Hoi Dames, Ten eerste weet ik niet echt of het hier thuis hoort, maar he het is in iedergeval voor na de bevalling. Ik ben in maart 2017 bevallen van twee prachtige mannen, ze zijn nu ruim 7 maanden oud en doen het super. Ik ben mijn zwangerschaps kilo's gelukkig kwijt ( was maar twaalf kilo aangekomen) maar stoeide al een tijdje met mijn gewicht. Zo ook voor de zwangerschap. Tot een jaar of 4 geleden woog ik altijd rond de 63. Toen ik zwanger werd woog ik rond de 80. Nu zit ik weer rond de 80 maar ik blijf schommelen en krijg er niks af. de ene week weeg ik 76 en de volgende weer 81. Ik sport 3 x in de week, let op mijn eten, eet gezond kleine porties veel eiwitten maar niks lijkt te helpen. Ik hoef echt niet terug naar de 63 maar zo rond de 70 blijven zou ik erg fijn vinden. Nu las ik laatst een stuk over de maagballon, dit wordt onder een lichte roes ingebracht en gevuld. Vervolgens voel je je een week erg slecht maar daarna zou je lichaam het accepteren. Door de maagballon kun je minder vettigheid en grotere porties verdragen waardoor je als het ware gedwongen wordt om nog meer op je eten en gezonder eten te letten. Na een half jaar wordt de ballon weer verwijderd en zou je dus een gezond ritme te pakken moeten hebben en onder begeleiding van een dieetiste het verder zelf moeten doen. Zijn er dames hier die er ervaring mee hebben? Groetjes.
Geen ervaring mee, maar heb zelf een virtuele maagband dmv hypnose. Sinds de start 3 weken geleden nu al 4 kilo kwijt. En geen operatie nodig! Misschien een optie?
Ik zou eerst eens kijken hoe het kan dat je gewicht 5kg verschilt in 1 week, dat is niet normaal.. Gebruik je de pil of andere hormonale anticonceptie? Wellicht zit daar een oorzaak? Als je gezond eet en niet teveel, dan vraag ik mij af of een maagballon wel helpt. Wellicht eerst eens een diëtiste inschakelen? Ik zat na de eerste zwangerschap op een BMI van 25 en wilde afvallen, door een cursus over voeding, belang eiwitten en kcal aangepast bij mijn bewegingspatroon ben ik binnen 3 maanden 6kg afgevallen
Ik heb een vriendin die een dergelijke ballon had laten plaatsen bij een privekliniek in Belgie. Ze is er echt weken beroerd van geweest, haar maag kon het niet verdragen. Ook sporten lukte ook niet, omdat ze dan zo'n last van haar maag had. Uiteindelijk na 3 mnd ellende laten verwijderen. Ze was wel afgevallen van het ziek zijn, maar die kilo's waren er zo weer aan helaas.