het wordt wel minder nu ze wat ouder wordt..
ik zou puckababy echt gaan afbouwen. Mijn zoontjes slapen beide op hun zij vanaf dat ze 1 zijn, met hun handjes bij hun gezicht. het is natuurlijk niet fijn als je als kind niet kan liggen zoals je graag wilt liggen. En ik zou dan wel eens speentje proberen. Ik denk echt dat hij in die zak zijn draai niet kan vinden. Succes!!
Mijn zoontje ligt ook graag met zijn handjes bij zijn gezicht maar we hebben het zonder puck geprobeerd en dat werkte echt niet. Zelfs in het ziekenhuis hebben ze hem een puck aangedaan. Hij maait en slaat alles van zich af, en slaat zichzelf wakker. Als hij eenmaal slaapt ligt hij heerlijk. En hij sabbelt op zijn knuistjes gewoon door de stof heen maar dat is oke want dat staat ook in de beschrijving van de puck dat dat geen probleem is.