Bijna 4 week na de bevalling heb ik toch nog de nodige ongemakken lichamelijk gezien. De laatste weken van de zwangerschap hield ik veel vocht vast en dat is nu dus de reden van een carpaal tunnel syndroom. Dat houd in dat ik nog vocht in mijn pols heb wat misschien nog weg kan trekken, maar naar mijn gevoel alleen maar erger is geworden. ,s Nachts kan ik Lynn niet zelf meer uit haar bedje halen omdat mijn polsen niet mee werken en ik bang ben dat ik haar niet kan houden. Overdag kan ik haar wel tillen, alleen heb ik in mijn rechterhand in mijn vingertoppen bijna geen gevoel meer, dus bij alles wat ik doe moet ik kijken of het goed gaat want voelen doe ik het niet. Helaas moet ik nu voor de 3e keer met mijn hechtingen heen om er weer 1 te laten verwijderen die niet oplossen maar wel voor ongemak zorgen, hopelijk is dit de laatste. Vrijdag moet ik hier weer mee naar de huisarts, ws krijg ik voor mijn pols eerst een brace voor versteviging van mijn polsen (moet ik door verwezen worden) en de hechting wordt vrijdag ook verwijderd (waar ik enorm weer tegen op zie) Als ik mijn meisje zie heb ik absoluut niets te klagen hoor, en ik zou het ook zo over doen voor haar, maar voor nu heb ik er helaas wel hinder van helemaal met tillen, want het liefst zou je alles weer gewoon kunnen doen!! Over het carpaal tunnel syndroom hebben meer dit mee gemaakt na de zwangerschap en zijn jullie er aan geholpen en hoe is dat verder verlopen?? Groetjes Carry
Hoi Carry, vervelend dat je toch wat ongemakken hebt, ondanks dat je natuurlijk hartstikke blij bent met je meisje! Jouw verhaal is heel herkenbaar, hoewel ik Milan nog wel steeds kan tillen. Ik merk dat in mijn rechterhand sommige vingers gevoelloos zijn en 's nachts wordt ik vaak wakker met tintelingen en een slaapgevoel in mijn hand. Had er eigenlijk geen aandacht aan geschonken, maar nu ik jouw verhaal lees moet ik misschien toch maar even langs de huisarts. Verder heb ik eigenlijk nergens last van, meteen na de bevalling eigenlijk al. Ik heb gisteren ook al weer gesport, lekker om weer wat te doen.
Sporten lijkt mij ook wel weer wat, maar ik moet eerst binnen kort langs de fysiotherapeut om te kijken wat ik wel of niet mag doen (aangezien ik bekkeninstabiliteit had) Zij geeft me eerst wat oefeningen mee en als dat goed gaat zal ik vast wel weer wat mogen doen. Gelukkig heb ik daar helemaal geen last meer van, dus dat gaat de goede kant op! Fijn om te lezen dat het verder zo goed met jou en met Milan gaat!!! Grappig hoe snel je went aan zo,n mooi klein nieuw mensje he!! Wij hebben op zich ook helemaal onze draai weer gevonden en genieten zooo ontzettend!! Groetjes Carry
Hi Carry! Vervelende kwaaltjes, inderdaad. Kanme voorstellen dat het erg vervelend is... Ik heb zelf (al van lang voor mijn zs) last van het carpaal tunnelsyndroom. Heb hier ook een brace voor. Eens in de zoveeltijd draag ik die omdat ik gewoon erg veel last heb. Ik heb het geluk dat het dan na verloop van tijd weer wegtrekt en de pech dat het na een poos weer terug komt. Gelukkig heb ik er sinds mijn zs geen last meer van! Fijn dat alles verder goed gaat met je!
Dus het kan ook nog weer weg trekken en weer terug komen?? Dan kan je er dus niet veel van op aan! Grappig dat het juist bij jou in de zwangerschap weg trekt, ik hoop voor je dat het ook weg blijft, want met zo,n kleintje is dat toch wel heeeel erg onhandig. Morgen vroeg ga ik eerst naar de huisarts, kijken wat hij zegt! En morgen een vervelende hechting weg, daar zie ik zoooooooooooooo tegn op. Ben je eigelijk zo blij dat het meeste nu wel voorbij is en dan moeten ze nog een keer wat beneden doen, ben echt een beetje bang er voor geworden. Hopen dat het daarna echt klaar is!! Groetjes Carry
Hoi Carry, Ikzelf ken de symptomen van carpaal tunnelsyndroom helaas ook. Het is niet zo dat ik isa niet meer kan tillen, maar de tintelingen, krachtverlies en bij het tikken op een zenuw in de pols het herkenbare electrisch stroomschokje zijn bij mij aanwezig. Ik moet nu wachten tot 1 jaar na de bevalling (arts en fysio zeiden dat tot die tijd de klachten konden verdwijnen) en anders weer verder bekijken. Ik merk vooral bij het flessen dat ik snel last heb van tintelingen. Klem dan toch de zenuw blijkbaar af. Een collega van mij is pas geopereerd aan het carpaal tunnels. ,maar zij heeft nu nog meer narigheid dan voorheen....voor mij is dat voorlopig geen optie. Ik bekijk het de aankomende maanden wel en zie dan wel weer. kwebbel
Fijn om er toch wat meer van te horen, ik had er namelijk nog nooit van gehoord. Toen de huisarts op kraambezoek kwam heeft ze even gekeken en zei toen meteen dat het ws toch carpaal-tunnelsyndroom was. Zij adviseerde toen om na een half jaar (als het niet zelf weg zou gaan) er iets aan te laten doen. Maar waarschuwde ook dat je wel 6 week dan wel uit de running kan zijn en dat het zelfs dan mss niet weg is. Dus ik wil ook sowieso nog wachten, maar dan moet het niet erger worden! Het begint nu ook in mijn linkerpols en daar had ik in de zwangerschap geen last van. En rechts tintelen mijn vingers 24 uur per dag, wardoor ik er bijna geen gevoel in heb en de nachten zijn mijn polsen zoooo stijf dat ik dan dus ook geen kracht er meer in heb en zelfs Lynn niet uit haar bed kan krijgen. Wat ik ook erg jammer vind is dat ik op dit moment ook niet kan schrijven, en bij mijn zoon heb ik altijd heeeeel veel bij gehouden. Dus probeer het nu eerst te tikken op de pc en op te slaan. Ik wacht het ook eerst gewoon af, maar wil wel kijken of ik zo,n brace kan krijgen voor versteviging van mijn pols, zal morgen nog even laten weten wat de huisarts heeft gezegd!! Groetjes Carry
Ben net terug van de huisarts, de hechtingen zijn zo goed als verwijderd! Zo goed als, omdat 1 hechting niet los wilde, en de andere bleek idd gewoon niet op te lossen en dat was wel heel erg vervelend, dus 1 heel kort afgeknipt en de andere verwijderd, was toch nog een draad van zo,n 4 cm wel!! Geen wonder dat ik die aldoor nog voelde! Wat betreft mijn pols moet ik een afspraak maken bij het ziekenhuis bij neurologie en die gaan er eerst nog eens goed naar kijken! Dus daar moet ik nogmaals mee heen! En ik heb gelijk ook nog naar een moedervlek laten kijken die op mijn borst zit omdat die is veranderd sinds de zwangerschap, en daar wilde ze nogmaals naar kijken als ik geen borstvoeding meer geef, dus dat wordt ook nog weer uitgesteld eerst! Vandaag lekker rustig aan, want zitten voel ik opeens weer meer dan anders Groetjes Carry
wat vervelend zeg dat met je polsen!!! dat lijkt me indd niet fijn, nu merk je echt hoe veel je je armen/handen/polsen eig gebruikt, helemaal met zown kleintje. Heb je geen oplosbare hechtingen gekregen? Die van mij schijnen na 1 a 2 weken vanzelf los te laten. Verder veel succes en sterkte met je pols!