EEG na slaapdeprivatie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vulpen, 29 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    Hoi allemaal,

Onze dochter krijgt binnenkort een EEG na slaapdeprivatie. Dit omdat ze op de gewone EEG niets zagen en ze meerdere heftige koortsstuipen heeft gehad en ook een aanval zonder koorts. Ze is 3. Ze moet dan vanaf 5 uur 's ochtends wakker blijven tot de EEG die in de middag plaatsvindt.

Heeft iemand ervaring hiermee? Waar ik me vooral zorgen om maak is dat ze een aanval krijgt, ofwel tijdens het onderzoek of daarvoor of erna. Ik vind het zo rot ze het een beetje gaan proberen uitlokken, ik wil juist voorkomen dat ze een aanval krijgt :( Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe mensen hun kind wakker hielden en hoe hun kind reageerde en zo?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Ook langs deze weg even sterkte en een knuffel!
    Hopelijk heeft iemand hier antwoorden voor je. Anders misschien een Facebook groep proberen?

Ik reageer later even op je PB :)

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Onze jongste heeft 1x een koortsstuip gehad (2 maanden geleden ongeveer) maar hier kwam hij zelf uit. Hij was ruim een minuut compleet slap, stopte zelfs met ademen.. echt doodeng!
    Maar geen ervaring met meerdere keren en zelfs zonder koorts.. is het dan wel een koortsstuip trouwens?

Sterkte hoor! lijkt me inderdaad heel spannend :confused:

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    Nee ;) Vandaar dat ze dus verder gaan onderzoeken of het epilepsie is.

Balen dat je jongste ook een koortsstuip gehad heeft, hopelijk was het eenmalig! (en gefeliciteerd met baby 3!)

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Dat klinkt logisch ja. Mijn duimen draaien voor de best mogelijke uitslag!

(Dankjewel :D )

Deel Deze Pagina