navelbandjes nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annemarie76, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zeg alleen maar hoe het ons geleerd is door de kraamverzorgster. En dat werkte prima. Het is allemaal zo'n zacht materiaal dat die kleine daar verder geen last van heeft hoor.
    Anyway... ieder voor zich moet gewoon bekijken of ie dat wat vind die navelbandjes.

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Dat plakken aan de luier valt wel mee hoor, heb het nog nooit meegemaakt dat het vast zat. En wij adviseren de mensen om niet elke dag het badje te doen. Water droogt uit. Soms om de mensen het te leren doen we het wel elke dag, maar de voorkeur laat ik over aan de kraamgezinnen wat ze willen. Vooral als ik zie dat kinderen al een droog huidje hebben doe ik ze niet leke dag in bad.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is ofzo? Ik zeg alleen dat dat mij niet lekker lijkt zitten met een vraagteken omdat ik het niet zeker weet. Jij heb er ervaring mee en zegt dus dat ze er geen last van hebben. Oke, dan weet ik dat!

En idd iedereen mag zelf weten of ie ze wel of niet gebruikt, gelukkig maar ;)! Als we allemaal alles hetzelfde moesten doen werd het ook een saaie bedoeling ;)!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik werk ook als kraamverzorgende en wij gebruiken ze ook nooit meer.
    Ook geen gaasje of alcohol, behalve even aanstippen als het erg vochtig/viezig is.
    In bad doe ik meestal om de dag in de kraamweek maar hangt ook af van wat het gezin wil.

5. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn kraamburo heeft me verteld dat ze ook geen navel verbandjes meer doen.
    en ook geen gaasjes.

het is het beste als het aan de "lucht" droogt.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zat het dus telkens wel helemaal vastgeplakt aan de luier... en ging het dus telkens weer open. In de kraamweek is Eva elke dag in bad geweest en daarna was haar navelstompje er al af. Toen ging ze om de dag in bad.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    op zich klinken ze wel handig, die bandjes. met zo'n gaasje alleen, dat gaat toch schuiven, lijkt me? (of niet? heb er natuurlijk nog geen ervaring mee).

ik vraag het wel bij de intake vd kraamzorg. kan ik ze altijd daarna nog halen. Hema heeft ze ook, toch?

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had ze wel gekocht. zijn voor Levi niet gebruikt maar wel voor mij. Had zo'n giga stuwing dat mijn kraamverzorgster met de navelbandjes en hydrofiele handoeken een steun bh gemaakt.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo'n gaasje vouw je in de lengte en dan draai je 'm om de navel heen en dan het uiteinde door het ringetje van het navelklemmetje. Bleef netjes zitten.

Kaatje, ik had ook flinke stuwing, maar heb gewoon m'n voedingsbh's aangehad. Dat gaf genoeg steun.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    @bolbuikje, hoe je het schreef leek het meer een conclusie dan een open vraag. Daar reageerde ik op. Met internet weet je nooit precies hoe iets bedoelt is helaas...

11. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb ze gehad maar nooit gebruikt.

De kraamverzorgster vertelde mij ook dat het tegenwoordig moest droge aan de lucht

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben ze ook niet gebruikt en ook niet gekocht.
    Gewoon laten drogen aan de lucht.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb lang moeten zoeken inderdaad ik heb ze uiteindelijk gevonden en ga ze ook gebruiken. ik heb al zoveel verschillende dingen gehoord over allerlei dingen en veel nieuwerwetse dingen vind ik zelf maar raar. dit is mijn derde kindje en ik heb bij de andere 2 het bandje ook gebruikt en het beviel me prima. ik zie geen reden het nu anders te doen. ik voel het als een soort van beschermlaagje tot het stompje genezen is. een gaasje gaat in mijn ogen eerder in de wond plakken.jammergenoeg heb ik de "ouderwetse overslaghempjes" nergens meer kunnen vinden. die vond ik ideaal over dat bandje heen voor de eerte paar weken. nu word het dus meteen een rompertje. maar uiteraard moet iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

14. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Bij ons staan de bandjes wel op de lijst, maar bij de intake van de kraamzorg gaf de intaker aan dat ze niet meer gebruikt worden. Dus we hebben ze niet in huis.

Deel Deze Pagina