Leren kruipen op laminaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaatje85, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn man vroeg zich vandaag af of Levi wel goed kan leren kruipen op laminaat ivm het wegglijden. Zelf dacht hij aan een groot kleed ( bv waar je met die autotjes op kan spelen zodat hij er later ook nog wat aan heeft )

Wie heeft er laminaat en is het een nadeel met leren kruipen?

Alvast bedankt.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij hebben ook laminaat, en onze zoon kruipt er makkelijk op hoor. het is meer een klein probleem met staan, dan heeft ie antislipsokjes aan.

groetjes, Miranda

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Hier ook laminaat. De eerste tijd legde ik nog een groot speelkleed neer, maar ja, daar kroop ze steeds van af. Ze kruipt trouwens als een raket over het laminaat, whoessshhhh en ze is aan de andere kant van de kamer.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha ja je glijd wel lekker over het laminaat.
    Een kleed is dus misschien wel handig met het echte leren..
    En idd anti slipsokjes zijn ook slim met laminaat.

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)

mischien is dit iets ?...(bij baby-walz)...wij hebben een houten vloer maar Rubin gaat als een raket over de vloer ;)

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien wel handig,maar weet niet of Levi dat wel zo leuk vind :)

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee gleed dus ook uit op de vloer.. een vloerkleed bied dan uitkomst.. op een gegeven moment hebben ze voldoende kracht om ook op laminaat goed te kruipen. Al glijd ze nog wel eens weg.. ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje had er in het begin ook moeite mee. We hebben voor hem zo'n autokleed gekocht, en hij heeft ook een poos getijgerd. Dat gaat namelijk heel goed op laminaat. Pas later kreeg hij het kruipen goed door..

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke dank jullie wel.
    Dan is zo'n autokleed voor ons zeker een optie.
    Daarna kan hij het kleed gebruiken om met de autotjes te spelen.

10. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Nou ja met kruipen niet echt problemen mee gehad ze kon zich prima voortbewegen!

Maar met leren staan en lopen was het wel wat moeilijker omdat ze door de gladheid niet echt durfde om te gaan staan.
    Antislipsokken biedt dan echt een uitkomst, ik had van die sokken met 2 cm dik antislip over heel de onderkant!

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier was het geen enkel probleem

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook laminaat, alleen heeft Joris nooit gekropen :) Misschien door het laminaat wel niet haha! Nee Joris heeft alleen maar getijgerd.

13. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    ff off topic..Ik zoek me suf op de site van baby-walz hiernaar..Maar kan het niet vinden? :)

groetjes

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva ging met 7 maanden tijgeren op het laminaat, en staan en langs de meubels lopen (met blote voeten, toen het kouder werd met slofjes). Met 10 maanden ging ze kruipen en nu gaat ze als een speer! Wij hebben nooit een kleed gebruikt om te leren kruipen, want daar tijgerde ze meteen vanaf ;). En ze kan nu ook al een tijdje gerust met een maillot lopen, ze is eraan gewend dat ze dan wat wegglijdt. Wel denk ik dat ze door het laminaat niet los durft te lopen, want ze glijdt soms wel een beetje en als ze valt, valt ze natuurlijk best hard (al valt ze altijd op haar billen tegenwoordig ;)). Misschien toch maar een kleed gaan kopen (ze hebben hele leuke bij de Ikea vind ik), misschien dat ze daarop dan wel de eerste losse stapjes durft te zetten...

15. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook eerst tijgeren en daarna kruipen en lopen langs en daarna ook lopen los. Wij hebben bij E antislip sokken gekocht en slofjes zodat ze wat meer grip heeft. Ze glijden nou eenmaal wel sneller op laminaat.

16. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook geen problemen mee gehad!

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hier een kindje wat ook op laminaat kruipt ;) Nou ja tegenwoordig loopt.. Hij heeft nooit anti-slipsokjes aan, hij vind dat juist raar lopen. Vaak loopt hij of op blote voeten door het huis of op zijn maillot. Het liefst heeft hij blote voeten, sokken trekt hij dan ook binnen 5 minuten weer uit :)

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien kruipen ze door een gladde ondergrond wat later, maar ze gaan het vast wel leren hoor!
    En misschien slaan ze het ook wel over, en lopen direct. Of schuiven op hun billen. ;)

19. Wij hebben ook laminaat en ze gleed wel vaak weg,maar dat heeft haar niet weerhouden om te kruipen of te lopen.Heb nix speciaals gekocht hiervoor.

20. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Arend kruipt ook zonder moeite over het laminaat heen. De laatste twee maanden heeft hij wel Zootjes over zijn sokken aan, dat is lekker warm en ook vrij stroef.

Deel Deze Pagina