Een wonder: Na 6 maanden weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by loes88, Jun 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loes88

loes88 Actief lid

Mar 14, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Een half jaar geleden ben ik bevallen van een mooie zoon. Nu ben ik er gisterenavond achter gekomen dat ik weer zwanger ben, totaal onverwacht.
    De eerste is gekomen na de MMM en meerdere miskramen, dus dit hadden we absoluut niet verwacht. We hebben serieus maar 1 keer gemeenschap gehad zonder voorbehoedsmiddelen... Dat kan dus al genoeg zijn.
    Ondanks dat het onwijs schrikken was, hebben we er wel veel zin in en is het kindje uiteraard welkom.

Mijn vraag aan jullie: Wie heeft er twee kindjes kort op elkaar gekregen en hoe ga je daarmee om? Hebben jullie nog tips etc.

Bedankt!

Lieve groetjes!

2. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Hier nog zwanger van de eerste, maar wil je toch even van harte feliciteren met dit mooie cadeautje!

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik voel me vaak een beetje schuldig tegenover mijn dochter die is wel al 1 trouwens.
    Maar ik ben goed ziek net als bij mijn dochter tot de 16de week.
    Nou voel ik me dus vaak schuldig tegenover haar dat mama nu even nietzoveel kan!
    Maar mocht jij je ook zo gaan voelen weet dan dat je ook echt aan jezelf moet denken afentoe, zeker als je moe bent enzo.

En gefeliciteerd he!:D

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Gefeliciteerd!!

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hoi Loes :)

Ik ben 5.5 maand geleden bevallen van ons zoontje en ben inmiddels ook ruim 7 weken zwanger van de tweede.

Voor ons wat het ook een totale verrassing want ik kwam er pas 2 weken geleden achter! :$
    Wij wilden in principe ook graag een tweede maar niet zo snel........
    Maar uiteraard is dit kindje meer dan welkom en verheugen wij ons er nu ook al op!

Gaat zeker zwaar worden maar heeft ook voordelen: de kindjes kunnen straks samen spelen en je kan overdag nog tenminste 1x zelf bijdutten omdat de oudste dan ook nog een middagslaapje doet! :D

6. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

May 2, 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Gefeliciteerd!!

7. loes88

loes88 Actief lid

Mar 14, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Lief!

Ik heb me tijdens de zwangerschap van mijn zoon heel goed gevoeld en hoop dat me dat nu weer gegund is.

Wat leuk om te lezen dat er nog iemand is in dezelfde positie en wat je zegt, de middagdutjes kunnen we gewoon mee doen.. Jij ook gefeliciteerd! Voel jij je goed?

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Mwah, voel me niet super moet ik eerlijk zeggen.
    Ben sneller moe en sneller misselijk als bij de eerste.
    Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je hormonen e.d. nog niet helemaal in balans zijn en dan de volgende zwangerschap zich alweer aandient. :)

Ga het nu wel een stuk rustiger aandoen als ik mijn eerste zwangerschap! ;)

9. loes88

loes88 Actief lid

Mar 14, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer Kitty! Ik hoop voor je dat je je snel beter zult voelen.
    Hebben jullie het al verteld aan mensen in jullie omgeving? Heel stom en waarschijnlijk onnodig maar ik ben best een beetje angstig voor de reacties.

Hoe gaan jullie het doen wat betreft de praktische zaken zoals een tweede kamertje en kinderwagen?

Heb je al een echo gehad?

Wat een vragen he? Haha

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    Gefeliciteerd!!

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Mijn familieleden weten het wel, en sommige vriendinnen. :)
    En ik heb de eerste maanden juist rond lopen bazuinen dat ik voorlopig écht geen tweede wilde hahaha!

Wat betreft slapen: wij hebben een huis met 4 (kleine) slaapkamers dus we gaan nu een tweede kamertje opnieuw inrichten als babykamer.
    Ik kan gelukkig veel spullen (incl babykamer) overnemen van een collega dus daar hebben we echt wel mee geboft!

Verder gaan we een duowagen aanschaffen en die schijnen niet zo heel duur te zijn. Heb al een redelijke gezien bij de Babydump voor 130 euro en anders even op MP zoeken. ;)

Echos heb ik ook al gehad!
    Ik heb een geweldige VK-praktijk die bij elke controle (zomaar) echos maken dus dat is echt super! :)

12. Storm

Storm Niet meer actief

Allereerst natuurlijk ontzettend gefeliciteerd met dit wondertje. Het kan best pittig worden, maar ga er vooral van genieten!!

Hier schelen de eerste 2 20 maanden, dus wel iets meer. We verwachten de derde begin augustus. Dan is de jongste iets meer dan 14 maanden. Wij hebben alles natuurlijk al in de duostand.
    We hebben destijds voor de oudste een extra ledikantje gekocht bij de IKEA en verder de kamer ingericht als peuterkamer. Die kamer gaan de beide jongens nu delen en nummer drie gaat naar de babykamer.

Een duowagen is echt ideaal. En die zijn er in allerlei prijsklasses en varianten, net wat je zelf wilt. En op MP staan een heleboel, soms echt voor een koopje.

Ennuh, reacties hier op zwangerschap nr drie die zich ook veel sneller dan verwacht aankondigde waren ook erg leuk. Wel reacties, goh, wat snel achter elkaar! Maar boeit mij dat. Ik ben er gelukkig mee dat het zo maar allemaal mocht gebeuren.

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Via mmm tweeling, toen zij 8 mnd waren kwam ik erachter spontaan zwanger te zijn door de pil heen van nr 3... Zij kan nu elk moment geboren worden, hier dus 3 kids in 16 mnd!

14. loes88

loes88 Actief lid

Mar 14, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kitty: Wat een top verloskundigepraktijk zeg!

Wat fijn die reacties! Het stelt mij eerlijk gezegd wel gerust.

Het is inderdaad zo, mensen hebben altijd wel een mening dus wij gaan er gewoon van genieten! (Al zal ik het stiekem wel spannend vinden om het 'openbaar' te gaan maken als alles goed is)

We denken er inderdaad aan om een duo wagen aan te schaffen zodat we makkelijk met de twee ukken op stap kunnen.

Alle tips zijn welkom!

15. Faye80

Faye80 Actief lid

Apr 13, 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey Loes88,
    Van harte gefeliciteerd meid! na de eerste schrik is het best leuk toch, te bedenken dat je kindjes qua leeftijd lekker dicht op elkaar zitten!
    Ik ben nu bijna 7 maandjes zwanger van de 2e en heb een zoontje van bijna 10 maanden, ook alweer supersnel zwanger dus!! Vond het ook best even schrikken hoor in het begin, was ook niet echt gepland. En ik kwam dus gewoon zwanger terug van mijn zwangerschapsverlof en daar was mijn baas niet zo blij mee, haha. In het begin ook erg misselijk geweest tot 12 weken en dat vond ik best zwaar met zo'n kleintje erbij maar we hebben het overleefd en er zullen nog wel meer zware tijden aanbreken, haha. Mijn zoontje is nu erg met tandjes bezig dus veel gebroken nachten in combinatie met alle hormonen en zwangerschaps moeheid en ook nog werken is soms wel wat zwaar en je moet er een hoop andere dingen voor laten. Maar al met al moet ik zeggen dat ik een hoop steun om mij heen heb. Mensen reageren altijd leuk als ze zien dat ik weer zwanger ben en om de verbaasde blikken en reakties hebben mijn vriend en ik vaak dubbel gelegen van het lachen. Wij gaan ook een 2e babykamertje maken. En ook schaffen we een duo wagen aan. Mijn enkele wagen houdt ik ook nog gewoon voor als ik er met 1 kindje op uit ga of als er 1 te logeren gaat. Hoe het straks allemaal zal zijn is voor mij ook nog een verrassing maar komt tijd, komt raad zeg ik altijd maar. Hoeveel weken ben je nu zwanger?

16. loes88

loes88 Actief lid

Mar 14, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Jij ook van harte gefeliciteerd!

Het is inderdaad wel handig om de enkele kinderwagen te behouden voor wanneer er 1 van de twee mee gaat.

Ik denk dat ik nu zo'n 5 weken zwanger ben. Over 1,5 week een echo en dan zullen we het zeker weten. Spannend!

Ben jij al bijna met verlof?

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

Er is hier toevallig een topic van iemand die haar jongste negen weken oud is en ze is alweer zwanger......!

Nog recent topic, dus kan je zo terugvinden denk ik.

18. CC84

CC84 Lid

Dec 27, 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai hai,

Allereerst Gefeliciteerd!

Ik ben vorig jaar juni bevallen van een geweldige zoon en ben nu bijna 30 weken zwanger. Dus bijna hetzelfde leeftijdsverschil als bij jou. De kinderen zullen 14 maanden schelen. Gelukkig verloopt deze zwangerschap goed en weinig klachten.
    Wat ik wel merk is dat ik niet zo gauw ff kan gaan liggen. Want die kleine vraagt ook aandacht(en zn goed recht ook ;)) ik probeer op mn vrije dagen wel een middagdutje te doen als de kleine ligt te slapen. Verder hebben wij ook een duowagen aangeschaft . Geniet van je zwangerschap en niet te vergeten geniet ook van de ontwikkeling van je kleine, het eerste jaar vliegt echt voorbij.

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier schelen mijn 2e en 3e 16 mnd. De 2e was 7 mnd toen ik zwanger werd.
    In de 1e instantie een grote schok, maar al snel daarna vonden we het toch ook wel erg leuk.
    De babykamer was nog volop in gebruik, dus ik heb vanaf MP een ledikantje en een kast gekocht, zodat de 2e dat kon gaan gebruiken.
    Een duowagen had ik al gekocht toen ik zwanger was van de 2e.

Na de geboorte vond ik het best een pittige tijd. Mijn 2e liep nog niet, dus ik moest extra veel tillen. Omdat onze huiskamer groot genoeg was heb ik ook een extra box neergezet. Die kon ik lenen van mijn schoonzus. Dat vond ik wel erg handig.
    Mijn oudste was net 3 jr toen de 3e geboren werd, dus ik had m'n handen vol aan hen, maar 't was ook wel een erg leuke tijd!

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Mijn dochter was ook 6 maanden toen ik weer zwanger raakte. Mijn kinderen schelen dus 14 maanden (dochter van 23/4 zoontje van 27/6). Vooral de beginperiode was erg pittig, maar ik moet zeggen dat dat voornamelijk kwam omdat mijn zoontje toen nog erg veel huilde. Inmiddels is mijn zoontje bijna 1 en is het zo ontzettend leuk om ze samen te zien :D. Ze zijn echt gek op elkaar! Natuurlijk ben ik nog steeds hartstikke druk op de dagen dat ik met ze samen thuis ben en kan ik er echt van genieten als ze allebei liggen te slapen ;), maar als ze dan zo lief met elkaar spelen en samen grapjes maken (kiekeboe bijvoorbeeld) en elkaar aan het lachen maken, dan geniet ik pas echt!

Dus al met al kan ik wel zeggen dat je een superdrukke en -pittige periode tegemoet zal gaan, maar dat de zware momenten echt in het niet zullen vallen met al die geweldige momenten die je met ze mee zal gaan maken!

Oh ja, 1 kleine tip -> Probeer echt bewust van deze zwangerschap te genieten. Bij mij is dat er een beetje bij ingeschoten omdat ik natuurlijk ook nog heel druk was met mijn dochter en ik heb er wel een klein beetje spijt van dat ik niet net wat meer van de zwangerschap heb genoten.

Share This Page