Navelbreuk en zwanger, ervaringen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door prulletje2, 20 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Heeft iemand ervaring met een navelbreuk tijdens de zwangerschap?

Ik had al vrij in het begin, zo rond de 16 weken ofzo een keer veel gedaan op mijn werk en daarna echt een pijnlijke buik. Dit hield zo een paar dagen aan en ik merkte ook een bult bij de bovenste rand van mijn navel. Na een beetje duwen trok dat na een paar dagen weg. Hele tijd weggeweest, tot ik me weer eens inspande en het terug kwam. Zo ging dat dan steeds met een aantal weken ertussen.
    Even aan de huisarts gevraagd (toen ik er voor wat anders was) en die hoefde het niet eens te zien. Die zei meteen al navelbreuk. En ze zei ook dat ik dat gewoon mocht terug duwen. Dat het niet erg was.
    Nu merk ik dat het dus wel helpt om terug te duwen. Dan is de pijn vrij snel weg als het echt pijnlijk is.
    Maar ik ben inmiddels 31 weken zwanger en de baby drukt er tegen en alles kost sowieso meer moeite. Nu zitten er geen weken meer tussen. Ik merk nu dat ik dus de hele dag die bult aan het terug duwen ben. Maar hij is nu niet pijnlijk, maar zo ver laat ik het dus ook niet komen.

Ik maak me nu wel een beetje zorgen over de bevalling. Dan moet ik natuurlijk persen en komt er toch flink wat kracht en druk op mijn lichaam. Hoe gaat dat dan met die navelbreuk? Wordt die dan groter of pijnlijker? Ga ik daar iets aan over houden, een rare verzwakte buik rond mijn navel ofzo? Moet daar nog wat mee na de bevalling of ga ik dit altijd zo houden? Opeens zitten er allemaal vragen in mijn hoofd.

Dus ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook gehad heeft en hoe dit dan verlopen is verder.

Deel Deze Pagina