Eerste tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sophiaatje, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Goedemiddag,

Durf het bijna niet neer te zetten maar ik doe het toch maar.
    Dit is ons 3e kindje en toch ben ik er weer even uit wat tandjes betreft.
    Bij m'n meiden zag ik toen de tandjes in aantocht waren echt de vorm door het tandvlees heen echt dat het gevormd was zegmaar (snappen jullie het nog?)
    Nu is onze zoon sinds een paar dagen een beetje onrustig en krampjes en veel poepen en vooral veel op zijn handen kauwen en als je dan de fles geeft drinkt hij wat en verder kauwt hij echt op het speentje. Een gewone speen wilt hij niet naar een paar keer sabbelen ligt de speen er weer naast. Ik zie bij hem in zijn mondje echt al dat de onderste twee (waar de tandjes doorkomen) tandjes gevormd in het tandvlees.
    Verklaar me maar voor gek hoor maar hij is pas een maand en het is net of de tanden nu al beginnen.
    Is dit normaal dat je de vorm al kan zien zo vroeg?
    Hopelijk dames die dit herkennen.

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Het kan goed zijn dat ze onderweg zijn. Maar dan kan het alsnog weken/maanden duren voor ze echt doorkomen. Dat was bij ons tenminste wel zo.
    Ze heeft er nu vier.

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier kon ik de tandjes ook al vroeg zien zitten en vanaf 8-10 weken ontzettend kwijlen en overal op bijten. Kan nog wel even duren voor ze echt door zijn. Hier kwam het 1e tandje weekje voor ze 4 maanden was.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hier zijn ze al maanden goed zichtbaar, de onderste rand is zelfs al door en de plekjes bij haar hoektanden zijn ook wit. Ook periodes gehad van huilen bijten en kwijlen. Maar... Nog geen tandjes! Nog niks. Heb nu weer t idee dat ze doorkomen, zie ook een rand nu, maar k wacht t gewoon af. Ik denk t elke keer maar ze komen maar niet en ze is 9mnd :p

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja ik zie ze ook al gevorm zitten beneden

Hij is nu bijna 10 maanden

Maar dit zie ik al zo ruim 2 maanden zo en zijn nog niet door ook geen randje

Me andere waren ook allemaal laat pas 11 maanden

Achjah vind niet erg ik geef bv dus is beter wat later hahahaha

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Bij onze dochter zag je ze ook al vrij vroeg zitten, pas met 9 maanden kwamen de eerste 2 tandjes. Daarna weer een hele poos niks en nu krijgt ze 3 kiezen 😅 De rest van de tandjes blijven nog onder het tandvlees zitten

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij denken ook elke keer dat er tandjes komen.
    inderdaad zien ook wij dit aan het tandvlees.
    Ze kauwt overal op en kwijlt als een malle maar nog niks.
    Kan nog wel even duren ook.

8. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    B begon net 3 maanden met kwijlen en bijten nu is hij bijna 10 maanden en is de eerste tand door:p

9. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier juist andersom, hadden nog niets verwacht of in de gaten, maar ineens zagen we 2 tandjes , toen hij naar me lachtje. wat een verrassing
    (hij was toen net nog geen 5 maanden)

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Precies wat jij beschrijft zag ik ook toen hij 3-4 maanden was... ze kwamen echter pas met 8,5 maand ;) maar andere andere kant: je hebt altijd uitzonderingen, dus het kan alle kanten op.

11. Sophiaatje

Bedankt dames voor jullie reacties, het kan dus alle kanten op gaan.
    Mijn oudste meisje was 5 maanden toen ik ineens 2 tandjes ontdekte haha ze waren ook best al "hoog" dus wie weet Hoelang ze al bezig was.. Bij haar nooit echt wat gemerkt met haar tandjes.

M'n jongste meisje pas met 9 maanden en mega veel last dus ik snap wel hoe uiteen lopend t kan zijn.

Wist alleen niet helemaal meer wanneer je de vorm zou gaan zien want volgens mij zag ik t bij de jongste echt pas toen ze ook kwamen. Bij me oudste zag ik het ook wel maar niet bij stil gestaan.. Eerste kindje alles is dan nieuw haha

Nou ik ben benieuwd hoop t stiekem nog even niet haha 😋😋

12. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Mijn dochtertje kwijlt ook al weken.
    Vorige week zelfs de klassieke symptomen gehad zoals luieruitslag verhoging dunne luiers maar nog niks te voelen.
    Tis ook zo moeilijk hè.

13. Sophiaatje

Hier ook luieruitslag. Moeilijk is het zeker we kunnen denk enkel maar afwachten. Hihi

14. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier ook periodes van veel kwijlen. Overal op kauwen doet ze eigenlijk altijd wel Hihi

soms ook dunne luiers...

maar echt nog niet eens wat te zien!!

Ik ben ook wel benieuwd

Deel Deze Pagina